hoe geraak ik uit huis?

Ik woon in een huis gezien waar ik gewoon mentaal kapot wordt gemaakt en fysiek ook soms nog maar niet meer. Ik ben 17 jaar en woon met mijn beide ouders en mijn broertjes en zusjes. Onlangs heeft er iemand een verloving gestuurd, die man is 28 jaar en ik wil dit helemaal niet, want hij is te oud voor mij en ik hou niet van hem en ik heb het mijn ouders vertelt maar luisteren en werden heel erg kwaad, mijn vader dreigde mezelf te vermoorden en die willen me wegsturen naar onze afkomst land waar het echt hel is als bedreiging ook waarschijnlijk doen ze dat echt ook. Mijn gsm is afgepakt terwijl ik dat nodig heb voor school en dat weten ze ook. Maar mijn studie boeit hun niet, ze denken alleen aan hoe ze overkomen bij de gemeenschap en om mij te manipuleren zeiden ze dat als ik niet met die man trouw, ik niet meer met ze moet praten. Ze schelden me altijd uit en zeggen dat ik niks waard ben en kleineren me altijd en nu wil ik gewoon uit huis maar ik kan nergens terecht kheb geen familie hier. Wat moet ik doen? Het wordt me echt te veel!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.7K
Abcde
2 jaar geleden
Als je in Nederland woont, kun je contact opnemen met bijv. veilig thuis. In de link vind je nog meer organisaties die je kunnen helpen. Dit ook anoniem, tot er daadwerkelijk hulp geboden wordt bij bijv. eventuele uithuisplaatsing, of andere hulp waar je gegevens voor nodig zijn. Je gsm heb je niet meer, neem daarom iemand in vertrouwen zoals bijv. een leraar of je huisarts, maar ook een goede vriendin is een mogelijkheid waar je een gsm van kunt lenen om contact op te nemen met 1 van de organisaties. Sterkte meisje en zet door.
https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl/huwelijksdwang

Antwoorden (1)

In jouw geval, zou ik zeggen.. neem contact op met veilig thuis.
Je kunt ook naar het politiebureau gaan en je situatie uitleggen die kunnen je ook verder helpen.
Ook kun je contact opnemen met de kindertelefoon. Die kunnen je vaak ook doorverwijzen naar de juiste instantie.
Sterkte!