Contact-verbod genegeerd.... Wat nu???

Mijn vriend en ik hebben onlangs een hele heftige ruzie gehad die uit de hand is gelopen.
(3 zwaar gekneusde ribben zegt al genoeg denk ik) hier heb ik aangifte van gedaan.
Hij is toen aangehouden ed en is nu geschorst tot hij moet voorkomen.
hij heeft nu een contact-verbod, hij mag op geen enkele wijze contact op nemen met mij.

Via vrienden hoorden wij van elkaar dat we allebei spijt hadden van t voorval, en elkaar toch enorm miste.. Hierop heb ik hem gebeld, afgesproken, en alles uitgepraat.
We hebben besloten samen weer verder te gaan, maar hoe kunnen we dit t beste oplossen?
Als de officier/reclassering dit weet, moet hij waarschijnlijk meteen zitten, en dit willen we natuurlijk voorkomen..
Hoe kunnen we dit oplossen?

Ik heb geen rechtsbijstand ed...

Weet jij het antwoord?

/2500

Je zegt het zelf al; 3 gekneusde ribben zegt al genoeg. Het is heel begrijpelijk dat je na een tijdje weer terug wilt, maar of het verstandig is kan ik niet beoordelen. Ik ken wel literatuur van professionele hulpverleners die dit afraden. Ik kan je daarom wel een advies geven om hier eerst eens met een professionele hulpverlener over te praten voordat je überhaupt gaat nadenken over het negeren van het contactverbod. Dat is namelijk nog het makkelijkst. Het contactverbod is ingesteld om jou te beschermen en als dat niet meer nodig is kan je natuurlijk zelf vragen om het contactverbod op te heffen. Toegevoegd na 3 minuten: Je zou je vraag ook eens kunnen wegleggen bij lotgenoten op een forum Steunpunt Huiselijk Geweld. http://shginfo.nl/ Toegevoegd na 23 minuten: Overigens is het in deze fase sowieso onverstandig om het contact verbod op te laten heffen. Als je je ex-vriend ziet krijgt hij niet zomaar straf. Daarvoor moet wel aangifte worden gedaan. In Psychologie Magazine is er al vaker aandacht aan besteed. Bijgaand enkele links.

Bronnen:
http://www.psychologiemagazine.nl/web/Doss...
http://www.psychologiemagazine.nl/web/Rela...

Je kunt bij de officier van justitie aangeven dat je het contact verbond wilt opheffen. En dat je dus je aangifte verder intrekt. Niet verstandig maar het is jou keuze om opnieuw dit soort taferelen opnieuw te willen beleven. Hou er rekening mee dat de volgende keer als je weer aangifte doet dit wat lastiger wordt

Niet doen, natuurlijk heeft hij spijt. Hij mist je waarschijnlijk ook echt, maar daar had hij dan even over na moeten denken voordat hij je in elkaar mepte. En jij mist hem natuurlijk ook want je had wel een relatie met hem en afscheid nemen van iemand kost altijd wat pijn en moeite. Je bent meer waard dan deze jongen die zijn handen niet thuis kon houden. Ik ben ervoor dat iedereen een tweede kans verdient, maar niet als het gaat om huiselijk geweld, want dat is het. Als hij voor moet komen dan krijgt hij waarschijnlijk ook een behandeling en dan pas kun je overwegen om weer eens contact te hebben. Laat hem eerst maar eens heel erg voelen hoe fout hij was en denk zelf maar eens na of jij een relatie wilt met iemand die niet te beroerd was om je drie gekneusde ribben te bezorgen. Waarom wil je hem eigenlijk terug? Wat is er zo geweldig aan hem en wat zou het je opleveren om geen relatie meer met hem aan te gaan. Praat erover met vrienden en met hulpverleners en neem niet te makkelijk een besluit omdat hij nu aan het piepen is dat hij spijt heeft. Als je toch naar hem terug wilt dan kun je dit bij de reclassering aangeven. Hij krijgt echt geen straf als jij instemt met contact, mits je niet onder druk gezet bent.

Waarschijnlijk heeft u niet genoeg klappen gehad. Het ,,kwartje,, is zeker niet gevallen? De volgende keer komt u er niet zo genadig af. Als u het in een labiel moment weer gaat bijleggen heeft dat verstrekkende gevolgen voor u. Zoek een partner die u op handen wil dragen, of bent u wanhopig dat u alleen overblijft? Laat hem zitten. (letterlijk en figuurlijk) Dat is het beste voornemen voor het nieuwe jaar. Toegevoegd na 4 uur: Met alle respect maar met zulke mensen valt niet te leven, niet met alcoholisten, niet met verslaafden en niet met mensen die geweld gebruiken. Als zou het de vader van uw kinderen betreffen, is het geen reden voor verzachtende omstandigheden. Als te vaak leest men dat een lid van het gezin of het hele gezin om het leven is gekomen door huiselijk geweld. Bezint eer ge begint. Dus wat gaat het worden?

Drie gekneusde ribben.....dat zegt inderdaad genoeg. Wat ik niet begrijp is dat je ook maar in het minst bereid bent daar overheen te fietsen alsof het nooit gebeurd is, en je willens en wetens weer in de omgeving van deze man wilt begeven. Daar helpt zelfs geen rechtsbijstand aan. Nu zijn het alleen nog maar gekneusde ribben. Voor de volgende uit de hand gelopen ruzie kun je vermoedelijk beter je ziektekostenverzekering ophogen in plaats van een rechtsbijstandsverzekering, want lang niet alle (revalidatie)kosten worden vergoed. Realiseer je dat wanneer je wederom met deze of een dergelijke man in zee gaat, en het gáát verkeerd, je gewoon zelf een van de oorzaken bent van je problemen. Willens en wetens. Daar kun je bij niemand anders mee aankloppen.

