Waar kan je dingen leren die je thuis niet meekrijgt?

Mijn ouders willen altijd graag dat ik dingen zelf doe en oplos dus dat is wat ik doe. Maar bij sommige dingen kan het niet omdat je je ouders ervoor nodig hebt, ik probeer het dan nogsteeds zelf te doen en dat lukt 9/10 keer eigelijk wel. Ik vroeg me eigelijk af of er iemand is die me mischien dingen wil leren over koken, verzorging etc. Ik kan de basic dingen wel alleen mijn moeder en ik hebben niet echt een goede band. En als ik vraag om hulp heeft ze er geen zin in en word ze boos dat ik om hulp vraag. Soms weet ik gewoon niet naar wie ik moet als ik een vraag heb of er door heen zit. Ik ben hartstikke dankbaar voor mijn ouders daar niet van maar kwa dingen leren loop ik best wel achter. Ik heb denk ik ook lange tijd geleefd om te overleven ipv te ontwikkelen door dagelijkse ruzies en andere prive omstandigheden. Maar ik ben klaar om te ontwikkelen en ik zou zo graag willen groeien als persoon. Weten jullie mischien wat ik kan doen? Waar kan ik die ontwikkelingen voortzetten en mischien iemand die me dingen wilt leren? Of websites. ( Het is niet dat ik achterloop op mijn leeftijd ofso) ik heb gewoon ouders die er niet echt voor me zijn als ouders. Ik hoop dat jullie het een beetje snappen en met een goede oplossing voor mij kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.7K
tinus1969
3 jaar geleden
Heb je vriendinnen, waarmee je dit soort dingen samen kunt gaan doen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@tinus1969 Ja ik heb wel een vriendin die mij al veel dingen leert maar toch denk ik dat een meer ervaren persoon of ouder persoon mischien beter kan helpen.. Ik vind het ook moeilijk om aan een vriendin zo'n grote hulp te vragen zegmaar
Erna55
3 jaar geleden
Je wilt leren koken en de was doen. Dat kun je best aan vrienden vragen.
Irene98
3 jaar geleden
Als het mogelijk is zou je de moeder van je beste vriendin kunnen vragen, je wegwijs te maken in de dagelijkse dingen.

Antwoorden (2)

Kijk in je omgeving naar mensen waar je wat aan hebt, bijvoorbeeld een oma of een buurvrouwen. Koken kun je leren via (simpele) kookboeken of filmpjes op You Tube. Ook AH heeft vaak recepten in de Allerhande of die losse kaarten.
Voor persoonlijke ontwikkeling kun je bijvoorbeeld naar het Centrum voor Leven en Intuïtie. Of een soortgelijke cursus. Praat met mensen die een generatie ouder zijn dan jij over dingen waar je tegenaan loopt.
Ouders die er niet voor je zijn, maken jou als persoon vast ook heel zelfstandig. Want je bent nu al eigen initiatief aan het nemen met deze vraag. Goed zo! Je moet het allemaal zelf doen in het leven, niemand anders kan het doen. Komt goed!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Weet je waar je het meeste van leert, en dat is fouten maken.
( Je kunt niet altijd alles meteen goed doen. )
kijken naar andere kan ook, en het je eigen draai aan geven.
Er is niet een manier om iets te doen,
mensen hebben allemaal soms hun eigen manier bedacht of afgekeken.

Mee helpen bij een buur, kennis, of vriend met huishouden, koken of klussen kun je hier en daar ook wel iets extra's mee op pikken.
( Met vrijwillig helpen kun je veel vaardigheden oppikken uit je omgeving. )