Waar kan het mee te maken hebben dat een ex-koppel na ... maanden/jaren weer terug komt bij elkaar terwijl 1 v.d. 2 de gevoelens had verloren?

Ik vraag me af wat er dan ontbrak. Ik hoor dat best vaak om me heen dat er mensen zijn die na een breuk van ik weet niet hoe lang bij elkaar terug komen terwijl bij één van de twee zonder aanleiding de gevoelens is verloren voor de ander. Waar kan dit mee te maken hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.3K

Het beste antwoord

Heel vaak zie je periodes van 'scheefgroei' tussen partners. De een ontwikkelt zich in een andere richting dan de ander. Vaak verdwijnt dan ook het gevoel voor elkaar.

Als men dan een tijd alleen is en zijn proces heeft doorbracht, kan het zomaar gebeuren dat je weer opnieuw op hetzelfde level zit met elkaar. Dan kan dus het gevoel weer opbloeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je weet pas wat je geliefd is als je het kwijt bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is gewoon proberen van je afzetten en kom je elkaar in de toekomst tegen denk je alleen aan de gelukkige tijden terug en daardoor wil je weer bij elkaar komen
Het kan zijn dat je op dat moment niet meer iets voor elkaar voelt, maar na jaren dat je toch diegene mist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de persoon die de gevoelens verloor het toch niet leuk vond om alleen te zijn / alle nieuwe vriend(innen) tegenvielen / de oude vriend(in) toch wel makkelijker vond.
De vraag zou meer moeten zijn waarom de persoon die in steek gelaten is de verlater weer terug neemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1! De laaste zin is iets om goed bij stil te staan. Ik heb het zelf meegemaakt en ik ben er ook nog steeds niet achter waarom je iemand dan terugneemt. Ergens denk ik dat er verschillende factoren een rol spelen, waarvan een overduidelijk is dat je gewoon gek op diegene bent. Ik weet het anders ook niet :)
OOIT vonden deze mensen elkaar geweldig, DAAROM hadden ze een relatie.

Ik wil daarmee niet zeggen dat het weer goed zou moeten komen tussen ELK koppel dat uit elkaar gaat.
Maar liefde kan enorm omslaan ten gevolge van de situatie ter plaatse. Mensen gaan dan uit elkaar ECHT denken: wat ben ik blij dat ik DAAR van af ben.

Als het oorspronkelijke gevoel wel heel goed en ooit heel solide was, is het mogelijk dat terug te vinden als de boosheid van de ruzies van de jaren erna wat is gesleten.
Je vond elkaar meestal niet voor niets ooit zo leuk, als je dat weer kunt zien bij elkaar kan ook het gevoel terugkomen.

Die "verloren" gevoelens zijn dan letterlijk wat je schrijft, verloren, dus terugvindbaar, en niet onherstelbaar beschadigd.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verwoord! +1! :)
amigo
13 jaar geleden
leuk dat je deze toevoeging doet, ik zou zelf in dit geval HELEMAAL zeggen dat het kan, het ging eigenlijk uit omdat één van de twee zich blijkbaar nog niet toe voelde aan een vaste relatie, je schrijft wel dat hij niet wist of ze de ware was maar als je 18 bent denk ik zelf dat je dan gewoon niet klaar bent voor de keuze als je dat zegt (is iemand 40 en zegt: ik denk dat ze de ware niet is, is de kans groter dat het dat letterlijk zo is). dus als ze elkaar later weer ontmoeten en hij is over die fase heen gegroeid en ziet nog precies in haar wat hij ooit ook leuk vond, klinkt het mij niet gek dat ze weer iets kunnen hebben.
Ja, dat kan best.......Hier een spreekwoord wat alles samenvat....Je weet pas wat je mist, als ze er niet is......Dat kan de ander dus tot inzicht hebben gebracht....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door gebeurtenissen en ervaringen verander je, als je jezelf daar niet constant op wijst kun je de aantrekkelijke kanten van je partner uit het oog verliezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door gebeurtenissen in het leven kan je terug naar elkaar toegroeien of meer gemeenschappelijke gevoelens hebben,dat je vroeger niet wist van elkaar.