Ik pieker en voel me angstig om de vraag of ik lesbisch ben. Wat is dit?

ben ik een onzekere jongvolwassene, ben ik depressief of wat ben ik. Voel me angstig als ik me hiermee bezig houd. Heb ik een angststoornis ofzo? Ben ook bang voor de toekomst.. Kon hier eerder over fantaseren maar nu niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
knap dat je dit durft te vragen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jij bent waarschijnlijk op zoek naar iemand waar je mee door het leven wilt,
maar wss heb je bindingsangst, je hoeft niet bang te zijn
niemand tegen het lijf te lopen, "abracadabra" en daar komt ie of zij.....jij weet momenteel (nog) niet wat je wilt,
of/en heb je angst om "fawten" te maken (grapje, fawten schrijf je zo : "fouten"). maw faalangst. je komt er wel over hoor, zo deed ik dat om hier van af te raken, je zegt tegen jezelf : "de problemen (situaties) die ik vandaag heb, zullen morgen dezelfde niet meer zijn !!!problemen bestaan niet, het zijn situaties, dit is wel mooier omschreven dan een probleem, situaties, daar bevindt je je in, problemen daar tegenover die zijn "bijna" onoverkomelijk. met het ouder worden, begin je te relativeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ik ken jou niet dus ik ga jou niet in een hokje stoppen en daarmee jou als lesbi bestempelen. Dat is nu jouw keuze.
Het maakt mij en vele andere niet uit wat jij voelt, zolang jij als persoon, maar blij bent. En het is natuurlijk niet zo dat je nu een keuze moet maken, dat je nu of hetero óf lesbisch bent. Het kan goed zo zijn dat je bv voor de komende 10 jaar lesbisch ben, de 10 jaar daarna hetero, en daarna ben je bisexueel. het maakt niet uit. zolang jij maar gelukkig bent Als je bang bent om verwarring te scheppen naar je omgeving, zeg dan dat je BI bent. Dan heb je niet de druk om een keuze te maken. en kan je naar hartelust uit proberen wat je bevalt.
maar uiteindelijk zal ook voor je omgeving gelden, dat zij jou ook gelukkig willen zien. Ik zou zeggen: leef je lekker uit, ga zoenen met vrouwen en mannen, ga alles verkennen je komt er zelf wel uit wat je lekkerder vind.
Het leven is net een kleding kast, ook mix en match totdat je het juiste setje hebt gevonden Uiteindelijk val je op een persoon

Het beste antwoord

Andere antwoorden (13)

Nee, volgens mij is het allemaal heel normaal.

Iedereen is op een gegeven moment er mee bezig om erachter te komen wie je nou eigenlijk bent en hoe je over bepaalde dingen denkt. Wat jij beschrijft, met bang voor de toekomst, is iets wat ik herken uit de tienerjaren en maken de meeste van ons wel mee.

Niks aan de hand, rustig aan doen en je komt er allemaal vanzelf achter. Als het echt te erg begint te worden is het misschien handig om mensen in vertrouwen te nemen om hier samen uit te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je nog jong ben als je eerste gevoel bij een mrisje lig kan het Zijn dat je lesbisch ben maak je geen zorgen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kut het klinkt ik denk dat je gewoon in de puberteit zit hoort er bij komt goed;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel normaal dat je dat denkt. Maar over het algemeen is het niet eng om lesbisch te zijn. Als je je hard maar volgd als je een leuke jongen ziet moet je niet denken ''ooooh ik ben misschien wel lesbisch dus ik mag hem niet leuk vinden.'' blijf je zelf en als je lesbisch word is dat zo maakt jou dat uit. Probeer er zo min mogelijk aan het denken en het komt goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet je afvragen waarom je bang zou zijn als je lesbisch bent.
Ga dat eens bekijken.

