Mogen ouders afgepakte spullen zelf gebruiken?

Ik heb toen ik 14 was een grote televisie gekocht met mijn spaar en verjaardagsgeld. Dat was ruim 3 jaar terug. Toen ik met mijn vader en stiefmoeder etc. Ging verhuizen namen ze mijn televisie in en hingen zij hem in de keuken zonder enige vorm van betaling. Of goedkeuring van mij. Mag dit wel?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
Lordylisa
3 jaar geleden
ohh das best wel erg vervelend voor je. heb je er al met hun over gepraat waarom ze dat deden?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Jazeker en ik krijg dan het antwoord: eerst zou "stiefbroers naam" zijn televisie hier komen te hangen maar die herft hij kapot geslagen dus hebben we die van jou gepakt

Antwoorden (1)

Dat mag. Je bent als minderjarige handelingsonbekwaam. Dit betekent in de praktijk dat je niet de eigenaar van de tv bent, maar dat je ouders dit zijn. Ik heb hieronder een linkje gezet van iemand met dezelfde soort vraag.
3 jaar geleden
erotisi
3 jaar geleden
Het is een misverstand te denken dat kinderen geen eigenaar zouden zijn van zaken die zij gekocht hebben. Normaal gesproken zijn zij gewoon eigenaar en niet de ouders. Wel is het zo dat inderdaad de ouders een bewind over de goederen hebben. Zij moeten hun ouderlijke plichten als verzorging goed uitvoeren ogv de wet. Als het voor de opvoeding beter is kan men de tv van kinderen op een andere plaats zetten maar de kinderen blijven wel eigenaar.