Waarom kan ik mij toch beledigd voelen als mijn partner zegt niet te willen trouwen of geen kind te willen, terwijl dat voor mij ook niet hoeft?

Ik heb dit al meer meegemaakt, voor mij hoeft trouwen echt niet en een kinderwens is voor mij ook niet heel groot. Maar toch voelt het altijd rot wanneer mijn partner zegt geen kinderen te willen of niet te willen trouwen.
Hij heeft zelf 2 kinderen uit een eerder huwelijk en bij heel veel dingen zegt hij bv dat is later voor de kleinkinderen. Terwijl het natuurlijk niet eens zeker is of hij wel opa word.
Hij ziet zijn kinderen overigens de laatste jaren niet meer.

Ondanks dat mijn kinderwens eigenlijk niet zo heel groot is, voelt het toch rot of afwijzend wanneer hij een negatieve uitlating doet naar mij toe wat betrekking heeft op kinderen, trouwen of samenwonen.
Ik ben dan gewoon heel snel beledigd en vind dat ik eigenlijk een heel goede vrouw ben, maar op dat moment voel ik me gekwetst.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zoals je zegt voel je je afgewezen. Hij heeft een belangrijk besluit voor zichzelf genomen wat jou ook aangaat, maar waarin hij jou niet heeft betrokken. Als het ware heeft hij niet rekening gehouden met wat jij zou willen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100