Je neemt je gewoon ernstig voor om later geen ruzie te maken op deze manier, en zeker je kinderen er niet mee lastig te vallen.
Weglopen en dwars worden zijn geen acties die jou helpen. Je moet op een positieve manier aan je leven bouwen, en dat doe je nu al, omdat je je realiseert hoe vervelend, hoe naar, het is om tussen ruziemakers te zitten.
Zeg het gewoon een keer dat je er last van hebt, maar dat ze het maar zelf moeten uitzoeken.
Ga zelf leuke dingen doen.

Waarschijnlijk beseffen je ouders zelf ook wel dat ze verkeerd zitten, want ooit waren ze lief voor elkaar en dat vonden ze vast veel prettiger!!

Sterkte hoor!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Eerlijk tegen ze zijn, en zeggen dat je ermee zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je eerlijk tegen ze zegt, en ze luisteren niet zou ik weglopen wanneer ze weer ruzie hebben. Laat thuis komen enzo. Dan beseffen ze uiteindelijk wat voor invloed dat op je heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mond open trekken zodra ze ruzie gaan zoeken , het is moeilijk! Maar ik heb het ook gedaan en het voelde goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er iets van zeggen, dat ze het maar moeten doen als je er niet bij bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zelf niet met ze durft te praten, zoek dan een vertrouwd persoon op die aan je ouders kan vertellen hoe erg jij hier mee zit. Ga je het ze wel zelf zeggen, wacht dan een geschikt moment af: tijdens een ruzie zullen ze vermoedelijk niet zo goed naar je luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mond open doen en van je afpraten...je ouders kozen ook voor kinderen dus voor jou dus praat van je af als je er niet meer tegen kan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfde probleem je moet eerlijk zeggen dat je er niks mee temaken. Wil hebben op het begin is het moeilijk maar je moet het blijven zeggen. Dan gaat het al een heel eind weg maar je blijft er af en toe wel tussen in zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mond opentrekken heeft vaak geen zin. Zit er zelf ook tussenin en heb al vaak genoeg aangegeven dat ik dit niet meer wil. Dit duurt al 17 jaar en mijn ouders zijn gescheiden!! Kun j je voorstellen. Snel volwassen en zelfstandig worden is de beste oplossing.