ik heb een internetlover ik bn er heel verliefd op en hij ook op mij zegt hij, alleen heeft hij al een vriendinnetje in real life. wat moet i doen?!

ik ben zoo verliefd op een jongen die ik heb ontmoet via een chat site.. hij zegt dat hij mij ook leuk vind maar hij heeft al een vriendinnetje in real life. een goed vriendin van mijn vriendinnen vertrouwt hem helemaal niet... maar ik mag hem van mijn ouders nooit ontmoeten en hij woont aan de andere kant van het land. mijn vader wil eigenlijk niet dat ik een vriendje neem maar van me moeder mag ik een cyber-vriendje. ik heb eigenlijk alleen nog maar met een iemand gehad op internet en dat was al snel uit omdat ik verliefd werd op degene waar ik het in dit mailtje over had. wat moet ik zeggen? hoe moet ik me gedragen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit wel verstandig is of niet. De relatie zal niet altijd goed werken, omdat het ten eerste een lange afstand relatie is. Daarnaast heeft je vriendin gezegd dat ze hem niet vertrouwd. Dit kom natuurlijk niet geheel uit de lucht vallen. Je ouders willen het beste voor je, zij zijn ouder en meestal verstandiger. Ikzelf denk, net als je moeder, dat je het bij een 'cybervriendje' moet houden. Ik denk dat je het hem wel gewoon moet vertellen, zoals jij al zei heeft hij een vriendin in real life. Ik denk dat het het beste is als je je eroverheen zet en in 'real life' iemand probeert te ontmoeten. Ik weet niet of je hem al een keer hebt gezien, maar ik neem aan dat als je hem nog niet gezien hebt, dat je dan ook de verhalen kent van 'enge mannen' die niet te vertrouwen zijn. Ik wens je heel veel succes hiermee! Je gevoelens zijn niet geheel onbelangrijk, maar je verstand moet het hier winnen.

Tja, ik denk dat je eens bij jezelf moet nadenken wat een internet vriendje nou precies inhoudt.. Ik vrees dat je er helemaal niet wijzer van wordt. En dit verhaal alleen maar verliezers heeft

Je weet helemaal niks van die jongen, behalve wat je van hem op het scherm ziet. Hij kan in de echte wereld heel anders zjin dan op internet. Verliefd zijn op iemand die je van internet kent, is eigenlijk net zo iets als verliefd zijn op een popster: je bent verliefd op een beeld dat niks met de werkelijkheid te maken hoeft te hebben. Heel leuk als fantasie, maar houd het daar bij. En daarnaast kan het ook nog zijn dat hij er echt op uit is om je op te lichten / misbruik van je te maken. Er spoken op internet een hoop gefrustreerde types rond die het heel leuk vinden om jonge meiden helemaal verliefd op ze te laten worden. Het gaat er mij helemaal niet om dat je iedereen moet wantrouwen, maar met internet weet je het gewoon niet en is het heel goed om met dit soort dingen rekening te houden. Dus geef je hart niet weg aan een illusie. Houd wat over voor jezelf. Heb lol met je internetvriendje op internet, maar maak jezelf niet wijs dat je echt verkering hebt. En kijk uit met wat je van jezelf vertelt. Wie weet is het wel een getrouwde vent van 40, of een meid die het leuk vindt om te doen alsof ze een vent is, of (als we dan toch lekker aan het fantaseren zijn) een alien.

Digitale liefde kan zo beginnen maar of het de ware wordt, is niet te overzien zolang je niet echt weet wie hij is. Dat kan alleen als je hem voor je hebt. Dan kun je voelen of hij naast zijn woorden via internet ook de aangename persoon is waar je verliefd op zou kunnen worden. De kunst is om je hoofd niet op hol te laten slaan en niet te impulsief je aan hem over te geven. Jullie moeten er allebei wat voor willen doen. Ontmoeten en ervaren. Veel wijsheid.

