Ik weet dat een collega gevoelens voor mij heeft en ik heb haar duidelijk gemaakt dat dit niet wederzijds is.

Zij is getrouwd en ik ook. Moet ik deze situatie aan mijn vrouw uitleggen of niet om haar niet ongerust te maken, ik heb immers geen wederzijdse gevoelens. Ik hoop dat iemand deze vraag kan beantwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (18)

Ik zou het niet doen, er valt toch niet écht iets op te biechten?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je dan alleen dingen vertellen als je wat hebt op te biechten? neem aan dat het normaal is om te praten over van alles en nog wat, dus ook over dit soort dingen.
Dat hangt er een beetje van af hoe je er zelf in staat. Als je eigenlijk inwendig een beetje geschokt bent dat een getrouwde collega avances maakt, is dat wel iets om aan haar te vertellen. Gewoon, omdat het iets is wat jou bezig houdt en ik neem aan dat zij dat graag wil weten.
Maar als je er zelf eigenlijk verder geen seconde meer mee bezig bent, zou ik het niet per se vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt toch geen relatie met die vrouw? Ook geen gevoelens voor haar? Dat je collega nu gevoelens voor jou heeft is toch niet jouw probleem?

Pas als die vrouw je op allerlei fronten versiert en opdringt en dreigt je vrouw iets te vertellen over jullie wat niet waar is en je hiermee chanteert wordt het tijd je vrouw in te lichten en haar te laten weten met wat voor collega je te maken hebt.

Maar dat is niet aan de orde tot nog toe begrijp ik dus is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan hoe je denkt dat je vrouw hierop zal reageren. Als je het vertelt, kan je ook jou gevoelens of frustraties bij haar kwijt. Ik kan me voorstellen dat het verhaal nog een staartje krijgt. Misschien kunnen jullie er ook samen hartelijk om lachen. Maar als ze snel jaloers wordt ofzo, is het misschien beter om het voor je te houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het wel even aan je vrouw vertellen ze kan het liever nu eerlijk van jou horen dan later als er misschien al roddels zijn. Want een vrouw kan heel gemeen zijn en zomaar roddels gaan vertellen op het werk. Zei kan bijvoorbeeld vertellen dat je haar leuk vind en iets met haar wil beginnen in plaats van andersom. Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het wel vertellen. Als ze het later misschien hoort vind ze het niet leuk als je het nooit verteld hebt..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het best meteen aan je vrouw vertellen, denk ik. Waarom zou je het niet doen. Jij hebt toch niets verkeerd gedaan?
Ik zou het gewoon vermelden tussen andere verhalen over het werk. Zo van, wil je nu eens wat weten? Die collega valt toch wel op mij zeker?. Dan wordt ze erbij betrokken en kan de situatie mee volgen, en hopelijk is ze dan niet jaloers. Jij kent natuurlijk jouw vrouw het beste ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zelf als getrouwde vrouw zal het fijn vinden als mijn zoiets verteld, ik weet niet hoe je vrouw zoiets oppakt maar ze zal het denk ik waarderen dat je het verteld, daarbij lucht het jou ook op ? Succes in ieder geval
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij hier last van hebt en er thuis in je gedachte mee zit van wel vertellen/niet vertellen. Dan zou ik het gewoon vertellen. Dan heeft jouw vrouw ook het gevoel dat je alles met haar deelt. Hoef jij niet ontkennend te antwoorden als zij vraagt: Is er iets? Vrouwen voelen dat toch gauw aan. Gewoon open kaart spelen, dan ben jij eventuele roddels op het werk ook voor. Verder zou ik die collega ontlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag toelichting bij deze min!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef een +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik zou het niet vertellen. Waarom zou je deze informatie aan haar geven? Ondanks dat het niet wederzijds is lijkt het me geen leuke gedachte voor je vrouw dat jij de heledag ergens werkt waar een andere vrouw naar je zit te kijken.
ALs je het graag wil vertellen, bedenk je dan eerst goed de reden daarvan. Is het omdat je het kwijt wil? Omdat je je ergens toch schuldig voelt? Wat bereik je precies door het haar te vertellen?
Het is dus niet zo dat je elkaar in een relatie alles moet vertellen. Je hebt deze zaak afgehandeld door te laten weten dat het niet wederzijds is en daarmee is het klaar. Als je er teveel aandacht aan schenkt en het met haar gaat bespreken neem je het misschien te serieus?
Het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je vrouw in elkaar zit. Ik persoonlijk zou het liever niet willen weten, ik zou er alleen maar zenuwachtig van worden (ondanks dat ik mijn vriend 100% vertrouw. Het is gewoon niet prettig als iemand anders op je man zit te azen.
Maar misschien denkt jou vrouw heel anders, misschien vat ze het op als een compliment dat iemand op haar man valt en kan ze er om lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide opties kunnen fout uitpakken (en ook goed maar dan is er niks aan de hand)

Volgens mij moet je de optie kiezen waarvan jij denkt dat de schade het kleinst is als er iets fout gaat en dat kun alleen jij beoordelen want jij kent je vrouw nog het beste

Stel: je vertelt het wel en ook dat jij niks voor die vrouw voelt. Vervolgens wordt je vrouw toch ongerust over de mogelijke avances van die andere vrouw EN dat jij uiteindelijk gevleid door al die aandacht, TOCH belangstelling krijgt voor die andere vrouw.

