ben verliefd op mijn begeleidster ze raak me soms ook wel aan zal zij ook verliefd op mij zijn durft het niet te vragen wat nu

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijd voor een andere begeleidster. Een professionele relatie als deze mag niet vertroebeld worden door verliefdheid. Van jou kant is het al gewoon niet handig, maar als het ook van haar kant komt (wat ik overigens nog wel durf te betwijfelen), heeft ze ECHT een professioneel probleem, want dat is zelfs verboden. Het beste kun je het dus aankaarten (bij haar of een collega of iemand hoger op de ladder), omdat het een begeleidster/pupil-relatie in de weg staat, van welke kant de liefde ook komt. Toegevoegd na 3 minuten: Overigens is het heel normaal dat je verliefd wordt op je begeleidster/ hulpverlener / huisarts / psycholoog / trainer / maatschappelijk werkster / therapeut etc. Deze mensen hebben er hun werk van gemaakt aandacht voor je te hebben, te luisteren naar je problemen en je te helpen met het vinden van een oplossing. Voor veel mensen is het zo het al niet de eerste keer in hun leven is dat dat gebeurt, niet of nauwelijks te onderscheiden van vriendschap of liefde. EN een heel enkele uitzondering daargelaten, loopt het eigenlijk altijd op een drama uit. Mocht het in een hele enkel geval zo zijn dat er daadwerkelijk sprake is van een tweezijdige liefde, dan moet sowieso de professionele relatie worden verbroken, voor of zodra er van die relatie serieus werk wordt gemaakt.

Ik ga er van uit dat zij niet verliefd op jou is. Mocht dan heel overhoopt wel het geval zijn zou zij als ze professioneel was al een eind aan jullie traject hebben gemaakt. Voor jou geldt dat het heel snel moet overwaaien anders zou jij zelf een andere begeleider moeten vragen. ik sta daarom verder geheel achter het uitstekende advies van Marleen

In het algemeen dient een begeleider/ster zich professioneel op te stellen. Mocht u een emotioneel probleem hebben, dan kan een begeleider/ster u troosten door bv een arm om u heen slaan oid. Zoek daar verder niets achter. Verder kan en mag een begeleider/ster niet gaan, en ook van uw kan wordt alleen verwacht dat u z.s.m. weer op eigen benen kunt staan en geen begeleiding meer nodig heeft. Indien u worstelt met bepaalde gevoelens/gedachten vraag dan naar een andere begeleider/ster.

Is het wel verliefdheid? Iemand die jou begeleidt staat al op een ander nivo. Boven jou, omdat die persoon de verantwoording heeft jou een richting te wijzen. Die jou moet helpen omdat dingen niet lukken. Alle aandacht voor jou, altijd vriendelijk: dat is leuk als iemand zo is. Maar de begeleidster is dat vanwege haar baan. Dus niet uit vriendschap voor iemand die je ergens tegenkomt. Als de begeleidster niet aardig is zeg jij ook geen woord. Dus is ze dat wel. En als ze weer weg gaat schrijft ze over jou een rapport. Over het gedrag van cliënt. Over wat er allemaal nog begeleid moet worden, of je meewerkt etc. Als een hulpverlener merkt dat cliënt verliefd is, doet ze er goed aan cliënt over te dragen aan een collega.

Jou begeleidster laat haar professionele kant zien, jij ziet waarschijnlijk alleen hetgeen wat je wilt zien, dat je verliefd op haar bent. Als je ervaring hebt, weet je waarschijnlijk ook wel het verschil tussen aanraken en aangeraakt worden... Je zegt te weinig over je persoonlijkheid en begeleidster om echt een antwoord te kunnen geven, maar of het verliefdheid is weet jij het beste, kijk wel uit met dit soort gevoelens,ze kunnen ook van tijdelijke aard zijn.

Een mens 'ziet' heel gauw..wat hij/zij in iets wil zien.. Als je bijvoorbeeld een beetje een eenzaam, teruggetrokken en verlegen mens bent en iemand is, zoals in jouw situatie, professioneel heel vriendelijk tegen jou..dan kun je heel gauw aan verliefdheid denken. Ik zou daar echter bepaald niet vanuit gaan..want zodra je jouw gevoelens ten opzichte van haar aan haar laat weten..krijg je vrijwel zeker een heel koude douche. 'Geniet' maar in stilte van haar aanwezigheid en haal je zeker niets in je koppie..over haar gevoelens ten opzichte van jou. Ik vermoed trouwens dat zij al heel lang een vriendje heeft..want doorgaans is dat het geval..Vooral al ze heel aantrekkelijk is.. Het is haar overigens ook uitdrukkelijk niet toegestaan een relatie met een pupil van haar aan te gaan.. Dus zelfs ALS ze verliefd op jou zou zijn vind ik dat JIJ het haar niet te moeilijk mag maken..Jij hebt in deze namelijk ook een zekere verantwoording.. Groet, Ton

Dit mag niet waar zijn , gezien ze met haar werk bezig is . Je zult dit van je af moeten zetten , en je begeleidster als ze haar baan wil behouden al helemaal .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100