Wat kan ik er tegen doen, als mijn vrienden mij een beetje uitlaggen vanwege mijn vriendin?

Hallo ik ben 16 jaar en zit met het volgende. Mijn vrienden verwachten dus dat ik aan kom zetten met een (blonde) stoot. Terwijl, als dit niet zo is dan laggen ze me een beetje uit en gaan ze me ermee pesten/plagen, zoals de meeste van jullie (denk ik) vinden, vindt niemand dit leuk! Ik heb nu wel een meisje op het oog, maar ik denk dat ze daar toch iets op weten te verzinnen, hoe kan ik dit voorkomen? En oplossen? Help a.u.b. !

Weet jij het antwoord?

/2500

Probeer zelfverzekerd op haar af te stappen, en als ze iets erop aan te merken hebben, ASSERTIEF zijn! Overbluf ze!!

Het is boeien wat andere mensen zeggen ef doen met jouw keuze. Als jouw hart voor iemand gaat kloppen dat is dat goed. De reactie van jouw echte vrienden is respectvol over jouw keuze. Als dat niet zo gaat dan kun je je afvragen of het wel echte vrienden zijn. Het kan ook plagerij zijn of jalouzie. Een plagerij is ook niet vervelend bedoeld maar het wordt vervelend voor jou als je het zelf verkeerd op pakt. Vraag je af of dat ook nodig is om het vervelend op te pakken. Laat ze reageren en volg jouw hart. Dan komt alles goed.

Je laat de keuze van je vriendin toch niet afhangen van de reactie van je 'vrienden'? Ik zet vrienden speciaal tussen aanhalingstekens omdat in mijn ogen dit geen vrienden zijn maar een stel jongens die je kent. Geeft trouwens wel aan hoe zij over meisjes denken in het algemeen en die gedachte lijkt me niet echt positief! Ga voor je eigen gevoel en laat die jongens maar een eind raak kletsen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100