Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan je dingen leren die je thuis niet meekrijgt?

Mijn ouders willen altijd graag dat ik dingen zelf doe en oplos dus dat is wat ik doe. Maar bij sommige dingen kan het niet omdat je je ouders ervoor nodig hebt, ik probeer het dan nogsteeds zelf te doen en dat lukt 9/10 keer eigelijk wel. Ik vroeg me eigelijk af of er iemand is die me mischien dingen wil leren over koken, verzorging etc. Ik kan de basic dingen wel alleen mijn moeder en ik hebben niet echt een goede band. En als ik vraag om hulp heeft ze er geen zin in en word ze boos dat ik om hulp vraag. Soms weet ik gewoon niet naar wie ik moet als ik een vraag heb of er door heen zit. Ik ben hartstikke dankbaar voor mijn ouders daar niet van maar kwa dingen leren loop ik best wel achter. Ik heb denk ik ook lange tijd geleefd om te overleven ipv te ontwikkelen door dagelijkse ruzies en andere prive omstandigheden. Maar ik ben klaar om te ontwikkelen en ik zou zo graag willen groeien als persoon. Weten jullie mischien wat ik kan doen? Waar kan ik die ontwikkelingen voortzetten en mischien iemand die me dingen wilt leren? Of websites. ( Het is niet dat ik achterloop op mijn leeftijd ofso) ik heb gewoon ouders die er niet echt voor me zijn als ouders. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en met een goede oplossing voor mij kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je vriendinnen, waarmee je dit soort dingen samen kunt gaan doen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@tinus1969 Ja ik heb wel een vriendin die mij al veel dingen leert maar toch denk ik dat een meer ervaren persoon of ouder persoon mischien beter kan helpen.. Ik vind het ook moeilijk om aan een vriendin zo'n grote hulp te vragen zegmaar
Erna55
3 jaar geleden
Je wilt leren koken en de was doen. Dat kun je best aan vrienden vragen.
Irene98
3 jaar geleden