Wat zijn leuke uitjes met een kind van net 2 jaar?

We gaan dit jaar niet met vakantie. We willen graag een aantal leuke dingen doen, maar wat is echt leuk voor een 2-jarige? (Afgezien van zwembad en strand.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
31.1K

Het beste antwoord

Mijn advies met een kind van twee jaar is; hou het lekker simpel. Ga niet te veel naar plekken waar veel mensen massa's zijn, zoals pretparken enz. Een kinderboerderij, speeltuintje of een dagje aan zee is prima, maar drukte is voor zo'n kleintje niet prettig.

Als een keer slecht weer is, kun je ook naar Ballorig gaan. Daar kunnen ze binnen spelen en is er een speciale afdeling voor de allerkleinsten.

Veel plezier alvast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De kinderboerderij blijft altijd weer een avontuur.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
naar de speeltuin,dolfinarium in harderwijk,lekker een stuk gaan fietsen {kind voorop de fiets in stoeltje kan ze lekker weg kijken}

Toegevoegd na 1 minuut:
en de dierentuin vinden ze ook altijd wel leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja onze kleine vind de dierentuin ook fantastisch en vooral de olifanten, je had haar moeten zien toen ze ze zag ze wou zo dwars door het hek heen. Toe toe toe riep ze steeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja toen die van ons klein waren vonden ze het ook geweldig
nu vinden ze het zielig die dieren in de kooi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aahh, dan geniet je als ouder nog het meest. Wat zijn kinderen toch hartverwarmend!
Zand en water, en je hebt er de hele dag geen kind aan.
Dierentuinen en kinderboerderij ook heel leuk natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indoor-speeltuinen zijn heel leuk, bijv. Bal-lorig. Het is nu toch af en toe rotweer. Hier vind je een overzicht waar de indoor-speeltuinen zijn: www.peuteren.nl/uitstapjes/indoor_activiteiten.php

Je kunt ook gaan zwemmen in een Aqua mundo van Center Parcs, zij hebben mooie "zwemparadijsen": www.dagjecenterparcs.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet te ingewikkeld doen!
Veel is er (nog) niet besteed aan zo'n kindje. In pretparken zijn er bv maar een paar attracties geschikt.
Tips:
Kinderboerderij met speeltuintje (tas met zandbakspullen en brood - ook voor de dieren- mee inclusief thermosfles)
De Wissel in Epe (zit tussen dierentuin en kinderboerderij in. Niet goedkoop, maar wel leuk voor kleintjes en er is een uitspanning bij waar je koffie kunt drinken en een knuffeltje kunt kopen.
Sprookjesbos in Enkhuizen. Helemaal top voor een ukkie van 2. Ook een leuk prijsje en een mooi ritje er naartoe.
- Dolfinarium Harderwijk
- Ballenbak (op veel plaatsen. Even google raadplegen. )
- als het goed weer is: een bosbad of een natuurstrandje.

Verder houden veel kinderen van kindertheater. Zodra er iets in de buurt te zien is, zijn wij van de partij met de kleinkinderen.
Maar het kan ook dat het kind ineens bang wordt. Dan is het pech want meestal blijft dat dan de hele voorstelling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je zoekt in de categorie pretpark dan is het sprookjesbos in enkhuizen erg leuk. ook de hollebelleboom in tuitjenhorn is leuk voor die leeftijd. (daar zit ook nog een soort dierentuin naast, is leuk te combineren)

veel plezier deze zomer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar het park in de buurt.
Picknickdeken mee.
Mand of tas met eten en drinken mee.
Bal en/of andere speeltjes mee.

Mijn kleindochter is bijna 4, maar "picknicken"
(buiten iets eten) is nog altijd heel bijzonder en een feest.

Voor een kind van bijna 2 is alles leuk
wat voor de ouders leuk is
wat niet te vermoeiend is
wat niet te ver weg is.

Het gaat er maar om wat je er zelf van maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Zelf vond ik toen de kinderboederij het leukst en wilde ik elke week weer terug. Neem ook oud brood mee!
- Je hebt van die grote speeltuinen. Ook erg leuk.
- Zeehondencreche Pieterburen.
- Aquazoo is erg leuk omdat je dichtbij de dieren kunt komen, vissen kunt aanraken en er veel leuke dieren zijn.
- Apenheul.

Kijk verder in brochures met kinderparken erin. Die krijgt iedereen een aantal keer per jaar via de post.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mijn kleinere broertje en zusje erg leuk vinden:

Koekjes bakken
Scheepjes of vliegtuigen kijken (Zandvoort of schiphol)
Knutselen (dingen waar ze voldoening uithalen en iets aan overhouden).
Dierentuin/kinderboerderij
Attractieparkjes doen het ook altijd goed!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet waar je woont, maar in Nordhorn ,Duitsland, heb je een hele leuke dierentuin.
Hij is niet zo groot als we hier kennen, maar speciaal afgestemd op de kleintjes.
Mijn dochtertje van 2,5jr vond het super!!!