Ex binnen enkele dagen vergeten, verliefd geweest?

Ik heb een relatie van één jaar en zeven maanden achter de rug. Ik hield van haar en doet dat nog steeds. Ook heb ik gehuild maar nu na een aantal dagen mis ik haar wel maar ik leef al verder en zoek ook al contact met andere. Ben ik wel echt verliefd geweest? Vandaag belde ik nog met haar en vertelde dat ik vrienden wilde blijven, zij helemaal verdrietig en dan voel ik me schuldig dat ik me toch redelijk goed voel. Het voelt niet eerlijk en ik voel me echt een rotzak. Is dit gevoel terecht? en was ik wel echt verliefd? of is houden van en verliefd zijn wat anders?

Toegevoegd na 4 minuten:
Omdat dit toch één en al anoniem is zeg ik er maar gewoon bij dat het is uitgegaan door te vaak ruzies maar echt geen ontrouw!

Toegevoegd na 15 minuten:
Zij is de gene die het heeft uitgemaakt en ik barstte daar in tranen uit. Ik snap niet dat ik het gemakkelijk bekijk. Ik wilde niet uit elkaar. Ik denk dat ik me goed voelt omdat ik haar weer sprak en zij mij heel erg mis, misschien omdat ik denk dat het ooit nog goed komt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ach weet je, waarschijnlijk had je zelf (onbewust?) ook wel door dat dit niet echt een hele goede relatie was. Je kan dan evengoed veel om iemand geven maar als je veel ruzies hebt is er iets mis. Natuurlijk voel je je goed als je weer in wat rustiger vaarwater zit maar dat had je zelf gewoon niet verwacht. Soms heb je het idee dat je juist een vurige heftige relatie hebt als er veel ruzie is, maar dat heeft niet echt veel met "houden van" te maken, soms wel met hevige verliefdheid. Ik denk eigenlijk dat je haar heel leuk vindt en tegelijkertijd blij geen ruzie relatie meer te hebben. Vrienden blijven lijkt me in jullie geval een goede keuze, maar als je er zelf anders over denkt moet je het anders doen.

Verliefd zijn is een tijdelijk gevoel, nadat dat over is houd je van haar. Zij is gewoon wat gevoeliger, jij bent geen rotzak mits je iets misdaan hebt dat het uit is

blijkbaar was zij niet zo veel voor je dan je dacht. jij kan daar niet veel aandoen, dus denk niet dat je een rotzak bent. maar waarschijnlijk was ze veel voor je maar niet zo veel als je dacht dat ze was.

Misschien ben jij de persoon geweest die het uit gemaakt heeft? Misschien had je toen al het punt bereikt dat je het voor jezelf niet meer wilde en heb jij voor jezelf dit ook geaccepteerd dat het zo beter is. Waarschijnlijk heeft zij het niet aan zien komen en was dit meer kwetsend voor haar om dit te vernemen. Zij moet het nog een plaats geven en jij hebt dit al gedaan. Natuurlijk is het nooit leuk om mensen pijn te doen. Je hebt samen ook leuke dingen gedeeld. Vrienden blijven is meestal een cliché als je eenmaal een relatie hebt gehad is dit veel moeilijker. Daar is het nu nog allemaal te vers voor. Dan blijft het moeilijk voor haar om het te accepteren. Misschien blijft ze dan nog hopen dat het goed komt. Toegevoegd na 21 minuten: Je hebt net als aanvulling gegeven dat zij het uitgemaakt heeft. Dat was voor jou een klap, misschien dat je houding daarom zo tegen haar is. Zij wil je nu weer terug en jij bent bang om nogmaals gekwetst te worden. Jij wil het vetrouwen terug hebben en zekerheid dat je niet nogmaals hier doorheen moet. Denk dat jullie goed met elkaar moeten praten. Garanties geven kan niemand. Succes!

Jammer genoeg weet ik precies hoe het Meisje zich voelt, zit precies in dezelfde situatie, het is nog niet uit maar het scheelt niet veel, Verder is bijna alles hetzelfde uit dit verhaal:(

goh, het is net of je ex hier ook op GV zit, wat een overeen komsten naar mijn idee http://www.goeievraag.nl/vraag/depressief-liefedverdriet.161095#764986 of je echt verliefd bent geweest kan jij alleen weten. je zegt dat je van haar houd en dat nog doet. je bent haar vergeten en je mist haar? die snap ik even niet. als jij dus contact zoekt met anderen voor een relatie??dán kan je van haar houden, maar zoals een broer van een zus kan houden. als je haar mist ben je of niet eerlijk voor naar jezelf, of niet eerlijk naar buiten. voel je je redelijk goed, of goed genoeg om weer nieuwe contacten te leggen... als jij niet weet of verliefd zijn wat anders is dan houden van heb je het waarschijnlijk allebei niet ervaren zoals het zou verwachten in een relatie. het is dus wel zeker mogelijk om je ex met 2 dagen te vergeten, maar het spoort niet helemaal met je vraag en je verhaal hier in dat geval, en ook niet met je schuldgevoel. de reden waarom het uit is gegaan staat hier los van. een relatie werkt wel of een relatie werkt niet. jij hebt je keuze gemaakt, en hoop dat je naar je ex hierin rechtvaardig bent geweest over het hoe en waarom zodat ze niet meer in tranen hoeft uit te barsten zodra ze met je geconfronteerd word. waarschijnlijk is het beter om dingen voor jezelf helder te krijgen en deze aan haar te vertellen zodat ze ook een begin kan maken om verder te gaan, alleen zal het in een minder rap tempo zijn dan dat van jou als ik et zo lees.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100