Want is Lesbisch zijn nu echt zo anders, dan hetero zijn?
Eigenlijk niet.
- je valt op een mens. ( doen hetero's ook)
- je valt op een persoonlijkheid ( doen hetero's ook)
- je voelt je aan getrokken tot een bepaalde lichaamsbouw (hebben hetero's ook)

Er zit eigenlijk geen verschil tussen hetero's en lesbienes,
(misschien alleen maar voordelen, kleding, make-up, altijd voldoende chocola in huis)

Misschien komt je angst meer van het feit dat je denkt dat misschien de omgeving het moeilijk vind om te accepteren.
Ik zou gewoon eens informeren hoe ze hierover denken.

Maar het belangrijkste is dat JIJ gelukkig bent.
Er is niets zo erg als in een relatie te zitten, alleen om je omgeving gelukkig te houden,

Ik zou zeggen fantaseer er lekker op los, en bedenk je je hoeft niet te kiezen wat je bent, het mag ook allebij. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat als ik dat benoem en hun accepteren dat en ik blijk hetero te zijn. Schept dat niet des te meer verwarring? Jij denkt dus dat ik lesbi ben of?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen die zegt dat jij lesbisch of bi bent gebaseerd op zó weinig informatie, moet je niet serieus nemen. Dat zegt mobie ook niet, mobie zegt dat je je eigen hart achterna moet gaan en daar ben ik het 100% mee eens. Als jij het zelf nog niet eens weet, waarom zou je het dan benoemen? Benoem jezelf gewoon als iemand die het nog niet zeker weet, die eerst nog wat meer levenservaring op moet doen. Dat is niets om je voor te schamen! Integendeel! Al die mensen die alles maar zo zeker weten klemmen zichzelf helemaal vast. Jij vraagt je tenminste dingen af!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat me er niet om wat anderen van me vinden. Het gaat erom dat ik het niet wil zijn. Heb een angst om het te zijn. En ik weet het niet eens. Heb te weinig ervaring om iets te concluderen en ik denk ook vaak na over mijn ex.. Of dat goed komt. Het is uitgegaan wegens een gebrek aan mijn gevoel. En nu bedacht ik mij ineens: miss kan ik niet zoveel van jongens houden als van meisjes en zo ben ik er eigenlijk ingerold. En daar pieker ik voortdurend over. En daar put ik mezelf mee uit, maar kan de stopknop niet vinden. Ben voorheen altijd gek van jongens geweesd en nu weet ik t niet meer.. Voel me ontzettend down, uitgeput en verward.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, er is het één en ander aan voorgevallen waardoor ik een flinke schok heb gehad. Ik heb in erge mate getwijfeld over mijn vriend (gevoelens voor hem dus). Ik werd piekerend naar bed en werd piekerend wakker.
Heb dit heeeeel lang niet willen accepteren aangezien alles spik en span tussen ons was, maar toch zag ik geen toekomstbeeld met hem (op dit moment). We gaan nu als vrienden met elkaar om en dat gaat ook prima. Vervolgens heeft mijn broer vorig jaar april een pacemaker gekregen. Terwijl hij dit had twijfelde ik gigantisch over mijn ex, waardoor ik nooit echt verdriet hierom heb gehad, terwijl ik eigenlijk een best gevoelig persoon was/ben. Het verwarrende is nu gewoon eigenlijk... Ik vind dat er een aanleiding moet zijn om te twijfelen of je hetero of lesbisch bent en een duidelijke reden heb ik niet (nog nooit gevoelens voor meisjes gehad, ja, schaars geklede vrouwen kunnen me opwinden, maar dat schijnt erg herkenbaar te zijn voor bijna iedereen), maar toch weet ik het niet zeker of ik wel echt hetero ben. Ik denk gewoon dan van: ben ik lesbisch? En dan denk ik: ik denk er aan, dus dan zal ik het wel zijn en dat gevoel grijpt me dan zo naar mijn keel. Dan krijg ik het vreselijk benauwd en voel ik me paniekerig en zie ik geen uitweg meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar gewoon eerlijk he! Ik zou het goed opvatten. Maar is dit niet iets kenmerkends voor een lesbi? Een therapeut? Met wat voor reden zou ik aan kunnen komen? Ik weet niet hoe ik dat het beste zou kunnen uitleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit nog nooit eerder met iemand anders meegemaakt.. Pffff. Ik word er echt zoo moe van. Weet niet meer wat ik wil/leuk vind. Echt rot. Ik ben nog liever lesbisch dan dat ik niet weet wat ik leuk vind. Na hoelang ben je er achter gekomen en op wat voor manier? Ben nog nooit verliefd geweest op een meisje. Alleen op jongens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar lieve schat. Dat is mijn punt dus.. Ik weet niet of ik meer gevoelens heb voor vrouwen. Wie weet praat je me dit aan als het ware, maar blijk ik toch hetero te zijn.