-hij woont aan de andere kant van het land -hij heeft al een vriendin -je mag hem niet ontmoeten -goede vriendin van je vriendin vertrouwd het niet -je internet lover kan wel zoveel zeggen, dit is niet perse de waarheid. (je zou niet de eerste zijn die op deze manier bedrogen werd, en zeker ook de laatste niet) STEL... hij maakt het uit met zijn echte vriendin, je ouders vinden het ineens helemaal prima, iedereen vertrouwt hem, hij zegt dat hij zijn leven met je wil delen in real life doet zijn best om je een keer op te komen zoeken ..... dan NOG blijft ie aan de andere kant van het land wonen. eneh...weet jij veel hoeveel internet vriendinnen hij hetzelfde verhaaltje op de mouw speldt?? leuk om mee te kletsen, en droom er vooral bij weg, maar laat er fijn 2 beeldschermen tussen zitten want het gaat echt niet werken. wat je kan zeggen is dat je verliefd bent en het leuk vind om met het te praten, maar that's it ..meer niet. en hoe je je daarbij gedraagt...tja, dat maakt voor hem niets uit toch...?

Lieve meid, ik kan maar een paar dingen zeggen: 1. Als hij in real life een vriendin heeft en tegen jou zegt dat hij ook verliefd op jou is zoals jij op hem, dan zegt hij dat straks ook tegen andere meisjes als jullie in het aller- aller beste geval tóch met elkaar iets zouden krijgen. Dat heeft namelijk gewoon met zijn karakter te maken. 2. Ik weet uit eigen ervaring hóe intens een internet relatie kan zijn en voelen, dus ik zal niet zeggen: -zie het maar als een leuk spelletje- of -neem het niet serieus-, want zo vóelt het absoluut niet. Ik zou zeggen (júist omdat het zo intens kan zijn): let héél goed op en wees bereid te kijken of er echt toekomst in zit. Zo niet? Denk dan goed na, hoewel dat heel moeilijk is als je verliefd bent dat weet ik ;-) , en bedenk wat uiteindelijk het allerbeste voor jouzelf is: a. verliefd zijn en nog meer worden op een jongen die al een vriendin heeft en aan het andere kant van het land woont. Je vader wil het niet. (Je moeder vind een cyber vriendje best. Dat komt omdat ze denkt dat dat minder ingrijpend is maar ze weet gewoon niet hoe intens zo'n relatie kan zijn anders zou ze het niet zo best vinden denk ik zomaar). Het betekent dus een relatie die al met problemen begint. b. hem niet meer zien en open staan voor real life waar je een hele leuke jongen tegen het lijf kan lopen die in de buurt woont, geen vriendinnetje heeft en af en toe eens langs kan komen zodat je vader er aan kan wennen dat zijn kleine meisje opgroeit en een vriendje heeft. Dus een relatie die op een leuke manier kan ontwikkelen. Ik weet het; je bent verliefd dus je denkt: mooi niet, ik wil mijn internetvriendje!!! En toch hoop ik dat je er even over wilt nadenken ;-)) Lieve groet, Kristal

Wat ik hier lees ben jij een persoon die gewoon kan verliefd worden op iemand via het net dat is niet echt verstandig. weet niet hoe oud je bent maar als ik jou was zal ik maar goed naar je ouders luisteren als je met zo een vraag komt ga ik er van uit dat jij nog niet zo oud bent. cybervriendje ok. Maar echt verliefd worden zal ik maar niet doen. Kan beter iemand zoeken in het echt maar ligt aan je leeftijd.

Heb jij die jongen ooit in het echt ontmoet? Ik begrijp uit je verhaal van niet dus ik vraag me af hoe je verliefd kan worden op een foto of iemand die alleen voor de webcam zit en waarvan je alleen verhaaltjes leest. Kortom...iemand die je eigenlijk van alles kan wijsmaken omdat jullie elkaar toch nooit ontmoeten. Dan erbij heeft hij al een vriendin dus waarschijnlijk doe je de moeite voor niets. Jij zou toch ook niet willen dat iemand anders jouw vriendje versiert? Je kan het gewoon bij een cybervriendje houden en verder niet. Als hij verder wil kan hij naar jou toe komen en zich voorstellen bij je ouders. zou wel fijn zijn, dan weten hun ook meteen met wie jij omgaat en kan je makkelijker beoordelen. Maar zolang hij al bezet is geef ik je weinig kans.

zeg gewoon dat hij zelf de keuze moet maken tussen jou of zijn vriendin. als hij echt van je houd kiest hij jou...

