is er een leeftijdsgrens voor relaties tussen tieners? "lees uitleg"

sinds kort heb ik een nieuwe vriendin.
ik ben 16, zij bijna 14 (toevallig op valentijn)
veel mensen vragen me,, hoe kan ik verkering hebben met zo een jonge meid,

naast mij in de klas, zit een meid, van de zelfde leeftijd, maar die heeft een vriend van 22, dat verschil is groter, maar daar zeggen ze niets over?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik kan je precies uitleggen hoe het zit. Als een meisje 18 is mag de jonge zo oud zijn als zij maar wil. Natuurlijk zullen mensen er raar tegen aan kijken als deze jonge 30 is ofzo, maar het mag!!! Jij bent 16 en je vriendin is op dit moment 13. Dit mag gewoon!!!. Er mag een maximale verschil van 5 jaar tussen zitten. Maar dit geld pas vanaf dat een meisje 12 jaar is. Dus als jij 17 bent, mag je met iemand van 12 hebben omdat ze dan geslachtsrijp is volgens gemiddelde. Natuurlijk is dit raar maar zo zit het. Ik heb met mijn vriendin gekregen van 14 toen ik 18 jaar was en verschillen elkaar precies 4 jaar op 1 dag na. Zij is nu 18 en ik 22 en niemand kijkt er nu nog raar van op. Wanneer een jonge van 26 bijvoorbeeld met een meisje van 14 heeft is hij officieel een pedofiel. Nou hier hoeven wij ons niet druk over te maken. Geloof me, over een jaartje kijken ze er weer heel anders tegenaan. In die tijd moet je het gewoon rustig aan doen en langzaam opbouwen bij je ouders en anderen. Ik werd ook voor pedo uitgemaakt door vrienden als grap en dat soort zaken. En ja mijn ouders deden daardoor ook moeilijk. Niks van aan trekken en gewoon vol houden, ik heb nu al 4 jaar met mijn vriendin en gaat geweldig En als verklaring met dat ene meisje in je klas met een jonge van 22. Ik zeg je, geloof niet alles, meisjes vinden het stoer om met een oudere jonge te hebben en liegen vaak wat bij elkaar. En die jonge is toch alleen op sex uit. Dus trots hoeft ze niet te zijn, is een jonge met een minderwaardigheidsprobleem wat niet een echte meid durft aan te spreken.

Officieel is er geen echte grens. Als is een seksuele relatie tussen een meerderjarige en minderjarige in principe strafbaar. Maar geen rechter die een 18-jarige zal veroordelen als deze een relatie heeft met een 16-jarige. Mits alles vrijwillig is gegaan en er geen sprake is van machtsmisbruik. Een leeftijdsverschil van 2 jaar vind ik, ook op jouw leeftij, echt niet veel hoor! Ik had op mijn 14 een vriendje van 18 en dat vonden mijn ouders eerst ook niet zo leuk en we kregen veel commentaar, maar het heeft toch anderhalf jaar geduurd. Meisjes zijn nu eenmaal meestal wat eerder in hun ontwikkeling tot volwassendom dan jongens. Vandaar dat in veel relaties/ verkeringen de meisjes jonger zijn dan hun vriendje. Waarom ze jou wel commentaar geven en die klasgenoot niet? Waarschijnlijk omdat op je 16e je op zo'n moeilijke leeftijd 'tussenin' zit. Veertien lijkt dan piepjong, een ouder vriendje is juist weer stoer. Het belangrijkste is dat jij en je vriendin het fijn hebben! Trek je dus niks aan van andermans meningen!

Geen probleem 2 jaar verschil. Misschien lijkt het meisje in jou klas ouder dan jou vriendin. Toegevoegd na 1 minuut: 14 klinkt natuurlijk jonger dan 16. je moet dit een beetje vergelijken met 17-23 en 14-20. ( natuurlijk is jullie leeftijdsverschil niet zo groot)!

Dit kan nog net denk ik , als je een beetje verstandig bent . Want ze is natuurlijk nog echt minderjarig .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100