Verliefd ? Hoe kan ik hier het beste mee omgaan

hallo, mijn naam is Joran. ik ben al een zeer lange tijd enorm goed bevriend met een meisje. we hebben een steenvaste vriendschap 'vrienden voor het leven', die als ik die kwijt zou zijn mijn leven net zo goed in de prullenbak kan gooien. ik heb wel eens aangegeven dat ik haar heel erg leuk vond enz, dan antwoorde ze meestal iets als, ik vind jou ook heel leuk, maar overhaast het aub niet, wacht nou maar lekker af. we zijn sinds dien een jaar verder en zijn voor mijn gevoel nog veel beter bevriend geraakt en ik kreeg de indruk dat ze nu zelfs verliefd op mij werd, 'heeft ze min of meer aangegeven' dat vond ik heel gaaf en heb hier ook op gereageerd door haar op een juist moment verkering te vragen. maar op dat moment veranderde alles, ze zei er over na te moeten denken en daar ging ik mee akkoort, een paar dagen later zegt ze ineens niet meer verliefd op mij te zijn maar wel sterke gevoelens voor mij te hebben en dat ze daarom nog langer wil nadenken. ook vroeg ze of we het contact misschien wat rustiger aan konden doen, zodat ze kon 'voelen' hoe het zou zijn zonder mijn aandacht zeg maar. ik denk dat ik heel erg verliefd op haar ben, en ik denk de hele dag alleen maar aan haar, wat moet ik nu doen ? moet ik maar gewoon zitten wachten en niks doen ? of moet ik toch iets gaan ondernemen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Jij kent haar het beste en zou dus ook beter moeten kunnen inschatten wat te doen dan wij. Heeft ze soortgelijke dingen in een vorige relatie meegemaakt (vrienden die meer werden) en heeft ze het er met jou over gehad? Het lijkt me in ieder geval beter haar niet te pushen, daar kun je meer mee kapot maken dan je lief is. Ik vind het sowieso dapper dat je het wilt doorzetten. Denk er wel aan dat als jullie iets krijgen en het gaat niet goed, dat je haar dan wel kwijt bent. Je kunt wel als "vrienden uit elkaar gaan" maar het zal dan nooit meer zo worden als het ooit geweest is.

eerlijk gezegd denk ik dat het meisje jullie vriendschap zoals die nu is niet op het spel wil zetten door een relatie met jou aan te gaan. want als het eventueel uit gaat om 1 of andere reden dan zal dat waarschijnlijk de vriendschap tussen jullie kunnen veranderen achteraf, misschien een platonische relatie worden. dus misschien kun je haar overtuigen dat dit niet het geval zal zijn mits het mis gaat.

Het klinkt alsof ze je in het afgelopen jaar vooral is gaan zien als een goede vriend, in plaats van een potentiële verkering. Dat is zuur, en de vraag is nu uiteraard wat je hieraan kan doen. Allereerst is je aanpak verkeerd: wanneer je een meisje leuk vindt, moet je haar niet vragen of ze verkering met je wil. Dat vinden vrouwen over het algemeen niet leuk, omdat ze het initiatief liever aan mannen overlaten. Door te vragen of ze verkering met je wil, leg je eigenlijk het initiatief bij haar neer, in plaats van zelf het heft in handen te nemen. Voor een volgende keer zou ik je dus adviseren om niet zo lang aan te kloten met een meisje dat je leuk vindt en uiteindelijk te vragen of ze wel met je wil gaan, maar gewoon initiatief te nemen en haar vanaf het begin behandelen als een vrouw waar je in geïnteresseerd bent. Dit betekent ook meer risico lopen; dus gewoon mee uit vragen; en als het moment er is zoenen. Niet dat halfslachtige 'misschien vrienden en misschien meer', want dan wordt het nooit wat. Voor je huidige vriendinnetje denk ik niet dat het gaat werken. Je moet sowieso niet afwachten tot zij wat doet. Dus of: neem die vrouw eens echt mee uit en romatiseer haar. Dit is moeilijk, omdat ze je al als vriend ziet. Sterker nog: het zou makkelijker zijn als je haar nog niet kende. Of: kijk eens om je heen of er geen andere leuke vrouwen zijn en doe daar eens wat mee. Zelfs als het verkeerd gaat, ziet je huidige platonische vriendin misschien wat ze mist en komt ze alsnog rennend naar je toe. Een wijs man zei ooit: 'Je kunt geen vrouw krijgen zonder het risico te lopen haar kwijt te raken'. Probeer dat risico eens te lopen.

Misschien een nogal harde tegenvraag maar..... wordt je niet gebruikt? Meiden kunnen heel diep gaan in platonische relatie's, zonder dat de jongen in de smiezen heeft dat het nooit iets meer zal worden. Natuurlijk een geweldige situatie voor zo'n meisje. Een jongen die van alles voor ze doet, overal mee heen gaat, meedenkt, waar ze hun diepste gevoelens aan kwijt kunnen etc. En dat alles zonder dat ze zelf er al teveel gevoel bij hebben en dus zonder risico er zelf beschadigt door te raken als de "relatie" verbroken wordt. Ik zou ze de vraag maar eens duidelijk stellen. Wel verkering met slagroom of dus NIETS. Net of je 2 jaar nodig hebt om uit te vogelen of je iets met iemand wil. Dat is onzin. Echt. En zoals jij het omschrijft lijkt mij dat er precies gaande is wat ik hierboven omschrijf. Als je er tegen kunt dan mooi. Als je dat niet kunt dan neem jezelf in bescherming en kap ermee (dat kun je niet, snap ik, maar haal er dan het meeste voor jou uit, net zoals zij dat ook bij jou doet). En als ik er naast zit dan is dat natuurlijk geweldig voor je.

Beste Joran. Ik denk dat ze jou fijn gezelschap vindt, als een soort maatje. Maar ik proef ook dat jij voor haar als een broer bent, een steun en toeverlaat, maar helaas geen (as) partner. Laat het aub niet alleen van haar afhangen. Wanneer zij de ware ontmoet is het voor jou nog moeilijker. Wacht niet te lang en neem het initiatief. Ik zie dat meerderen dit ook als advies meegeven. Ik gun je het geluk.... Jij kunt zelf hierop invloed uitoefenen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100