Mail vriendje dat hij zich kan melden als hij vrij/single is....

Als jij het niet erg vindt om reserve-vriendin te zijn , moet je zo doorgaan . Als het wat wordt , en jullie gaan trouwen , dan wordt die ander de reserve-vriendin. Als je dan moeder wordt ,ben je misschien ook meteen tante van het kindje van de reserve. Als hij het vervelend vindt dat zijn andere kindje ergens anders woont , kan de reserve bij jullie intrekken . Dus als jullie in 'n huis gaan wonen , moet je een beetje grotere woning uitkiezen i.v.m. de reserve. Ook nu al afspreken wie waar ligt in bed . Hij in het midden of jij .Als jullie op vakantie gaan , moet wel ook met z'n drieen overleggen waar jullie met z'n vijven naar toe gaan . Dat zijn allemaal dingen die je beter op papier kan zetten , anders krijg je later ruzie als de ander zegt : " dat heb ik niet gezegd" Als je dit allemaal te lastig en ingewikkeld vindt , moet je tegen hem zeggen dat je opziet tegen reserve-vriendinnen ,en dat je daarom liever zonder hem verder gaat. Want de vraag is ook , of hij wel genoeg verdient voor jullie vijven . Vraag ook nog even hoeveel kinderen hij wil hebben , en dat getal moet je vermenigvuldigen met 2 . Je ziet , de oplossing is niet eenvoudig .

Als iemand je een goed gevoel geeft wil je niet meer logisch nadenken. Er is niks fijners dan iemand te hebben die aandacht aan je besteed en je "begrijpt". Je wilt je altijd zo goed kunnen voelen. Het grote probleem is dat je niet meer goed nadenkt, en dus maar advies gaat vragen aan iedereen en alles om je heen tot je te horen krijgt wat je eigenlijk wilt horen: gewoon doen wat je wilt, het is je eigen leven! De rest vind je eigenlijk helemaal niet belangrijk. Jammer genoeg staat er voor mensen zoals jij een grote les te wachten. Vooral omdat deze jongen al een vriendin heeft, ver woont en iedereen in je omgeving is tegen. Jij had die vriendin van hem kunnen zijn die nu lekker met een ander "wijf" loopt aan te pappen, misschien is ze wel zwanger en haar/jouw hele wereld valt in elkaar. Je zal je tijdens je hele relatie onzeker voelen, want je weet dus dat je hem niet kan vertrouwen, aangezien hij voor een ander gaat tijdens een relatie. De grote vraag is wil je lang en gelukkig leven met iemand en een toekomst kunnen opbouwen, of iemand die je via het internet verliefd kan maken en een goed gevoel kan geven. Het mysterieuze aan deze situatie wil dat je nieuwe dingen wilt ontdekken. En het erge is dat goed advies geven dus niet helpt voor de meeste mensen in jouw situatie, vooral als je nog jong bent. Dus ga ik het tegenovergestelde doen: doe wat je heel graag wilt. Hoe stom het ook is, iedereen maakt fouten. Als mensen je dingen gaan verbieden wil je het alleen maar meer ervaren. Maar besef wel dat mensen die om je geven zich grote zorgen maken om hoe het met je af gaat lopen, en dat je lessen gaat leren die je van je leven nooit meer zal vergeten. Eerlijk gezegd zou het zelfs beter zijn geweest, als hij tegen je had gelogen dat hij een vriendin had. an je achteraf nog zeggen dat het een klootzak is. Want nu hij "eerlijk" is geweest over dat hij een vriendin heeft ligt de keus dus aan jou. Je kan hem nooit de schuld geven als het fout afloopt tussen jullie of wie dan ook. Want jij gaat iets aan met iemand die al een vriendin heeft. Dat is dus helemaal je eigen verantwoordelijkheid. En misschien een snelle stap richting volwassenheid. Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100