Het is vaak zo bij kinderen dat ze niet uit de gezelligheid weg hoeven. Soms speelt angst een rol (het alleen zijn op een donkere kamer is niet zo gezellig als beneden waar veel goite mensen je aandacht geven.
Voor het slapen bereid ik de ikinderen voor op wat te wachten staat, Ze zij bekend met het ritueel en na alles goed gedaan te hebben, is de tijd die over is coor hen en krijgen ze hun beloning in de vorm van een verhaal voor het slapen gaan.
Door hen de tijd te geven die over is, zullen ze zelf aan tijdsbewaking.
Sommige mensen onderbeken het kind in wat het aan het doen is omdat ze naar bed moeten.
Ook daar hebben ze een hekel aan (en ik ook)Zeg dan bijvoorbeeld dat ze over 10 minuten met het ritueel moeten beginnen omdat er anders gen tijd overblijft.
Het kind heeft dan nog tijd om zijn spel oid af te maken en zijn spullletjes op te ruimen.
Dus waarom willen kinderen noot gaan slapen zou kunnen zijn omdat veel ouders vooprbij gaan aan de wensen van het kind en de manier van er mee omgaan.
Ook willen kinderen vaak dingen die ze niet mogen om hun grenzen vast te stellen en uit te rekken.Dit wetende kun je daar ook als ouder op anticiperen.
Ik heb een kind op mijn werk wel eens verboden eerder naar bed te gaan als ik met de belofte tegelijk met mij op te staan.Na 2o minuten hoorde ik een piepstemmetje vragen of ze alsjebrieft naar bed mocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik wil nog steeds niet gaan slapen (ook niet opstaan trouwens) Maar misschien is het gewoon nieuwsgierigheid van kinderen, "Wat gebeurt er als ik er niet bij ben, ".
Of gewoon "bij de grote mensen gerekend willen worden"
13 jaar geleden
Omdat kinderen moeten, en volwassenen mogen slapen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk willen zij ook de avonduren proeven waar in alles kalm is en sommige films zo prettig zijn om te zien en te bestuderen....

ook muziek komt anders tot zn recht rond tien uur savonds en de schaduw heeft ook zn charme....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen hebben teveel energie
en wij te weinig!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaan slapen betekent echter stoppen met alle activiteiten en dat vinden ze vaak maar niets.
Ze willen niet naar bed omdat ze ook groot willen zijn en net hetzelfde willen doen als hun ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderen zijn bang om iets te missen. Als je slaapt hoor je er niet meer bij en maak je ook niets meer mee. Volwassenen weten dat goed slapen belangrijk is om de volgende dag weer te kunnen presteren en dat zonder hen, als zij liggen te pitten, het leven gewoon doorgaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind heeft zoveel energie, ze komen tijd tekort om al die spelletjes te doen die ze nog willen doen. Hun biologische klok moet nog gezet worden, die aangeeft dat het tijd is om te rusten. Dit duurt een paar jaren voor die gezette tijden in hun systeem zitten. Het dagelijks gebeuren is voor volwassenen niet meer zo boeiend, het is meer een opvolging van plichten die we moeten doen.
Wij zijn dan ook aan vaste tijden gewend waarop we wel moeten gaan slapen omdat ons lichaam dit automatisch aangeeft. Onze 'klok' is op die tijden ingesteld. Het is net als met eten. Een kind kan op de gekste tijden etensbehoefte hebben en soms vergeten ze het omdat ze zo bezig zijn met iets. Als ouder moet je dat dus voor hen bepalen. Vaste tijden om te eten en ze krijgen vanzelf
honger als die tijd nadert.Zo is het ook met slapen. Vaste tijden aanhouden ook al hebben ze geen slaap, dan rusten ze toch.
13 jaar geleden
Als volwassene was ik s'nachts veel wakker en moest ik kotsen. (Kroeg/bier)
Toen mijn kinderen erg jong waren, waren ze ook altijd s'nachts wakker en spugten ze veel. (Baby's)

Ik zie zo geen verschil?!?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er voor kinderen nog zoveel te ontdekken is en volwassenen het (denken te) weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kinderen hebben zoveel energie, willen steeds meer ontdekken en als ze gaan slapen vinden ze het maar saai, dan denken ze wat ze allemaal wel niet nog meer kunnen doen, spelletjes spelen films kijken en dergelijke., Wij hebben grote dagtaken en zijn blij als we eindelijk eens rust hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf een kind en er zijn redenen:
1: een kind is veel te wakker en te actief om "zo vroeg" te gaan slapen.
2: een kind denkt dat ouders heel laat opblijven en willen dat zelf ook.
3: als er een leuke film op tv is willen ze ook nooit slapen.

Ik kan zelf ook nooit slapen, als ik in mijn bed lig blijf ik gwn uren wakker, ik vind het heel raar.