Wanneer je een relatie krijgt op je 15e en dat op je bijna 18e uit gaat wegens het willen rondfladderen, maakt de relatie alsnog kans?

Stel, je hebt een relatie. Je bent al een hele poos bij elkaar en alles is goed en je vindt hem nog steeds superleuk, alleen voel je je nu beter dat je als vrienden met elkaar doorgaat (omdat je een beklemd gevoel bij de woordjes: relatie, de ware, voor altijd etc. etc.). Het is dus gewoon niet wat je nu al voor altijd zou willen.

Maakt zo'n relatie dan nog kans over een aantal jaar? Of is het als je diegene als EEN vriend ziet, dat de gevoelens nooit meer terug kunnen komen. En ja, ik weet. Ieder geval is anders, maar ik vroeg me gewoon af of jullie misschien een gelijksoorte ervaring hebben mee gemaakt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Na een paar jaar te hebben 'gefladderd' kun je je zo weer aangetrokken voelen tot je eerste liefde.

De kans dat het gebeurt is net zo groot als de kans dat het niet gebeurt. Belangrijkste is dat je elkaar vrij laat en zelf je leven leidt. Dat je als vrienden doorgaat is alleen maar gunstig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als iemand graag wil rondfladderen en positieve aandacht van andere wil dan staan daar consequenties tegenover. in mijn geval zou een relatie daarbij een dikke punt erachter krijgen. Ik zie dit in dit geval als een soort van aandacht tekort en wil daarmee aandacht van andere jongens/meisjes krijgen. dus mijn reactie/antwoord is Nee.

Weet wat je mist en weet wat je aanwinst is. combineren lijkt mij een betere aanwinst tenzij je je ego wil strelen dmv de aandacht van andere, want dat wil je je relatie niet aandoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad.
Niet 1 relatie is het zelfde. de één duurt een week en de ander een levenlang. Het hangt er allemaal af of je bij elkaar past en genoeg van elkaar houdt.
Wat jij op het moment voelt voor je partner en andersom kan geen ander weten. Er zijn mensen die hun hele leven ruzie maken en elkaar de hersens inslaan, maar niet zonder elkaar kunnen.
Om er achter te komen zit er maar 1 ding op, doorgaan. En als het stuk loopt, zij het zo. Zo is het leven.
In ieder geval wens ik je veel geluk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het uit, je klimt in een boom, neemt een aanloop, begint te fladderen...............bevalt dit, vooral doorgaan!.
lukt het niet dan zou ik maar zuinig zijn op misschien wel de liefde van je leven die er straks misschien met jouw beste vriend of vriendin vandoor gaat omdat jij zo nodig moest gaan "fladderen".
wat is het volgende vraag ik me af, straks krijg je nog de drang om een ei te gaan leggen of wormpjes uit de aarde te gaan pikken met je snavel.
wees zuinig op wat je hebt zou ik zeggen en besef wel dat je pas weet wat je niet meer hebt als het er niet meer is!.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fladderen is ontdekken, niet per definitie iemand anders ontdekken, maar vooral jezelf.

wat wil ik, wat verwacht ik, wat is reëel en haalbaar in een situatie op een bepaald moment (van je leven) en kan ik me hierin vinden.

je zou niet de eerste zijn waarbij na jaren de liefde weer opbloeit, maar soms bloed het ook dood.
waarschijnlijk ligt het ook aan de vriendschap met je ex. hoe close is deze, wat voel je nog voor elkaar, delen jullie je gevoelens met elkaar.

bij mij persoonlijk is het gevoel dat je voor iemand kan hebben of houden afhankelijk van de reden(en) waarop een relatie geëindigd is. als het beëindigen de beste oplossing lijkt en los staat van wat je voor elkaar voelt zal het anders zijn en iemand altijd wel een speciaal plekje bij je hebben.
als je uit elkaar gaat doordat je gewoon niet bij elkaar past en door vele ruzies je liefde voor elkaar stukje bij beetje om zeep word geholpen en je nooit meer een positief gevoel bij iemand kan krijgen is de kans minder groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat mijn moeder is nu ook weer samen met haar jeugdliefde die ze zo'n 20 jaar niet gezien heeft. als koste dat helaas wel de relatie tussen mijn ouders.