Dat is nu net het punt waarover ik me vreselijk druk maak: ik weet het niet. Al heb ik soms t idee dat ik door al die twijfels gewoon lesbisch ben..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok nu ga ik me weer even mengen in het verhaal, als hetero zijnde ( niet dat dat er iets toe doet).
Kijk gelukkig leven we nu in een hele vrije tijd. waarin je alles kan doen onder het motto "voor de lol"
ga dan ook lol maken, zeg tegen jezelf het komende jaar blijf ik single en ik hou mn ogen open voor alles wat er langs komt.
Noem het je "wilde tijd." alles mag alles kan.
en dan merk je vanzelf naar wie je vanzelf toe trekt. als je 2 mooie vrouwen erotisch bezig ziet, en je wordt er opgewonden van betekend het nog niet dat je lesbisch bent. ik word daar ook opgewonden van. en mocht ik ooit in een situatie komen dat ik intiem kan zijn met een vrouw die mij opwind, dan doe ik dat. omdat het goed voelt voor mij als persoon. De regels die vroeger gelden, van je bent een vrouw dus je moet voor je 25ste trouwen en voor je 30ste 2.4 kinderen gebaard hebben. gelden nu niet meer. je mag zelf zolang experimenteren als je wilt.
en ik denk dat het plaatje dat allen kleine meisjes in hun hoofd hebben over wanneer ze groot zijn, nooit kloppen.
bij mij zeker niet!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar danit hoe heb jij besloten om die stap te nemen om via een dating site te gaan zoeken?
had je al "ervaring" of was jet gewoon aan het aftasten?
ik ben daar wel benieuwd naar en ik denk dat het ook interessant voor annefleur is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geweldig, ja ik weet nog dat toen opeens alle vrouwen met elkaar moesten gaan zoenen want charlie en isabella deden dat ook. Ik moest er toen echt niets van hebben. Maar nu 10 jaar later en een stuk ruim denkender vind ik dat ik echt een starre houding had toender tijd. Ik vind het echt moedig dat je die stap heb genomen en gewoon bent gaan aftasten. ik denk ook dat de termen homo lesbi en hetero, nu nog te hard worden toegepast. ik hoorde laatst een mooie uitspraak: iedereen is bisexueel alleen de orientatie of de fixatie ligt anders. maw ik ben bisexueel en hetero gefixeerd. Ik zal (denk ik nu )nooit een relatie kunnen beginnen met een vrouw. maar ik kan wel genieten van een vrouw ( lijkt mij, geen ervaring)
ik vind dat je met deze uitspraak, geheel af bent van het in hokjes plaatsen van mensen. ben benieuwd wat annefleur vind van jouw ervaring??
De kunst is juist om daar niet over te piekeren omdat dit geen effect heeft op jouw toekomst alleen dat dit doodvermoeind is. Aan de andere kant is twijfel een normaal iets in een leven. Zeker als je voor een keuze staat waarvan je zelf nog niet snapt waar jouw lichaam en geaardheid zich naar gaat richten.
De angst is een emotie die je in jezelf maakt en soms kan het helpen om er met iemand over te praten die je vertrouwd. Misschien hoor je dan dat anderen dit soort twijfels ook hebben en dat je daarin helemaal niet uniek bent. Hoort het bij een normale levensfase en heb je het gemiddeld iets meer dan een ander dat je last hebt van het piekeren. Deel jouw gedachten en behoeften met een ander en blijf er niet mee rondlopen in jezelf. Ik wens je wijsheid en rust in je bol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik herken wel wat je schrijft.
Ik zat heel erg met mezelf in de knoop,met die vragen toen ik ongeveer 19-20 was.
Vooral de vraag en toen angst ben ik lesbisch??
Ik heb er bewust voor gekozen om het toen uit te zoeken,en ben toen mega verliefd geworden op een jonge vrouw,inmiddels wonen wij nu alweer 5 jaar samen en zijn we 10 jaar bij elkaar.
Het was eng in het begin,maar ik ben blij dat ik uit de kast ben.Ben gelukkiger dan ooit en de omgeving vat het goed op.
We zijn niet anders dan anderen.

