ik wil weglopen maar waar moet ik dan heen ??

je hoeft me niet te vertellen dat het een slecht idee is of dat ik het niet moet doen want dat weet ik al
ps
tips graag !!!!
pss
ben 14

Weet jij het antwoord?

/2500

Vrienden??

Het lijkt me het beste als je niet meer thuis wilt blijven om wat voor reden dan ook dat je je goed voorbereid, en niet impulsief op straat terecht komt. Kijk eens goed waar in de buurt een vestiging van de kinderbescherming of jeugdzorg zit. Zij kunnen je helpen om een goede plek te vinden waar jij kunt verblijven. Je kunt ook met een vertrouwenspersoon op school gaan praten. Zij kunnen je helpen om de juiste wegen te bewandelen. Probeer in ieder geval hulp van iemand in te schakelen die jij vertrouwd. Zo heb je altijd een beetje hulp om te weten wat je moet en kan doen. Mag ik jou vragen waarom je weg wilt lopen als je weet dat het een slecht idee is. Ik vind het echter niet altijd een slecht idee. Het kan zijn dat je wat met jezelf in de knoop zit(ik heb die tijd ook mee gemaakt) dan is het niet zo'n goed idee, gaat het hier echter om agressie of geweld dan is weglopen geen slecht idee zolang je maar geen slechte paden gaat bewandelen. Toegevoegd na 28 minuten: Als reactie op jou toevoeging. Denk ik dat je juist met je ouders en die vrienden die zo anders tegen je doen moet gaan praten. Het slaat werkelijk nergens op om weg te gaan lopen als je "vriendinnetje" met een andere jongen heeft gezoend. Dat je vrienden en ouders anders tegen je doen bedoelen zij gewoon goed. Jij hebt een gebroken hart en zij proberen je een beetje te troosten. Als je dit niet wilt zeg dat dan gewoon tegen ze. Ik kan je verzekeren dat weglopen wel de meest domme beslissing is die je nu kan nemen. Toegevoegd na 56 minuten: Misschien klink ik niet erg vriendelijk maar daar moet je maar even doorheen kijken.

Ik ga je zeker niet vertellen dat dit een slecht idee is. Maar je gaat wel een onzeker en heftige tijd te gemoet; Praktisch. Neem kontakt op met school, vertrouwenspersoon, decaan of klasseleraar. Je bent niet de eerste welke met deze vragen bij hun komt. Ze hebben een ambtsgeheim. Misschien ben je al met hen in gesprek, meestal zijn bij stresssituaties de achoolcijfers ook niet zo denderend. Buro Jeugdzorg kan je helpen. Voor korte termijn met een crisisopvang, voor langere termijn met een gastgezien. Tel.nr, via gemeente(voorlichting). Daarnaast; is er een familielid, oom, tante, neef, nicht, waar je voor onderdak en verblijf terecht kunt? Of een vriend, vriendin waar je tijdelijk kunt logeren? 'Zo maar weglopen' geeft weinig zin. Je bent minderjarig dus bij een 'daklozenopvang' wordt je niet toegelaten. Bij geldgebrek/overtreding wordt je direkt naar je 'huis' terug gebracht. Met alle gevolgen van dien. Bij 'vermissing' wordt er niet echt naar je gezocht, maar je staat wel geregistreerd, vandaar. Dus, blijf rustig, stay focus, en bereid je vertrek een beetje voor. Halsoverkop weggaan houdt in dat je maar weinig (onder)kleding kan meenemen. Dus kan je beter eerst wat 'hamsteren' bij vrienden. Zorg dat als je weggaat je ID, verzekeringspas ed bij je hebt. Zorg dat je de zekerheid hebt van een leef en slaapplek. Heel veel sterkte!

Zonder de reden te weten kan je hier moeilijk op antwoorden, er bestaan wel 'vluchthuizen' voor kinderen in nood. Na lang zoeken heb ik toch een site gevonden die tips geeft voor kinderen die willen weglopen ! Beter zou zijn als je naar de plaatselijke politie ging met je plannen, die hebben altijd wel iemand die met je wil praten zodat je zo'n vragen niet op een site moet stellen.

