Hoelang mag ik wachten tot ik hem duidelijkheid vraag?

Ik heb een paar maanden geleden een leuke collega ontmoet en t klikte meteen. Hij had een vriendin, maar ondanks dat sloeg de vonk over en is er meer gaan groeien. Hij is nu zover dat hij zijn relatie van 10 jaar af aan t sluiten is en zijn spullen pakt om voorlopig weer even bij zijn ouders te wonen. Samenwonen vinden we nl nog wel erg snel.
Nu is hij al ruim een maand bezig met zijn spullen pakken, komt tussendoor nog vaak bij mij logeren...en het duurt maar....dat geeft mij het gevoel dat hij eigenlijk niet echt weg wil bij haar...er veel moeite mee heeft en dat snap ik ook wel.
Ik vraag me af of we nu wel of niet een relatie hebben, omdat hij gezegd heeft nog even vrijgezel te willen zijn...en hij is ook niet heel erg aan het opschieten met dat inpakken.
Hij doet dit alles om haar te ontzien en om geen problemen te veroorzaken want hij zegt dat hij bang is als hij eenmaal weg is....dan niet meer terug te mogen komen voor de rest van zijn spullen.
Wat is nu een redelijke termijn waarin ik duidelijkheid mag verwachten van hem en waarin ik mag verwachten dat hij weer bij zijn ouders woont en slaapt?
Want ik wil niet eeuwig blijven wachten en duidelijkheid in wat hij wil....al is hij daar zelf nog niet uit zegt hij steeds.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bang niet terug te mogen komen voor de rest van zijn spullen? Huur een busje, en je spullen heb je in een zaterdagmiddagje állemaal verhuisd. Je denkt toch niet écht dat hij nog bij haar is omdat hij bang is niet terug te mogen komen om 'de rest van zijn spullen' te pakken? Hij is gewoon waar hij wíl zijn. Probeer eens te bedenken hoe je dit zou zien als je een buitenstaander was en een vriendin je dit verhaal zou vertellen. Zou je dan niet onmiddellijk doorhebben dat die vriendin aan het lijntje wordt gehouden? Erger: zich aan het lijntje láát houden?

Het beste antwoord

Als hij de knoop niet doorhakt - en zo te zien zou dat nog wel eens heel lang kunnen duren - kun je dat maar beter zelf doen en de eer daarmee aan jezelf houden.
Het klinkt lullig, maar vaak is er wel een patroon te herkennen bij dit 'type' man, en áls je hem al weet los te weken van zijn ex, ben jij de volgende (ex). Daarbij heeft hij je nu mooi aan het lijntje, want hij houdt wel zijn relatie met jou min of meer in stand (waarbij alle voordelen voor hem zijn en de nadelen voor jou, uiteraard), maar doet daar verder niks voor. Zoals ze in Amerika zo treffend kunnen zeggen : why buy the cow, if you can get the milk for free ?

Kortom : je hoeft helemaal niet te wachten. Hij kan NU duidelijkheid geven en daar naar handelen, of op zoek naar de volgende aanstaande ex. Voor jou is er ongetwijfeld wel iets beters te vinden ; besteed daar liever je energie aan, dan aan iemand die duidelijk niet bereid is teveel energie in jou te stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

jaren.

Heel flauw antwoord natuurlijk. Jij hebt eigenlijk helemaal geen rechten in deze. Hij is nu bezig een relatie af te sluiten. En zeker als hij aangeeft voorlopig even vrijgezel te willen zijn, heb jij geen enkel recht om druk op hem uit te oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ervaring leert dat iemand die bij zijn partner weggaat dit niet maanden lang volhoudt en geen actie onderneemt zonder dat er iets wezenlijks verandert in gevoel/relatie! Misschien maken de "logeerpartijtjes" zijn relatie dragelijker omdat hij van jou iets krijgt waat hij thuis mist (genegenheid of aandacht) en duurt het uitstel alleen maar langer! Kies dus eerst voor jezelf en maak hem duidelijk dat hij een beslissing moet nemen, er is een risico dat je hem hierdoor kwijtraakt maar dat was dan anders toch gebeurd.
Houd hij echt van je en geeft hij om je dan zal hij dit begrijpen en aan de hand daar van een keus maken! Wordt hij echter boos en beschuldigend dan is de kans groot dat hij je alleen maar gebruikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is treurig, maar slechts een heel erg klein percentage van de vrouwen die een relatie begon met een getrouwde of samenwonende man, blijft uiteindelijk bij hem. Ook al denkt bijna iedere vrouw dat zij dé uitzondering is, zou het wel erg toevallig zijn als jij dat net zou zijn.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je mag zolang wachten tot dat jij het zat bent om door hem als pleziertje beschouwd teworden hij heeft lekker zijn schaapjes op het droge zo lekker wat aanrommelen met jouw en ook nog z'n ex er half bij ik zou haar eens bellen en vragen wat hij haar verteld ik denk dat je daar heel wat wijzer van word als zijn vage beloftes en uitspraken over een tijdje vrijgezel blijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou hem een half jaar geven om bij zijn ouders bij te komen van de stress van het verbreken van zijn relatie.
Ik zou hem wel regelmatig (paar keer per week) willen zien, zodat ik zou kunnen uitvogelen of hij echt geïnteresseerd in mij zou zijn.
Als hij na een half jaar niet zou willen samenwonen, dan zou ik de handdoek in de ring gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste ben jij en je vriendje wat in relatie zit zijn alle 2 erg fout bezig t hoort niet jij wist waarschijnlijk dat hij al bezet was bezet is verboden dus no daar heb je een ander woord voor maar dat kan iedereen wel raden denk ik .
en weet de andere vrouw dat jij er bent?? no laat dat maar eens doorschemeren jij pakt wel de ander af je moet dan ook t lef hebben omdat te laten weten dat je dat doet anders is t gewoon schijterig dit soort mens hebben echt goeie dreun nodig mischien komt t verstand dan weer naar boven...
de andere vrouw moet weten hoe de boel in elkaar zit geen gehuichel er om heen.
een relatie moet uit zijn voor je in een nieuwe gaat.
wees eerlijk hij blijft hangen bij de ander mischien bij jij gewoon weg lekker scharreltje laat je t daar bij ziten hij wipt met jullie alle 2 no lekker is dat dan kan je elkaar proeven jakie en wie zegt dat hij niet nog een ander schareltje heeft.
als hij weg gaat bij de ander denk je echt dat hij wel bij jou blijft.en als hij bij jou is en vind een ander no voel jij ehm genaait dan jij leert em zo kenen als vreemdganger kan je beloven dat blijft dan ook wel zo je hebt elkaar zo leren kenen dat zal er altijd blijven zijn.
en heeft de andere vriendin kinderen met je lover zoja leg jij dat uit papa slaapt niet thuis ma bij een ander wijf. fijn zijn dit soort dingen home wreckers . jij moet wel erg minderwaardig voelen om een vent van een ander te nemen omdat je zelf geen echte vent kan krijgen .

ik heb wel meerdere woorden hier voor en ik denk wel meer mensen laat ma niet gaan zegen hierzo ma indenken kan iedereen en ja ook die vent is onmeunige klojo dus niet alleen jij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was de vraagstelster en de inmiddels ex-vriendin was op de hoogte. Sinds ze weet dat hij er een punt achter heeft gezet is ze ineens poeslief en aardig terwijl ze hem daarvoor als een stuk meubilair behandelde.
We merken wel hoe dingen lopen....Ik weet iig wat ik wil en hoe ik het wil.