Meid, het maakt niet uit als je lesbisch,hetero,zwart paars of wit bent.
Misschien heb je negatieve denkbeelden erover ( hoe zal de omgeving reageren etc etc) maar andere mensen kunnen daar weel heel anders over denken en het niets uitmaken dat je misschien lesbisch bent.
Acceptatie voor jezelf doet wonderen.
En je omgeving de tijd gunnen om er aan te wennen.

Heel veel sterkte met deze worsteling

"There's nothing wrong with loving who you are"
She said, "cause he made you perfect, babe"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand weet hoe de toekomst eruit ziet dus in die zin is het voor iedereen onzeker. Het is wel lekker om erover te dagdromen natuurlijk want een mens moet wat te dromen hebben :)

Als jij erover piekert dat je lesbisch bent is het antwoord nee.
Er zijn meerdere oorzaken om bang te zijn voor de toekomst.

Zit je in een nare situatie waar je geen uitweg in ziet?
Voel je je altijd zo rot of heeft het een oorzaak en zie je daarom alles in een ander daglicht?
Ben je voor meerdere dingen bang?

Het nu is de basis voor je toekomst. Als je het nu niet prettig voor je is zal je naar morgen of volgend jaar ook met andere ogen kijken.

Je kan dus beseffen dat dit een momentopname is van het plekje waar je nu staat in je leven. Door dit zo te zien maakt het de ervaring niet rooskleuriger maar kan je het wel loslaten en loskoppelen van wat er nog voor je in het verschiet ligt.

Het nadeel ervan is dat je op deze manier (onzekerheid en angst) jezelf voorbij gaat lopen en mentaal zo zwaar belast dat je een vicieuze cirkel gaat ontwikkelen en dan word het wel lastig om dingen anders te zien omdat je de lijn van wat je nu beleeft doortrekt naar je toekomst.

Probeer voor jezelf een antwoord te vinden waaraan je precies twijfelt, en waarom dit zo is. Praat er met andere over en zoek hulp hierbij als het voor jou zoveel bepaald dat het belemmerend voor je is.

Accepteer jezelf zoals je bent of eventueel zal zijn, en verzet je hier niet tegen. Dat scheelt een heleboel! Twijfels over je geaardheid zijn normaal (kijk maar eens bij dit onderwerp op deze site) maar laat het geen heet hangijzer worden. Het gaat er niet om WAT je bent, maar het gaat erom WIE je bent. Nu ben je onzeker en angstig, maar dit doet niets af aan jou als persoon! Zo is het ook met andere dingen.....

