Wat moet je doen als je vermoed dat een vriendin verliefd op je is?

ik wil de vriendschap niet stuk maken. maar kan zo ook niet doorgaan. zelfs mijn man maakte een lacherig grapje in de trant van '' is die verliefd op jou ofzo'' altijd 5x 3x zoenen voor ze echt weg gaat. knuffel ect. ik ben zelf met mijn vriendinnen knuffelig. maar zij spant de kroon.
ik wil haar niet kwetsen. maar hoe los ik dit nu weer op.?

Toegevoegd na 32 minuten:
vriendin is bi

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wachten tot je vermoeden wordt bevestigd, dan is het vroeg genoeg om erover te praten. Kijk in de tussentijd eens of je andere signalen oppikt die je vermoeden eventueel bevestigen. Tig keer zoenen bij het weggaan zegt niet alles. Maar vang je af en toe een broeierige blik op, wil ze je vaker zien dan anders, wordt ze handtastelijker dan normaal het geval is of maakt ze toespelingen, dan kun je voorzichtig in die richting gaan denken. Tot die tijd zou ik er niets achter zoeken en er niet over beginnen als het niet nodig is. Zoals al eerder werd gezegd, het zou zonde zijn als je vermoeden nergens op gebaseerd is en jullie vriendschap hierdoor een onnodig ongemakkelijke wending krijgt.

Oei,moeilijk.Ik weet niet hoelang zij al een vriendin van je is en hoe goed je haar eigenlijk kent.Dan zou je namelijk kunnen weten of ze ook op vrouwen valt.Als ze weer te plakkerig is zou je kunnen zeggen"pas op,mijn man wordt jaloers" om te kijken hoe ze reageert.Als er echt tekenen zijn van verliefdheid wordt het tijd voor een diepgaand gesprek.Maar wees hier heel voorzichtig mee. Toegevoegd na 29 minuten: Na je toevoeging zou ik het toch anders aanpakken.Ik zou opmerkingen maken in de trant van"nou geef mij maar een lekkere kerel als het onderwerp eens te sprake kwam.Wees heel duidelijk.

Ha, die Bailey; Als het je echt zo bezig houdt zou ik haar proberen op een zachtaardige manier met je vermoeden te confronteren. Maak vooral duidelijk dat dit tussen jullie niet zal werken en dat je haar als vriendien zeker niet kwijt wilt. Als je het op zijn beloop laat is de kans te groot dat zij onbedoeld grote verwachtingen gaat koesteren en zullen de deceptie en de pijn voor haar alleen maar groter worden.

Je zou het kunnen proberen door haar te vragen hoe zij denkt over vrouwen die op vrouwen vallen en wat zij daar van vindt. Dat je daar iets over hebt gelezen of zo. Dan hoef je het niet rechtstreeks aan te halen als je dat vervelend vindt en heb je een mooie opening.. Toegevoegd na 12 minuten: Okè...:( Dan is het een ander verhaal, of niet! Ik denk dat je dan eerlijk moet zijn en vragen of zij gevoelens voor je heeft, dat je zoiets hebt gemerkt..

pas jezelf gewoon aan, en als ze te ver gaat een keer kun je altijd nog inspringen. als je het gaat bespreken zal er toch een ongemakkelijk punt tussen jullie in blijven staan. Probeer zelf maar eens te bedenken hoe zij het op zal pakken als ze het aleen maar spontaan doet zonder bijbedoelingen, en je hoort dan zoiets van je vriendin? Dan zal ze zich enigzins wel wat schamen dat jij er zo over denkt. de spontaniteit met dat knuffelen zal stukken minder worden of zelfs verdwijnen. met elkaar praten is altijd goed, maar dit kan een barst in jullie vriendschap worden als je pech hebt.

Is het, (niet boos op me worden hoor, ik bedoel het immers goed) geen gevalletje 'zwangerschaps hysterie' en zie je daardoor misschien spoken die er uiteindelijk toch niet zijn?

Je zou voor de gein eens aan je man moeten vragen hoe je hier mee om moet gaan.... ;-) Maar los daarvan; het feit dat een vrouw bi is wil niet zeggen dat ze zomaar verliefd kan worden op elke vrouw, jij wordt ook niet verliefd op elke man. Zelf ben je erg knuffelig met je vriendinnen maar zij spant de kroon, schrijf je.... Dat wil toch alleen maar zeggen dat zij het knuffeligste is van allemaal? En mocht het echt zo zijn dat ze verliefd op je is, dan hoor je dat vanzelf wel en dan is het vroeg genoeg om te zeggen dat die gevoelens wel of niet beantwoord worden. Want mocht je het mis hebben en er is helemaal niets aan de hand, dan haal je een heel stuk spontaniteit uit de vriendschap. Zij zal dan wel eerst goed nadenken voor ze je kust of een aai of een knuffel geeft en dat lijkt me heel jammer.

Als het een vermoeden is èn een hele goede vriendin. Dan zou ik het gewoon aan haar vragen, dat moet kunnen in een (h)echte vriendschap..

ik zou het er maar even bij laten hoor. Als iemand alleen knuffelig is, zou je iemands spontaniteit en misschien ook de vriendschap kapot maken. Je zou wel in het algemeen kunnen opmerken dat je van jezelf toch wel ontdekt hebt dat je helemaal hetero bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100