Zijn er meerdere mensen die af en toe balen van een lat-relatie?

Ik heb dus sinds een jaar een lat-relatie en dat is tevens ook voor mij iets nieuws. Voorheen 11 jaar samengewoond met mijn ex-partner.
Hoe kan het dat deze vorm van relatie bij mij zo'n onrust veroorzaakt?
Ik ben wel echt een piekertje vandaar mijn nickname dus.
Alles voelt zo afstandelijk op deze manier. Ik verlang niet terug naar mijn vorige partner, maar denk wel regelmatig terug aan het leventje van toen.
Altijd iemand thuis of iemand die thuiskwam. Gezelligheid, warmte. Niet echt DE reden, maar financieel ruimer was ook wel fijn.
Ik heb andere 'vragen' gelezen over lat-relatie en blijkbaar net zoveel liefdevol als samenwonen, maar soms voelt het echt alsof ik weer terugmag naar 'mijn hok'. Zondags s'avonds kom ik terug en dan moet ik helemaal omschakelen. Ik heb er wel steeds meer vertrouwen in in onze relatie, maar hoop ooit toch een keer samen te wonen. Een nieuwe relatie mag toch best een kans krijgen ondanks slechte ervaringen.
Ik hou van mijn vriend en ik accepteer zijn keuze hierin, maar soms is het moeilijk.
Ja mijn vriend heeft het er wel een keer overgehad om samen te wonen mischien over een paar jaar, maar dan wel mijn appartement aanhouden en evt. verhuren. Misschien pak ik het wel te persoonlijk op, maar ik voel het dan weer als halvebak.
Alsof de situatie op voorhand 'scheidingklaar' moet zijn, voor het geval dat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat elke vorm van relatie wel eens balen is; zelfs geen relatie. Kennelijk heeft de vorige relatie van je vriend bij hem veel pijn gedaan; als je je neus maar hard genoeg stoot wordt je vanzelf voorzichtiger (al zijn geen twee mensen hetzelfde in deze). Misschien heb jij juist in het leven ervaringen opgedaan waardoor je het een beetje een tweederangs behandeling vindt. Zo heeft iedereen een geschiedenis en daarmee vaak gevoelige snaren. Leg jouw zere snaar naast de zijne en probeer vrede te hebben met de situatie, dan alleen komt het wel goed.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100