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk! Bedankt! Maar wat ik ook aan je vragen wil. Is twijfel iets typerend voor lesbi's of kan ik dit ook als hetero doormaken? En als ik toch hetero ben, wat is dan de oorzaak voor mijn twijfels?
Dit is heel normaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,
Wat jij hebt is zeker geen angststoornis. Ik denk dat jouw probleem onder "identiteitscrisis" valt. Je twijfels over je sexuele geaardheid horen daar ook een beetje bij.
De meeste mensen hebben dit in de puberteit wel een beetje. Soms wat later, als jong-volwassene (adolescent). Als het goed is komt alles wel weer op z'n pootjes terecht. Maar mocht je er toch echt niet uitkomen, en de problemen worden niet minder maar juist erger, twijfel dan niet om eens bij de GGZ aan te kloppen. (Geestelijke Gezondheidszorg). Daar hebben ze ook een afdeling voor jong-volwassenen. Ze helpen je met je problemen en leren je hoe je er beter over kunt praten, zodat je er op den duur beter mee om kunt gaan.
Het laatste wat je wil, is dat je uiteindelijk wél een bepaalde stoornis gaat ontwikkelen, omdat je niet op tijd hulp hebt gezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je ook heel angstig voelen, en toch geen angststoornis hebben. En ik denk echt dat jouw klachten niets met en angststoornis te maken hebben, maar meer met onzekerheid, verwarring, je plek op deze wereld en in dit leven nog niet te hebben gevonden. Het zijn wel klachten die je heel serieus moet nemen! Mss heb je vervelende dingen meegemaakt waardoor je geen "normale" jeugd of puberteit hebt kunnen hebben? Hoe dan ook, een angststoornis kenmerkt zich door IRRATIONELE gedachten. Jouw gedachten zijn vervelend en verwarrend voor jou, maar ze zijn niet irrationeel, het zijn wezenlijke angsten die ergens op gebaseerd zijn! Ik hoor dat je er echt mee zit, ik wens je alle goeds en zoek ook steun bij vrienden! Liefs S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar zijn ze niet irrationeel dan dat ik denk dat ik lesbisch ben terwijl ik toch hetero blijk te zijn of denk jij dat ik deze twijfels niet voor niets heb en dus lesbisch ben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat snap ik eerlijk gezegd niet zo goed. Als blijkt dat je hetero bent, waarom dan de angst om lesbienne te zijn? Waar is die op gebaseerd dan? Heb je weleens gevoelens gehad voor een vrouw? Want als dat het geval is, dan is je angst wel ergens op gebaseerd. Als dat het geval is, dan ben je (volgens mij) niet bang om lesbisch te zijn, maar meer bang voor negatieve reacties, klopt dat? En dan ben je dus, rationeel, ergens bang voor. Dat betekend dus niet dat je een angst-stoornis- hebt, maar werkelijk bang bent voor iets dat je moet gaan vertellen. Maar je zegt dat je hetero bent dus... Vanwaar deze ideeën dan? (Ps: mensen met een identiteitscrisis beginnen vaak aan vanalles te twijfelen. Bijvoorbeeld: wil ik kinderen? Wil ik in Nederland blijven wonen? Wat voor kleding past bij me? Ben ik lesbisch/homo? Het is niet zo gek als mss denkt hoor. En... Je bent niet de enige. Echt niet!)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik ben nog nooit voor een vrouw gevallen en geloof me, heb mezelf in alle rust al eens geobserveerd als t ware om te kijken of ik wel eens op een meisje ben gevallen, maar nee, dit heb ik nog nooit meegemaakt. Het is nu een poosje uit met mijn ex en ik vraag me nu gewoon af; vind ik meisjes of jongens leuker? Naast deze gedachte heb ik idd wel een beetje angst/twijfels voor over de toekomst en ook idd; wil ik kinderen, wat voor werk wil ik? Dit kan miss ongezond klinken en ik wil hier ook helemaal niet mee bezig zijn, maar ik doe t toch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongezond??? Het is juist heel erg gezond om jezelf deze vragen te stellen, anders kom je toch nooit ergens? Dan ben je ook maar een oppervlakkig mens! Nee hoor, ik zie daar echt niets ongezonds in. Maar daar heb jij natuurlijk niks aan, want jij wordt nu even debiel van die gedachtes, dat snap ik... Toch ben ik van mening dat dit je juist een heel interessant en kleurrijk persoon bent, lesbisch of niet. Je bent aan het groeien -geestelijk. Probeer hier ook de uitdaging van in te zien. Ergens zijn al die keuzes juist hetgene wat het leven zo mooi maakt. Als je jong bent wil je nog het liefst zo "normaal" mogelijk zijn, maar geloof me, dat is saaaaai ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat zal ook wel zo zijn. Maar jij zegt dus dat mijn geaardheid alle kanten nog op kan en dat dit een kwestie is van leeftijd, ouder/volwassen worden en persoonlijke groei?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik wel ja. Je zegt zelf ook dat met name het feit dat je er zoveel over piekert, maakt dat je denkt dat je lesbisch bent. Terwijl er feitelijk niets op wijst dat je het bent!
Vervelend, piekeren en angstig zijn. Wat het is, in mijn ogen heel normaal menselijk gedrag.

