Mijn zus is mijn zus niet meer!!!

Mijn zus heeft sinds een half jaar een nieuwe vriend,zij heeft een scheiding achter de rug en daardoor is zij heel labiel geworden!Eeen eigen mening heeft ze niet meer en de zus van 2 jaar terug is verdwenen.Op dit moment heeft zij geen zin om te werken,ze slaapt veel,eet veel en neemt het leven ietsie te relax!Ze liegt om niet te hoeven gaan werken.De hele dag hangt deze man om haar heen(die ook niet werkt,veel slaapt en veel eet!)Hoe moeten wij in godsnaam haar duidelijk maken dat het zo niet langer kan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is echt erg om aan te zien, als het je eigen zus betreft.... helemaal verdwenen is haar eigen persoonlijkheid. En dan sta je daar aan de zijlijn en je ziet het gebeuren. Helaas heeft ze nu net zo'n nul van een partner gevonden. Daar hoef je ook je hoop niet op te vestigen. En ik weet zeker, hoe meer je haar probeert te overtuigen, op haar in gaat praten, hoe verder ze afstand zal nemen. Ze is doof. Het heeft geen zin. Hoe verdrietig ook. Maar laat haar los. En hoop dat ze ooit weer de zus wordt die ze ooit was...

praat eens met haar. over haar vorige relatie. was ze toen ook al zo? wanneer is ze zo geworden?

Denk dat dat je niet gaat lukken, Hoe harder je roept dat ze naar een bepaalde kant gaat, hoe harder zij de andere kant op zal willen. het is een volwassen vrouw, geen kind, dus de beslissing (ook al lijkt ze die in jullie ogen nu niet te maken) is aan haar zelf. Jullie kunnen hooguit aan de zijlijn wachten, tot ze weer zichzelf id, en dan helpen de scherven op te ruimen

Jou zus heeft iets waar wel meer vrouwen last van hebben, ze maken zich te afhankelijk van een relatie en ze hebben dat zelf niet in de gaten, het is ook moeilijk omdat dat duidelijk te maken want ze lopen met oogkleppen op, er over praten heeft geen zin want dat past niet in haar straatje,het enige waar je op kan hopen is dat ze een keer wakker word geschud

Duw haar niet een kant op en laat haar in haar waarde. Als het echt "zo echt niet langer kan" dan komt ze daar vanzelf achter; zoniet dan kon het blijkbaar toch. Waarschijnlijk draait ze vanzelf wel weer bij, zorg dan dat ze weet dat je er nog voor haar bent.

Je zult moeten wachten tot zij zichzelf op een dag tegen komt. Zij zal door een diep dal moeten gaan om weer de mens te worden die zij ooit was. Oefen geen druk op haar uit want dat heeft toch geen zin. Laat haar wel weten dat jij er voor haar bent als ze jou nodig heeft. Laat haar niet los maar beschouw haar handel en wandel voorlopig als een onderwerp waar niet over gediscussieerd word tenzij zij die discussie zelf aangaat. Het is moeilijk voor je; ik weet het, maar je zult geduld, heel veel geduld, moeten hebben; misschien wel jaren en jaren. Sterkte ermee hoor.

Ze spiegelt zich dus heel erg aan die nieuwe partner. Ze lijkt wel een soort spons die de eigenschappen van haar nieuwe vriend opzuigt. Misschien werkt het als je haar eens even bij hem weg probeert te peuteren, zodat ze zich ook weer eens spiegelt aan jou. Kun je haar uitnodigen voor een 'zussendagje' en dan wat leuks gaan doen wat jullie eerder ook leuk vonden om samen te doen? En dan niet zeuren over haar nieuwe liefde, maar leuke herinneringen ophalen aan hoe 'n goed setje jullie altijd geweest zijn? En vertellen dat je het leuk vindt om geregeld iets samen met haar te doen? Heel misschien valt bij haar dan ook het kwartje dat haar oude ikje eigenlijk een veel leuker en aangenamer mens was. Waarschijnlijk niet, maar je hebt haar dan in elk geval laten zien dat er wel een alternatief is.

praat met haar .. vraag voor wie ze dit doet.. natuurlijk zitten mensen wel soms in een dipje maar maak haar ook duidelijk dat je er wel moeite mee heb natuurlijk moet je haar er niet meteen mee aanvallen begin gewoon een gesprek en vraag hety rustig heeel veel succes ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100