kom erachter dat de vriendin waarvan ik vermoedde dat ze verliefd op mij is waar is.. en nu?

ze heeft vandaag duidelijk laten blijken dat het zo is.
eerst dacht ik het alleen nog maar.http://www.goeievraag.nl/vraag/vermoed-vriendin-verliefd.17578

vandaag heeft ze vrij duidelijk laten blijken doormiddel van woorden en daden dat dit zo is. ipv 3 zoenen de 3e snel op je mond geven.
ik vind dit k*t en zielig. gaat nu 5 jaar vriendschap kapot. ze komt gewoon thuis bij mij en ziet dat ik het goed heb met man en kids. denkt ze nu serieus dat ik kiezen zou voor haar of hoopt ze dit alleen :S

Toegevoegd na 11 minuten:
hahaha dat en mijn moeder heeft haar moeder gesproken. spoken bestaan niet. wel de angst ervoor. het is echt waar en een feit dat niemand meer negeren kan. je moet haar bezig zien. en als ze tegen mij zegt als ik weer kom logeren kom je dan bij mij liggen (met een knipoog) weet ik genoeg

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat komt dit ontzettend bekend voor zeg... Het is mij ook wel eens gebeurd dat ik verliefd was/werd op een goede vriendin. En dit voelt echt k*t. Ook voor diegene die dus verliefd is... -En voor wie het nog niet wist. Ik ben dus lesbisch. En ik heb bailey buiten GV nog nooit gezien. Voordat er iets gesuggereerd gaat worden. Dat vind ik zelf niet leuk. En ik denk dat bailey dat ook niet leuk gaat vinden.- En om maar even uit te leggen hoe dit voelt: "Ik loop verdwaasd door de grote stad En struikel over elke stoeprandband Ik heb geen oog meer voor de werkelijkheid Ik ben in dromen land Mijn hoofd raakt bijna alle wolken aan Ik ben de weg een beetje kwijt Want in gedachten wil ik alleen nog maar bij jou zijn" "En thuis daar kom ik geen moment tot rust Ik laat de afwas ook maar staan Ik heb vandaag toch echt geen zin Om naar mijn werk te gaan De telefoon staat naast me Maar ik durf Jou niet te bellen wat ik voel Want in gedachten wil ik alleen nog maar Bij jou zijn" (Robert Leroy en zonder refrein) Met andere woorden: Je word gek... Je wilt je vriendin niet kwijt. Maar je kan er ook niet meer tegen dat je hopeloos verliefd rond loopt. Je volgt je gevoel. Maar je weet tegelijkertijd dat je dan met je hoofd tegen de muur aan loopt. Maar toch komt dan dat onvermeidelijke moment steeds dichter bij. Het moment dat je het 'in woord en/of daad' tot uiting brengt dat je (hopeloos) verliefd bent... En uit eigen ervaring durf ik te zeggen dat dit onvermeidelijke moment vele malen moeilijker is dan ruzie maken om niets. En zelfs moeilijker dan je aardsvijand te bezoeken voor een goed gesprek. En dan het moment dat je het bekend maakt aan je vriendin. Je hoopt op het één. Maar ziet het ander met hoge snelheid op je af komen. Je zit met je hoofd in de wolken. Terwijl je de grond onder je vandaan voelt zakken. En de enige hoop als je dat onvermeidelijke antwoord krijgt. Is dat het geen gevolgen heeft voor de vriendschap. En in dit laatste kan je alleen maar hopen dat je vriendin zegt: "Ja en. Dit veranderd niets aan onze vriendschap!" En dan komen we bij het punt, waar bailey de vraag gesteld heeft. En hier kan ik je geen antwoord op geven. Mijn bovenstande verhaal kan alleen maar suggereren 'hoe, wat en waar' zij op hoopt. Dat jij zegt: "Ja en. Dit veranderd niets aan onze vriendschap!" Want zolang jij niets laat weten en de vriendschap laat doodbloeden zonder dat je duidelijk bent. Gaat zij eraan kapot... Toegevoegd na 1 uur: Vanwaar die minnetjes?

Volgens mij zie je spoken. Je vertelt niets over de 'woorden en daden' en zolang ze niet tongzoent lijkt me je vermoeden overdreven. Denk je echt dat ze een gelukkig getrouwde vrouw in blijde verwachting probeert te verleiden?

Had toevallig net je vorige vraag beantwoord. Ik weet niet wat ze denkt en hoopt, maar het is voor jou nu belangrijk te weten wat ze denkt en die hoop weg te nemen (als hier sprake van is). Ze is een goede vriendin en je kent haar al vijf jaar. Jij voelt je hier duidelijk erg ongemakkelijk bij, dus wordt het tijd om eens te praten samen. Breng het rustig en voorzichtig en zeg haar dat jij je hier niet prettig bij voelt. En vraag haar of je er meer achter moet zoeken en of ze hier eerlijk over wil zijn. Na jullie gesprek samen kun je alsnog kijken hoe het verder gaat met de vriendschap. Succes ermee...