Bronnen:
http://www.rungproject.be/j-weggelopen.html

Voor een 14-jarige is de straat bij nacht en soms ook bij dag, gevaarlijk. Als je wilt gaan, ga dan naar iemand die je vertrouwt. Een tante, een docente,een buurvrouw, oma, moeder van een vriendin, je huisarts...Die kan jou verder helpen als je beslist niet meer thuis wilt zijn. Opvang bij een tijdelijk gezin bijvoorbeeld. Niet naar een jongen, een onbekende van internet of een loverboy! Laat een briefje achter zodat thuis geen interpol of vermist hoeft in te schakelen. Neem je ID mee, je knuffel, kleding, spaargeld, je toiletspullen, je schoolboeken. Let goed op jezelf, vertrouw geen vreemden en ga naar een vertrouwd adres. Triest, vluchten op je 14de. Maar soms kan het nodig zijn...

Als je echt wilt weglopen zijn er opvangcentra genoeg voor jouw leeftijd, en ook mensen die je kunnen helpen, maarrrr de kosten van dat alles komt toch weer bij je ouders terecht, heb ik uit eigen ervaring ondervonden. Misschien kun je eens op de website van de Kindertelefoon kijken. Het beste is ( en dat klinkt heel lullig) om met je ouders (of iemand anders die je vertrouwt) te praten over wat je voelt en wilt en hoe dat bereikt kan worden. Veel succes! En als je iets wil vragen, kan dat ook via een pb. Ik ben namelijk ook weggelopen van huis dus ik kan me een voorstelling maken van wat je te wachten staat.

Bronnen:
http://www.kindertelefoon.nl/vragenkast/9781?ug=1

Ik ben ook 14 jaar en ik herken het gevoel wel. Maar ik denk niet dat het bij mij zo heftig als bij jouw is! Als je echt graag weg van huis wilt zijn (waar het eigenlijk op neer komt) zou ik als ik jouw was eerst gewoon onderdak zoeken bij een kennis of vriend(in). Een vriend van mij woont ook tijdelijk bij een andere vriendin, omdat hij de situatie thuis niet meer aankon. En als je echt WEG wilt lopen, denk dan goed na of het het wel waard is...

naar je oma, tante, oom,vrienden. maar wel een briefje achter laten voor je ouder(s) zodat die weten waar je uithangt).

okay, niet over het idee wat je hebt dus :) ik neem aan dat dit de laatste mogelijkheid is en dat je al het andere al hebt geprobeerd? ik noem maar wat.... iedereen is op de hoogte van de onleefbare situatie, mensen weten wat de reden en oorzaak zijn van je besluit? en er zijn 3den ingeschakeld om je te helpen met een oplossing? gezinsbegeleiding? opvoedcursus voor de ouders? je weet wat je eigen bijdrage kan zijn van de situatie zoals ie nu is? praatgroep? dan lijkt het me niet moeilijk want als hier de oplossing niet in zit dan zijn er manieren om op te vangen. pleeggezin, internaat, begeleid wonen etc. niemand kan je tegenhouden om je koffers te pakken en weg te gaan. je kan aanbellen bij familie maar dit veroorzaakt conflicten met thuis, bij vriendinnen net zo want de ouders spreken elkaar. met andere woorden, je zou iets doen en legt de verantwoording bij iemand anders. je kan in het park gaan slapen, op het station, bij het leger des heils of een andere opvang... maar je wil niet weten met welk soort mensen je in aanraking komt hoe dan ook... als jij besluit je koffers te pakken zullen je ouders (hoe je ze ook kan haten) mega ongerust zijn, dus als je ze laat weten hoe en wat zullen ze een stuk geruster zijn, en zal er naar jou ook geen zoekactie op touw worden gezet. ik zal eerlijk zijn.....je zal dan terug naar huis gaan, maar je verhaal moeten doen, jeugd zorg zal bij dit soort gevallen altijd een melding krijgen. misschien is dit wel de manier om een balletje aan het rollen te krijgen hoor, maar je loopt hierbij onnodige risico's. mocht je vragen hebben stuur me dan gerust een PBtje als je hier behoefte aan hebt. succes met alles wat je gaat ondernemen! (bij de link vind je tips die in jou situatie passen, ik hoop dat je de moeite neemt om ze even door te lezen)

Bronnen:
http://www.jipdenhaag.nl/thema.php?jipvar=...

