hoe kan ik makkelijker de paar tanden van mijn 15 maanden oude dochter poetsen...ze houdt haar mond steeds dicht en draait haar hoofd weg. graag tips!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Lastig hoor, wij hadden ook zo'n dametje.
Alle tips die tot nog toe gegeven zijn kun je prima proberen.
Ik poetste haar als ze op de commode lag en vertelde dan welk eten ik weg ging poetsen (stukje boterham, hee daar zit wat pap, het koekje dat ze gegeten had, etc.) Als je dochter een jaar of 2 is kun je haar het beste op zo,n opstapkrukje voor bij de wastafel laten staan. Om haar te poetsen ga jij erachter staan. Hou je linkerhand onder haar kin en doe haar hoofd iets naar achter. Met rechts kun je haar dan poetsen. Dit is voor jou een makkelijker manier om te manoeuvreren.
Verder moet ze ook weten dat het gewoon moet gebeuren. Poetsen hoort bij de dagindeling net als de andere vaste rituelen. Dus sla het niet over als ze het vertikt om mee te werken. Een gaatje in een melkgebit wordt heel snel een gat. Blijf geduldig, bedenk dat ook deze fase eindig is en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

probeer haar het eerst zelf te laten doen als dit niet gaat moet je haar omkopen met bv snoepjes ofzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef ze zelf de tandenborstel. Waarschijnlijk gaat ze erop kauwen en went ze aan dat "ding" dan gaat het van lieverlee misschien makkelijker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef haar een tandenborstel om zelf mee te 'spelen' / oefenen en prijs haar als ze die in haar mondje gebruikt. Houd ondertussen een andere tandenborstel bij de hand waar je zelf tussendoor mee poetst. Door bijv te zeggen nou mama een keer bij jou.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga zelf je tanden staan poetsen, waar ze bij is. Maak er een toneelstukje van, gooi er wat humor doorheen, en geef haar dan een tandenborstel. Wedden dat ze ook mee wil doen in de lol?

Toegevoegd na 57 seconden:
Verder zijn er tandenborstels met muziekjes, tandpasta's met een smaakje, boekjes over tandenpoetsen.
Je kan het zo gek niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tandenpoetsen moet iets leuks worden voor haar, anders blijft het een gevecht elke keer weer.
Ga samen een leuke tandenborstel kopen en leuke tandpasta.
Misschien kan je een wekkertje of een speeldoosje neerzetten die de tijd van het poetsen aangeeft er bestaan ook tandenborstels die melodietjes spelen tijdens het poetsen.
Ga samen voor de spiegel staan, zorg dat ze net als jij in de spiegel kan kijken, dus hang een spiegel laag op of zorg voor een krukje. En dan samen tanden poetsen, kinderen doen niets liever dan grote mensen nadoen, dus geef het voorbeeld, laat haar maar aan 'rommelen' , maar maak er een leuk ritueel van, trek gekke bekken naar elkaar, spetter met water enz, tandenpoetsen moet gezellig worden. Als ze met plezier naar haar tandenborstel grijpt, kan je samen, beter gaan poetsen, houd haar handje vast en help haar de goede beweging maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn zoontje van 13 maanden wil het ook niet goed meer,
ik probeer het eerst zelf even, en als hij niet meer wil geef ik hem zelf de tandenborstel in de hand.
hij kauwt er wel een beetje op.
ondertussen probeer ik ondertussen ook een paar keer snel even een beetje te helpen en dan wil hij wel weer even,

ik geef hem ook tussendoor als ik bv een pamper verschoon even de tandenborstel, als hij erop kauwt helpt het ook wel een beetje,

Soms poets ik zijn tandjes als hij in bad zit. vaak wil het dan beter,
of voor de spiegel.

en elke keer als ik zelf poets laat ik hem kijken, dan vind hij het erg interessant.

als hij erg tegenspartelt leg ik hem plat op de commode en geef hem iets interesants in de handen wat hem even afleidt en als het zijn interesse heeft gewekt begin ik met poetsen, dan houdt hij het meestal wel even vol.

misschien heb je wat aan mijn tips
13 jaar geleden
Zorg dat het een plezierig gebeuren word met veel lachende trekken,kan je er zo bij..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maak het gezellig, allebei een tandenborstel en samen zingen(laat het eventueel de eerste keren eerst zien hoe je het bij jezelf doet):

We gaan tandenpoetsen met de tandenborstel
in onze mond
we gaan van links naar rechts
en van onder naar boven
helemaal in het het rond

we gaan poetsen poetsen, poetsen
poetsen, poetsen poetsen
poetsen, poetsen, poetsen
en dan nog een keer

We gaan tandenpoetsen met de tandenborstel
in onze mond
we gaan van links naar rechts
en van onder naar boven
helemaal in het het rond

we gaan poetsen poetsen, poetsen
poetsen, poetsen poetsen
poetsen, poetsen, poetsen
en dan zijn we klaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat haar zelf eens proberen geef haar in haar handje de tandenborstel en doe het samen met haar, je moet het speelenderwijs doen, zo wennen ze eraan.