Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zet ik mijn kind op de juiste manier op de heupband van een draagzak?

Ik ben terug gaan dragen met een draagzak, maar mijn kindje zakt steeds teveel weg in het rugpand waardoor zij wel in een ergonomische houding is maar de heupriem bij mij heel erg belast word en het gewicht niet goed verdeeld word over mijn hele lichaam. Op foto's van draagzakken zie ik altijd dat de heupband nog zichtbaar is en het kind als het ware er boven gedragen word, bij mij verdwijnt de heupband door hoor poepje wat ervoor hangt. Iemand tips voor me?

1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Trek de schouderbanden strakker aan, zodat de draagzak met kind dichter tegen jouw rug komt. Daarmee komt je kind rechter op te zitten, dichter tegen je lichaam voelt minder zwaar (net als bij een gewone rugzak) en wordt het gewicht meer verdeeld over heupband en schouderband.

De meeste draagzakken kun je op verschillende punten verstellen. Bij draagzakken die voor verschillende leeftijden kinderen geschikt zijn, kun je vaak ook dr breedte van de zak aan passen. Als je kindje er teveel in wegzakt, is de zak te groot.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding