Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kinderalimentatie. Wanneer was er sprake van de eerst verplichting?

Dus. Wanneer is wettelijk vast gelegt dat je voor je kinderen uit je huwelijk moest gaan betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
824

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik kan niet vinden hoe oud de wet daadwerkelijk is. Maar in elk geval honderden jaren oud. Lees bijv. even mee hoe dat ging bij de beroemde schilder Rembrandt van Rijn in 1649:

"In 1649 ging het mis tussen Geertje en Rembrandt, waarschijnlijk omdat Hendrickje Stoffels (1626/7-1663) inmiddels op het toneel was verschenen. De scheiding is een drama geweest, de onderhandelingen over de alimentatie waren hard en langdurig. Rembrandt stelde in eerste instantie voor om Geertje jaarlijks zestig gulden uit te keren. Incidenteel zou hij haar, indien nodig, wat extra’s toestoppen. Een gesprek over deze regeling vond op 15 juni 1649 plaats in de keuken van Rembrandts huis, met Hendrickje als getuige. Geertje zelf verhuisde rond deze datum naar een kamer om de hoek, op het Rapenburg, zonder dat de alimentatie geregeld was."
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat verschild per gemeente. Persoonlijk ondanks een gerechtelijke uitspraak ben ik door de gemeente vrijgesteld ondanks het inkomen. Ligt dus aan de situatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben via de wet verplicht te bealen, maar de gemeente die het moet innen heeft het laten vallen. Waarom? dat kan ik je niet vertellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo? Gemeente bepaald, is maar hoe je het motiveerd of ze overgaan tot invordering. De ex krijgt altijd haar of zijn geld.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding