Mijn buurmeisje schommelt 10 uur per dag, is dat wel gezond?

een jaar geleden
2.3K
ronron1212
een jaar geleden
Ze gaat niet naar school. 10 uur lijkt me echt overdreven
crispy
een jaar geleden
Nee dat lijkt me niet gezond. Ze zou ook wat andere beweging kunnen gebruiken.
Maar het lijkt me vooral belangrijk om te weten waarom ze 10 uur per dag op de schommel zit. Is dat vluchtgedrag? Wordt ze anders thuis mishandeld? Krijgt ze helemaal geen aandacht?
Bon17
een jaar geleden
Nee, ze gaat niet naar school. Ze is 6 jaar. Ze gaat al een jaar niet naar school. Waarom dat weet ik niet. Ik wil me er niet mee bemoeien, want ik wil geen ruzie met de buren. Ook roept ze de hele dag vanaf haar schommel om haar moeder, die bezig is met huishouden en met haar 2de dochtertje van 1,5 jaar.
Antoni
een jaar geleden
@Bon17, is dit één dag voorgekomen, of is het al weken zo iedere dag opnieuw aan de gang? Dat lijkt mij ook verschil te maken!

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet gezond. Het is ook niet normaal dat dat kind niet naar school gaat. Als je niet zelf in gesprek gaat met de buren om ruzie te vermijden, kan je ook andere hulpverlening inschakelen. Ga eens kijken op de site van slachtofferwijzer.nl, dit kind wordt kennelijk verwaarloosd.
een jaar geleden