Wat kun je het beste doen als je begin adolescent bent en twijfelt over je geaardheid?

is dat bijv. Het over laten aan de tijd of juist experimenteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

Dat is helemaal aan jou. Als jij vindt dat je moet experimenteren, dan moet je dat doen. Maar doe het dan wel safe en wees voorzichtig met je lichaam. Doe alleen datgene waar je ook volledig achter staat en met iemand die je vertrouwt.

Vaak helpt zitten wachten niet echt. Je raakt er alleen maar nog meer van in de war.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niks forceren. Het wordt vanzelf steeds duidelijker. Je gevoel zal je de weg wijzen.
Er zullen mensen voorbij komen waarbij je heftige gevoelens krijgt. En dan kijk je wat de situatie biedt op dat moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je begin adolescent bent is het nog veel te vroeg om te weten of je altijd overtuigend hetero bent geweest (bedoel je trouwens niet *overtuigd* hetero?). Nu is de tijd dat je je seksuele identiteit ontwikkelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets forceren, maar niet je tijd ongericht voorbij laten gaan. 'Altijd overtuigd hetero' zijn geweest. Zo gaat het met iedereen. Ik heb in jouw situatie vroeger een consult aangevraagd bij de studente psychiater, maar voor mijn afspraak was ik 'omgeturnd' tot overtuigd hetero. Nota bene door een leerling van de avondschool waar ik les gaf en die zei tegen mij 'Gek, je bent gewoon een homo, ga a.s. zaterdag maar mee uit in Amsterdam' En zo is het gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omgeturnd tot een 'overtuigd homo' natuurlijk.
over laten aan de tijd. word vanzelf duidelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je een jongen of een meisje bent, en hoe oud je bent, maar in alle gevallen zou ik zeggen, da eens naar een ontmoetingspunt toe, die het best aansluit bij je eigen situatie. Ze zijn er voor studenten, joden, jong, oud, meisjes en jongens. Richt je vooreerst niet teveel op het sexuele aspect van je geaardheid, tenzij je iemand ontmoet met wie echt wil. Bedenk wel, dat twijfel niet gebruikelijk is bij een heterosexueel persoon, dus dat dat best een aanwijzing kan zijn dat je inderdaad homo bent. Bedenk ook, dat (bijvoorbeeld in mijn wijkje in amsterdam) 6 van de 40 woningen (gebouwd in 2008) bewoond zijn door homo's en lesbo's Als het COC bij jou in de buurt is, bels ze eens en vraag wanneer er een jongeren avond is (google even)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Goed advies, gewoon eens rondkijken, en als je je ergens niet tof voelt, gewoon weggaan. En als je je er wel thuis voelt; genieten ervan.
Mooi dat verhaal over die leerling die dat tegen je zei :-)
+
hoe wil je het over laten gaan? door af te wachten tot het duidelijk is voor je, maar hoe zal het dan duidelijk voor je worden?

experimententen kan natuurlijk, maar zie het niet als een test waar je een soort van proefkonijntjes voor nodig hebt.

het komt zoals het komt, hou het niet tegen en vraag je af
wat je voelt bij een bepaalde situatie en waarom. luisteren naar je gevoel dus, dan krijg je vanzelf duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier moet je echt zelf achter zien te komen. Dat kan iemand anders niet voor je doen, ieder persoon voelt wat anders.
Het kan ook zo zijn dat je voor allebei wat kunt voelen..
Misschien twijfel je omdat je het al weet, maar je je schaamt om dit te vertellen. Je hoeft je sowieso niet te schamen, dit is normaal, en kan iedereen overkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nog niet direct op mensen wilt afstappen, zou je ook kunnen beginnen met het kijken van plaatjes op internet of boekjes. Het klinkt een beetje raar misschien, maar dit is alleen om voor jezelf te peilen waar je interesse ligt. Misschien wel bij allebei?? Op het moment dat je er wat zekerder in bent geworden, kun je bijv. ook contact zoeken met chatten en zijn hiervoor allerlei sites voor allelei geaardheden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
blij zijn dat je zulke woorden kent, ik wist niet eens wat adolescent betekende. dit duid er op dat we hier met een slim iemand te doen hebben die er op natuurlijke wijze achterkomt of je van knollen of citroenen houdt of dat je gewoon alles lust wat er op tafel staat.
dit laatste is wel het gemakkelijkst maakt het leven een stuk simpeler, dus waarom zou je persé moeten kiezen???.
niet dus, gewoon doen wat je leuk vind want het is jouw leven!.