Sinds wanneer is GV een relatiehelpdesk. En je zegt gewoon tegen haar dat wat zij wil onmogelijk is en dat als ze hiermee doorgaat, jij een punt moet zetten achter de vriendschap.

Sommige mensen denken al heel snel dat iemand verliefd op ze is, maar je kunt het alsnog recht voor zijn raap vragen toch?

Tja, dan wordt het nu toch wel tijd voor een gesprekje. Tenzij je het met een beetje humor kunt oplossen? Humor werkt relativerend en kan ervoor zorgen dat zij geen gezichtsverlies lijdt, zodat jullie vriendschap kan blijven bestaan. Voorbeeldje: Wanneer zij zegt: Kom je dan bij mij liggen? Kun je met een big smile antwoord geven: Als je Brad Pitt zou zijn wel, maar anders slaap ik het liefst bij ..( mijn mannetje, mijn eigen kerel, Jan-Willem, Wilfried, Teun)* Helpt dat niet dan zul je open moeten zijn. Helaas pindakaas voor de vriendschap maar die is nu toch al aan het veranderen qua spontaniteit, lijkt me. * doorhalen wat niet van toepassing is

Bronnen:
Margriet, Libelle, Prive, Weekend, Viva,...

Het onderstaande heb ik ook bij je vorige vraag gezet en daar denk ik nog steeds zo over. Als het een vermoeden is èn een hele goede vriendin. Dan zou ik het gewoon aan haar vragen, dat moet kunnen in een (h)echte vriendschap..

Ik zou er niet te veel aandacht aan besteden, en zeker niet je vriendschap op het spel door laten zetten. Verliefdheid is iets wat je overkomt, en meestal geen keuze! Het kan dus best zijn dat zij het net zo vervelend vind als jij. Als jij maar duidelijk laat merken dat er geen wederzijdse gevoelens zijn, verdwijnen haar vlindertjes vanzelf wel weer. Succes!

Misschien is ze niet verliefd op je, al vind ze je ongetwijfeld wel aantrekkelijk. En misschien is ze wel verliefd op je. Ik zal hier wat eigen ervaringen opschrijven, in de hoop dat die je helpen om het een beetje te relativeren. Volgens mij hoeft het allemaal niet zo dramatisch te zijn als je je voor lijkt te stellen. Ik ben zelf biseksueel, en mijn man en ik leven niet monogaam. Met andere woorden: ik sta open voor liefde, en wordt dus ook wel eens verliefd. Ook wel eens op een vriendin. En degene op wie ik verliefd wordt, is niet altijd beschikbaar. Vanuit zo'n beetje alle wereldliteratuur zou je denken dat dit heel tragisch en dramatisch is. Arme verscheurde Suzy, slachtoffer van een onmogelijke liefde, dat kan alleen maar verkeerd aflopen en de vriendschap met het object van haar liefde vernietigen, Toch? Fout. Ik geniet van de verliefdheid op zich, ik vind het fijn om bij die persoon in de buurt te zijn, en verwacht niet zomaar dat diegene mijn gevoelens beantwoord. Natuurlijk zou dat fijn zijn, maar ik ben er niet op uit om andermans relatie te verzieken. Als ik van iemand hou, wil ik dat haar ook helemaal niet aandoen. En het plezier dat ik beleef aan mijn verliefdheid, is niet afhankelijk van de vraag of zij die beantwoordt, de verliefdheid zélf is heerlijk. Soms vervaagt die verliefdheid na een tijdje. Soms niet. Maar in alle gevallen hou ik er een fijn gevoel en een mooie herinnering aan over. Moraal van het verhaal: het hoeft allemaal niet zo dramatisch te zijn als je denkt. Praat er een keer met haar over, zeg eerlijk dat je soms het idee hebt dat ze je aantrekkelijk vindt. Maak op een aardige manier duidelijk dat je niet *op die manier* van haar houdt, dat je heel gelukkig bent met je man en dat je monogaam bent. Dat kán vervelend uitpakken, dat is altijd het risico emt zulke gesprekken. Maar ik heb het idee dat je er zo erg mee zit dat niets doen zeker vervelend uit zou pakken, dan zou je waarschijnlijk steeds meer afstand nemen en alsnog de vriendschap verliezen. Zonde, want het kan ent zo goed dat zo'n gesprekje helemáál geen vervelende gevolgen heeft. Als je vriendin een beetje in het leven staat zoals ik, dan zou ze gewoon kunnen accepteren dat je haar gevoelens niet deelt, zonder dat de vriendschap van haar kant schade hoeft op te lopen. In dat geval blijft er maar één vraag open: hoe goed kan *jij* omgaan met de kennis dat je vriendin zulke mooie gevoelens voor jou heeft?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100