Stel: je vertelt het niet en je vrouw hoort het over een tijdje via via en wantrouwt jouw goede bedoelingen dan omdat volgens haar: jij het best had kunnen vertellen als er toch niks aan de hand was.... Dan kan het vertrouwen tussen jullie een knak oplopen.

De vraag is: wat vind je erger en waarop is de kans groter?
13 jaar geleden
Hey, wat vervelend dat je je in deze situatie bevind. Ik hoop dat mijn antwoord je enige hulp kan bieden.

Okay, je collega is verliefd op je. Maar je bent niet verliefd op haar. Ik zie hier wel een last in, maar niet voor jou. Eerder voor je collega. Zij heeft gevoelens voor jou, dus zij zit ermee. Maak het niet ook jou probleem.

Ik denk dat je het met je vrouw moet delen, en niet om haar ongerust te maken of dat ze het van jou moet horen. Maar omdat je een huwelijk hebt door lief en leed. Dat je dit met haar moet kunnen delen, omdat het lastig is op je werk. Je vrouw kan jou een luisterend oor bieden, iemand bij wie je lekker jezelf kan zijn en geen geheimen voor hoeft te hebben. Ze houd van je en ze zal je steunen, ook bij dit. En al helemaal omdat je geen gevoelens voor je collega hebt, er is niets aan de hand. Maar dit is wel iets dat je toch een beetje dwars zit, je vrouw kan je hier steun in geven. Vertrouw haar, zoals zij jou vertrouwd.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik zou het zeker wel vertellen. Wel goed opletten op wat voor een manier je het vertelt. Dat is heel belangrijk. Je kunt het op zon wijze vertellen dat ze zeker niet jaloers zal worden. Je maakt het gewoon nogal belachelijk naar die vrouw op het werk toe.

Je weet maar nooit wat die vrouw kan gaan doen. Zoals hier al eerder aan is gegeven kan het een vrouw zijn die kwaad word als je niet op haar reageert en dan roddels kan gaan verspreiden. En dat kan je een heleboel narigheid gaan geven reken daar maar op.

Dus ik zou het zeker vertellen en zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gewoon met je vrouw erover praten, en vertellen wat jij erover denkt . misschien heeft ze nog wel een idee om van die collega af te komen . En ze weet meteen hoe de vork in de steel zit , stel dat de collega wel iets rond gaat bazuinen. Dan is je vrouw iedergeval op de hoogte van alles. en ben je geen ''liegebeest' en krijg je niet naar je hoofd 'waarom je dat niet verteld heb'..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als jij je er rot bij voelt om het niet te zeggen (los van dat er niets is op te biechten) kan je gewoon zeggen dat jij je hier aan ergert.

misschien dat ze hier een leuke rol in kan spelen naar de collega die jou zo erg leuk vind als ze hier hardnekkig laat merken dat ze je wel heel erg leuk vind?
(keertje bellen naar jou, lekker klef doen tegen elkaar, laat zien dat je gelukkig bent met elkaar en er gaan ruimte is voor aandacht van een ander)

tegen je collega kan je duidelijk zijn. soms hebben mensen meer duidelijkheid nodig, dan kan je dit geven.
laat merken met anderen in de buurt dat je het niet op prijs stelt dat ze haar gevoelens aan blijf geven (mocht dit het geval zijn) dat je loyaal wil zijn naar haar maar dit moeilijk voor je is omdat ze er andere dingen achter kan zoeken.

misschien heeft je vrouw ook wel een idee om mee te werken aan een oplossing door duidelijkheid te geven?

succes!!!

Toegevoegd na 3 minuten:
hoe je het tegen je vrouw kan zeggen is misschien ook wel een vraag voor je

zeg dat je het irritant vind dat je collega dit voelt naar jou.
vertel dat je collega getrouwd is en dat je duidelijk hebt gemaakt dat het niet wederzijds is maar juist meer afstand wil nemen van deze collega tot ze je weer kan zien als collega, niets meer en niets minder.
gewoon als collega's dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijk gezegd zou ik niet op het idee komen zoiets voor mijn partner te verbergen, tenzij die partner last heeft van ziekelijke irrationele jaloezie. En dan is er heel iets anders mis dan die verliefde collega. Ook andersom zou ik het niet kunnen waarderen als mijn partner zoiets voor mij verborgen zou houden.

Ik vind dit typisch zoiets persoonlijks dat je deelt met degene met wie je je leven deelt. Niet als een issue, maar gewoon als je vertelt hoe je dag was: "Wat mij vandaag toch is overkomen, moet je luisteren!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je je het je echtgenote niet vertellen?

Het lijkt mij juist van groot belang dat je het haar vertelt; ze merkt dan dat je 'geen oog voor anderen' hebt en dat zal haar goed doen te weten dat zij de enige voor jou is en blijft.

Ook wanneer anderen ooit op het idee zouden komen 'íets' over een vermeende relatie tussen jou en die dame aan je vrouw zouden vertellen..biedt dit de beste bescherming.

Je maakt je vrouw er trouwens niet ongerust door..maar eerder voelt zij zich deelgenote..

Overigens heb ik vrijwel exact het zelfde meegemaakt toen een winkelmeisje verliefd op mij raakte.

Meteen toen ik het merkte vertelde ik het aan mijn echtgenote en ook zij zag het..en samen hebben we gezien dat haar liefde zich nadien op een ander richtte.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja staat je vrouw er nuchter onder ... dan zou ik het haar toch vertellen, want als idd. diegene je gaat lastig vallen, door te chanteren of zo dan weet zij al hoe of wat.
Top dat je er niet op in gaat in haar versier toer, toppie..