Relatie met iemand die 4 jaar jonger is..

Ik heb een jongen leren kennen, echt top qua karakter en zijn doen en laten ! Alleen is hij 4 jaar jonger.. Ik ben 24 en hij 20 ! Iemand evaring mee ? Thnxx

Weet jij het antwoord?

/2500

ik heb persoonlijk wel eens een vriendin gehad, die een paar jaar ouder was. helemaal geen probleem. gaat er om dat het tussen jullie beide lekker klikt. leeftijd is verder maar een getal.

Als zijn mentale leeftijd met jouw leeftijd matcht, so what? Waarom zou je het niet doen.. Als jullie maar gelukkig zijn toch :)

Als jullie beiden gelukkig zijn met elkaar, dan maakt dat getalletje toch niks uit? 4 jaar is niet zoveel verschil, ik zeg: ga er gewoon voor!

Als het goed klikt tussen jullie, dan maakt het toch totaal niet uit dat hij 4 jaar jonger is? Mijn dochter heeft lange tijd ook een vriend gehad die 4 jaar jonger was. Prima jongen was dat. Het is uitgegaan, maar niet wegens het leeftijdsverschil. Ik zou zeggen: Ga ervoor, het komt vaak voor hoor, dat een vrouw ouder is dan hun man. Oh ja vrienden van ons zijn al 39 jaar getrouwd, hij is 3 jaar jonger dan zij...

Heb al 42 jaar ervaring met 5 jaar verschil. Maakt niets uit zolang de karakters maar aansluiting vinden. Als je het idee hebt, dat je altijd de kar moet trekken en hij als een baby achter je aanloopt is het wat anders. Sommige mensen (ook mannen) kunnen op hun twintigste al ver gevorderd zijn in ontwikkeling en stabiliteit. Er zijn ook mensen die op hun 70e nog niet geleerd hebben hun verstand te gebruiken. Volg je hart, veel geluk gewenst!

zegt die leeftijd ook daadwerkelijk wat over hem, of jou leeftijd over jou? of is het slechts een bijkomend feit? komt je vraag uit je eigen twijfels? of of komt je vraag naar voren omdat sommige mensen leeftijdsverschillen moeilijk kunnen accepteren? als je zijn leeftijd niet geweten had hoe zou je er dan over denken? Allemaal vragen die je jezelf kan stellen om meer te weten te komen over wat het beste is voor jou en hem :)

Mijn man is 6 jaar jonger en we passen perfect bij elkaar.We kennen elkaar al sinds 1981 maar zijn pas getrouwd in 1994 omdat ik na 3 miskramen eindelijk zwanger bleef. We zijn getrouwd omdat ons dat makkelijker leek vanwege het kind. Het scheelde een hoop rompslomp en we woonden toch al lang samen. Als ik niet had aangevoeld dat het goed zat tussen ons, was ik niet met hem getrouwd en had ik zeker niet al die ellende met die miskramen meegemaakt. Hij wilde al langer met mij trouwen, maar vanwege mijn leeftijd wilde ik het pas nadat we een kind hadden. Hij is gek op kinderen en die kans wilde ik hem niet ontnemen, want stel dat ik te oud was inmiddels na al die wachttijd tussendoor. Hij had het niet erg gevonden, maar ik wel, voor hem althans. Inmiddels is ons kind 16 jaar oud en heeft 2 stabiele, liefhebbende ouders die hij niet zou willen inruilen, volgens zijn eigen zeggen. Wij zijn een gelukkig gezinnetje en het leeftijdsverschil valt anderen niet eens op! Het belangrijkste is dat je zelf er geen last van hebt en dat is bij ons nooit het geval geweest.

Als jullie gelukkig samen zijn en er een evenwichtige situatie is is er absoluut geen probleem. Wij zijn al10jaar gelukkig samen en schelen iets meer... 18 jaar ... Ze was 18 toen we begonnen..

Het is toch vreemd dat het in onze maatschappij nog altijd raar is als een vrouw ouder is dan een man. Dat begrijp ik niet. Een man die 4 jaar ouder is dan een vrouw is toch ook nooit een probleem? Ik zou zeggen: ga ervoor, trek je niets aan van vooroordelen, en geniet van je nieuwe liefde!

Leeftijd is geen rugnummer.... Als je iemand hebt gevonden met wie het klikt, wederzijds, dan vasthouden en genieten!

Hay... Uhm, ik heb wel ervaring ermee, maar het leeftijdsverschil was maar 2 jaar. Ik had er zelf niet zo heel erg veel last van en mensen zeiden er ook niets over. Maar zoals ik al zei, het was maar 2 jaar. Ik denk dat je je er niet druk om hoeft te maken. Wat maakt het uit dat hij jonger is? Zijn karakter is goed, dat zet je zelf net neer. Ik zie alleen maar positieve dingen, geen negatieve dingen. Dat hij jonger is, zou er niet toe moeten doen. Liefde is zo mooi. Gezien jullie leeftijden, mag je daar geen leeftijd aangeven. Ik zou er gewoon van genieten. Succes...

Ik heb dan wel een vriendin die een jaar jonger is, Zij 13 ik 14 en we hebben al 5 jaar! Niet dat 1 jaar veel is, Maar als het matcht moet je het gewoon doen! ;-)

Bronnen:
Ervaring

niet persoonlijk, maar mijn moeder is 15 jaar ouder dan haar partner en dolgelukkig (ondanks dat ik dat niet verwacht had en ja het is een lieve man) Ik denk dat 20 en 24 geen drol uitmaakt waar bijvoorbeeld 11 en 16 iets heel anders word.....

Geen probleem van maken zoals iedereen al voor mij aangeeft: volg je hart en ga gelukkig worden :)

het geboorte jaar maakt niet uit, net als de geboorte datum, de schoenmaat de voor en achternaam, de haarkleur etc etc. als je bij elkaar past is het prima. veel geluk gewenst mocht er wat moois onstaan tussen jullie!

Natuurlijk maakt het he-le-maal niks uit. Houden van is houden van. De een kan net iets meer levenservaring hebben als de ander en nu lijkt het verschil wat groot omdat jullie nog zo jong zijn maar als je over 40 jaar nog bij elkaar bent lijkt het al veel kleiner, eigenlijk niks en heb je allebei evenveel levenservaring. Veel geluk samen ;)

Mijn man is 27, ik 22. Mijn moeder is ook 2 jaar ouder dan mijn vader. Nog nooit een enkel probleem gehad. Als je verliefd bent maakt dat toch absoluut niets uit.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100