Schiet je daar wat mee op? Dat weet ik niet immers het zijn gevoelens en of die nu juist of onjuist zijn maakt niet uit ze zijn er.

Ik denk dat de makkelijkste oplossing is om te zeggen voor jezelf, ik ben een vast te stellen periode lesbisch (bijv. 2 weken). Waarschijnlijk zul je dan zien dat je precies dezelfde persoon blijft, het enige wat (zou kunnen) veranderen is de manier waarop je naar voor jouw interessante personen kijkt. Na afloop van deze periode hoef je niet meer te piekeren of angsten.

Blijf niet hangen in ik ben lesbisch of ik ben hetero, sta gewoon open voor liefdevolle mensen. Wat je was, hoef je morgen niet meer te zijn, wat je morgen bent weet je niet, alleen het hier en nu telt.

Er is niks mis met lesbisch/homo/bi zijn als het maar met respect gepaard gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lesbisch zijn is geen ziekte, het is ook niet levensbedreigend. Eigenlijk gebeurd er vrij weinig. Het is net zo gevaarlijk als blond haar hebben.
No problem.
Gewoon kalmeren, er is niets aan de hand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je angst waarschijnlijk omdat je denkt dat je dan buiten de boot valt en je als "anders" beschouwd wordt door mensen om je een. Maar juist als je jezelf durft te zijn hebben mensen meer respect voor je, want wil niet iedereen zichzelf zijn?
Als jij zulke gevoelens hebt naar andere vrouwen, ga dan op onderzoek uit en praat eens met wat van die vrouwen
Dan merk je vanzelf hoe of wat, want blijkbaar is dat een kant die jij opmoet...

Niet piekeren maar afleiding zoeken. Ga actief op zoek naar een oplossing nog voor een probleem echt een probleem gaat worden als het kan, des te minder tijd blijft er over om te piekeren...