Je kan je aanklacht intrekken, maar bedenk wel of je wel echt verder wilt. Schrijf op papier wat je grenzen zijn, dan houd je je er ook aan. Anders ga je niet of te laat naar een blijf van mijn lijf huis. Er zijn grenzen, gekneusde ribben bijv.

Je zit "gevangen " in een afhankelijkheid met een man die zijn handen niet thuis kan houden. Drie gekneusde ribben zeg je. Voor de meesten van ons is dat onvoorstelbaar. Er kan meer onder de oppervlakte spelen. Hij kan kracht en een "don't bullshit me" houding uitstralen. Jij wordt waarschijnlijk aangetrokken door die krachtige uitstraling van hem. Ik sluit niet uit dat je vroeger zelf mishandeld bent door bijvoorbeeld je vader. Onbewust geeft je vriend een zelfde signaal . Jij bent geconditioneerd om over je heen te laten lopen. Contact met een maatschappelijk werker / psycholoog lijkt mij aan te bevelen om deze onbewuste afhankelijkheid met een gewelddadige "ander " te onderzoeken.

Het contactverbod is er om jou te beschermen. Als je hem dus niet aangeeft zal de politie er geen werk van maken. Toch zou ik nog even wachten met vragen het verbod in te trekken, je kunt dan kijken of je vriend consistent in zijn gedrag is. Blijkt hij na enige tijd in het oude agressieve gedrag terug te vallen dan kun je hem eenvoudiger onder controle krijgen. Trek je het in en blijkt later problematiek te ontstaan dan zal de rechter niet snel weer een contactverbod instellen..... Ik wens jou en je vriend een zeer goed en harmonieus 2011 toe.

Als jij je leven wil vergooien mag je je in dit nieuwe jaar helemaal (laten) uitleven.

Helaas moet ik echt even heel bot doen, je hebt aangifte gedaan van mishandeling! En ik hoop voor je dat het de 1e keer is geweest maar meestal wordt er pas aangifte gedaan wanneer het echt uit de hand is gelopen en je in het ziekenhuis belandt. En natuurlijk mis je hem, je bent gewoon een junkie die af en toe eens in elkaar geslagen wordt. En natuurlijk is hij enorm lief voor je nu, tot dat het weer mis gaat en oh wat heeft ie daarna weer een spijt! Dit scenario zal zich je hele leven blijven herhalen tot jij of hij dood gaat. En dan nog even voor de volledigheid, wanneer je aangifte doet en vervolgens de aangifte intrekt verwacht je dat er de volgende keer nog serieus met je omgegaan wordt? Het feit dat je dit blijft tolereren is een keuze, en alleen jij kan die keuze maken. Als jij denkt dat het normaal is dat je met een woordenwisseling in elkaar gebeukt mag worden so be it. Ik vind dat er niemand maar dan ook echt niemand het recht heeft zijn of haar hand naar mij op te heffen. Lijkt me erg verstandig om eens met een deskundige hierover te gaan spreken. Veel succes!

hmmm.... Het zou beter zijn als hij inderdaad even ging zitten. Meestal vallen dit soort mensen weer terug in hun oude gewoonte. Misschien heeft hij wel spijt, maar hij heeft zichzelf niet in de hand en de kans dat hij jou nogmaals mishandeld is erg groot. Weet waar je aan begint. De oplossing is denk ik dat hij op een of andere agressietraining gaat en dat jullie een poosje uit elkaar blijven. Kunnen jullie beide nadenken of je verder wilt met elkaar en die vent kan ook nog even over zichzelf nadenken. Pas maar op met die man, ik gun je alle liefde van de wereld, maar ik denk niet dat je dat snel bij deze man zult vinden op deze manier.

Volg je hart. doe geen domme dingen en , wees eerlijk. dat zijn de dingen waar je je aan moet houden. miss is dit een best slecht antwoord op je vraag maar als je nadenkt.. Is het een super antwoord(l) hoop dat je er wat an hebt! SUCSES! Xmij..

Lieve Lilvo, Jouw vriend heeft niet voorkomen dat jij in het ziekenhuis zou belanden en dus wil jij voorkomen dat hij in de gevangenis belandt? Nee hoor, hij zegt spijt te hebben dus laat hem dat maar blijken door zijn straf gewoon uit te zitten. Als hij nog maar een klein beetje om jou zou geven zou hij het begrijpen en het voor je over hebben. Is hij meegeweest naar het ziekenhuis? Heeft hij zichzelf aangegeven? Beide antwoorden nee? dan heeft hij alleen spijt voor het feit dat hij strtaks in de bajes beland en daar later grote problemen mee krijgt qua werk zoeken.....niet voor het feit dat jij gekneusde ribben hebt hoor. Als hij werkelijk spijt zou hebben zou hij je wel een brief gestuurd hebben met goedkeuring van de officier/reclassering.

beste dame....om 3 ribben te kneuzen is meer dan een klein beetje geweld nodig... dit zal zich herhalen...ik weet niet hoe jij je toekomst zelf voor ogen ziet, maar ik neem aan zonder blauwe plekken, en wat meer eigenwaarde dan nu waarschijnlijk het geval is. onthoud een ding: mensen veranderen niet, je leert ze alleen beter kennen....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100