Ik heb diep medelijden met je. En dat meen ik, want ik weet heel goed wat liefdesverdriet is en hoe diep ellendig je je daaronder kan voelen. Maar de ellende is: als je wegloopt, dan neem je jezelf mee. En dus ook je verdriet. DIe mensen die nu allemaal zo lullig tegen je doen, die menen het juist allemaal heel goed. Alleen heb jij daar geen boodschap aan, want niemand anders kan jouw verdriet echt begrijpen of daar iets aan doen. Geef het de tijd. Weglopen kan altijd nog. Er zijn niet veel plaatsen waar je je als 14-jarige beter zult gaan voelen, alleen omdat het ergens anders is. Integendeel. Waar je ook terecht komt, daar zullen ze jou nog meer op je huid zitten.

Hier is een tip voor je: hou je gewoon ff rustig!!! Je voelt je genaaid, en volgens mij vind je het moeilijk om daar mee om te gaan. Maar als je je nu even gedeisd houdt, gaat het vanzelf over. Hoe meer actie je nu onderneemt, hoe meer je de aandacht op jezelf gaat vestigen. Je maakt het alleen maar erger! Hoe denk je dat dat meisje over je gaat denken, als je nu gaat weglopen van huis??? Dan krijgt ze pas écht medelijden met je! Sta er gewoon boven, tijd heelt alle wonden, ook al lijkt dat nu niet zo. Sterkte.

Ano , ben je 'n jongen of 'n meisje ? Ik ben als tiener 2 x weggelopen van huis . Beide keren in de winter . 1 keer naar Parijs , 3 weken op de trappen van de metro geslapen . Het vroor als 'n gek . Toen naar Hamburg . Daar was het nog kouder . Mocht bij het leger des heils slapen na 'n tijdje . Ik had toen m'n lesje geleerd . BEN NOOIT MEER WEGGELOPEN ! Het is allemaal goedgekomen met me . Denk nog maar 'ns goed na over m'n woorden . Als je nog vragen hebt , laat het weten .

alsmaar rechtdoor en vragen om voedsel bij mensen (laat de minnen maar komen, ik geef tenminste een antwoord zonder tegenspreken)

tips geven?de vraag naar u toe is waarom wil je weglopen is het zo slecht thuis?waar wringt het schoentje. ben zelf al 3 maal van huis gelopen,2 maal zelf terug naar huis gekomen en 1 maal naar huis gebracht daar de politie

Je kunt weglopen omdat je zoveel ruzie of problemen hebt dat je er even uit moet. Als het is vanwege mishandeling of seksueel misbruik dan zijn er in elke gemeente organisaties die je willen helpen. Bij crisisopvang is een adres meestal niet te vinden, want dat wordt geheim gehouden voor de veiligheid van de bewoners. Je kunt zo’n huis bereiken via de politie, of een Bureau Jeugdzorg, of een Centrum voor Jeugd en Gezin. Weglopen naar vrienden of familie kan ook, als je je daar veilig voelt. Als je wegloopt denk dan aan een aantal dingen. Je hebt geld nodig, je moet kleding en een identiteitsbewijs meenemen. Probeer onderdak voor de eerste paar dagen al geregeld te hebben, bij vrienden of familie. In Belgie kan je steeds bij het Jac terecht.

Bronnen:
http://www.kjt.org/node/14114
http://www.mindyourownlife.nl/je-leven/weglopen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100