http://lesbisch.startpagina.nl/ heeeeeeeeeeeeeleboel links hier... Leef je uit :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb gewoon een angst omdat ik niet weer waar ik meer naartoe neig. Ben nog nooit verliefd geweest op een meisje/vrouw, wel verschillende keren op jongens/mannen. Dus jij plaatst mij meteen als lesbisch? ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik meen uit je vraag op te maken dat je gevoelens hebt voor vrouwen. Maar waarom zou je je daar druk om maken. Al had je een etiketje, wat dan nog?
Je kunt ook op een persoon vallen, en je niet druk maken om wat daaronder hangt... Je angst is ongegrond. De liefde is mooi, ongeacht op wie je valt. Als diegene maar klikt met jou. Volg je gevoel.
Wat voor geaardheid je ook hebt, het maakt niet uit, zeker in deze tijd niet... Ik ben zelf trouwens bi, om nog even in etiketjes te vervallen, want dat kan ook nog: op beide geslachten vallen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat heb ik dus nog niet gehad tot nu toe. Maar ik weet gewoon niet waar mijn voorkeur ligt en dat frustreert me. Daardoor twijfel ik. En door die twijfel denk ik: ik zal miss wel lesbisch zijn. Sorry dat ik mijn vraag misschien niet duidelijk heb uitgelegd. We zullen zien, ik kan toch niks afdwingen. Tijd zal het leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk eens terug in je verleden. Vond je vrouwen aantrekkelijk toen in de zin van er meer mee willen>? sexueel geexperimenteerd met iemand van hetzelfde geslacht toen je jonger was? Je voorkeur maakt niet uit, omdat die er niet hoeft te zijn.... je kan op een man vallen of een vrouw, of op allebei, en zo meer... denken om het denken kan ook frustrerend zijn waar je ontzettend moer van wordt,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meer willen niet. Heb wel eens geëxperimenteerd met een meisje. Vond dat wel opwindend ofzo, maar niet in de zin dat ik er warme gevoelens bij kreeg, in tegenstelling tot jongens.
Maar toch weet ik het niet helemaal... Weet ook niet waar het aan ligt, daarom analyseer ik mezelf soms kapot, omdat ik niet snap/weet waar de twijfel vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was misschien net je type niet, ook dat is nog mogelijk. Dat die twijfel er is, houdt in dat het je bezighoudt en trekt.. daarom ga eens neuzen bij die link die ik je gaf, bij encyclopedie bijvoorbeeld of ergenws waar je met vrouwen die le of bi zijn kunt praten, dan kun je kijken of er meer is dat je herkent, wellicht eens met iemand afspreken en het nog eens proberen. Dan doe je er actief wat mee. Vaak komt dan vanzelf wel het antwoord dat je zoekt, weet je.. Vertrouw er ook op dat je antwoord komt, want je wilt het graag dus het komt, zodra je het los laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is het hem wel. Wat je zegt... Het wordt pas duidelijk zodra je het los laat. Piekeren heeft geen zin. Want heb het er met mijn moeder over gehad, over deze onzekerheid.
Zij zegt mij ook; als jij over 10 jaar gelukkig lesbisch of hetero bent, dan denk je: waar heb ik me druk over gemaakt.
Een kennis van ons heeft dit ook meegemaakt. Erg geworsteld met zichzelf, te veel gepiekerd. Heeft er uiteindelijk wat op de manier van; met meisjes het één en ander uitproberen mee gedaan en zij is er toch achter gekomen hetero te zijn. Maar ja, het kan dus ook anders :).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idem met mij. Ik liep ook met twijfels tot mijn vriend zei tegen mij wat ik nu tegen jou zeg. Ik kwam via het internet een leuke meid tegen waar ik anderhalf jaar wat mee heb gehad. Het was heel bijzonder. Ze leeft helaas niet meer, maar voor ons was het een coming out voor ons beiden, dus ervaar je beiden dat vreemde gevoel als je elkaar bijvoorbeeld voor het eerst kust en zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh joh... Wat rot voor je. Sorry.
Je bent nu samen met je vriend? Jouw vriend heeft jou losgelaten om er achter te kunnen komen of?
Ik ben namelijk sinds september uit elkaar (tenminste, ff denken, volgens mij september) met mijn ex-vriend. Dat is ook allemaal onzeker voor me geworden... Miss komt het goed. Ik weet het niet. Mijn gevoel was op, maar hij is en blijft super veel voor mij betekenen. Dat heeft ook lang geduurd voordat ik hem los kon laten in de zin van; we zien wel.
En zo moet ik dat ook met dit doen ;-).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de rest beantwoord ik even persoonlijk, als je het niet erg vindt...
Je bent niet lesbisch, neem dat van mij maar aan ;)

Je bent gewoon onzeker op het moment.. Doe goede dingen en ontspan eens wat. Ga lekker zwemmen of een keer in bad. Onder de zonnebank helpt ook heel goed!!

Verder moet je zorgen dat je sterk in je schoenen staat. Praat met iemand van GGZ ofzo over je problemen.
Probeer je niet te druk te maken en richt je op positieve dingen.
Onthoud 1 ding: Geduld is een schone zaak en de tijd zal het wel leren joh.

Relax!