hoeveel schade loopt een 12-jarige op met 2 biertjes?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1x per jaar, maand week, dag, uur, kwartier?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wisselt, bij feestjes/verjaardagen, wel max 2 per dag
Amadea
9 jaar geleden
Welke ouder laat zijn twaalfjarig kind dat bocht drinken? Hij is er kennelijk al aan gewend ook nog...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet een 12-jarige helemaal geen alcohol laten drinken. Ook niet bij wijze van uitzondering. Hij moet er gewoon niet aan gewend raken.
Op een gegeven moment kun je het hem niet meer verbieden maar nu nog wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wie zegt dat dit een ouder is?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha precies iDontCare21
en t gaat ook niet om een jonge
ik zou het als ik een ouder was niet toestaan maar ik ken iemand die t dus wel doet vandaar dat ik me afvroeg hoe slecht het is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi voorbeeld van meteen het vingertje omhoog.
Edraket
9 jaar geleden
Verbieden bij opvoeden helpt niet.
Grenzen stellen wel.
Die persoon is goed bezig met zijn zoon.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daar ben ik het niet mee eens Edraket. Grenzen stellen helpt ja, maar wat als die persoon nou heel vaak feestjes/verjaardagen heeft?
Grens voor een 12jarige is gewoon 0. Als alternatief kan hij alcoholvrij bier of shandy drinken.
Je laat zo'n kind toch ook niet maximaal een half uur per dag alvast brommer rijden?
liveisgreat
9 jaar geleden
Alcohol is niet gezond, juist. Toch is het ingeburgerd in onze samenleving.
Als een twaalfjarig jongen uitzonderlijk twee biertjes drinkt, houdt hij er echt geen schade van over. Hij heeft ook geen grotere kans om een alcoholprobleem te ontwikkelen, dit komt door andere factoren.
Ik zal niet beweren dat het niet gezonder zou zijn om een versgeperste vruchtensap of bronwater te drinken, maar in ieder geval is een "pintje" wel gezonder dan de oversuikerde frisdranken die kinderen massaal in hun keel gieten. En de lightversie is écht niet beter voor je lichaam. Om nog te zwijgen over het grote gebruik van snoepgoed allerhande.
Inderdaad zou een leuk truc zijn om hem alcoholvrij bier te geven, dan kan hij meedoen met de groten en krijgt geen alcohol naar binnen. Maar nog eens : in die beperkte mate richt het echt geen schade aan.

Antwoorden (1)

eenmalig twee biertjes kan niet heel veel kwaad in de regel. Het is vooral belangrijk dat het niet regelmatig gebeurt, want dan krijg je een stapel-schade. Het brein van een twaalfjarige is volop in ontwikkeling en groei en wordt bij inname van alcoholische consumpties beschadigd. Een eenmalige alcoholinname zal het lichaam zelf oplossen. Maar blijf oppassen: het moet vooral niet regelmatig gebeuren!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een eenmalige hoge alcoholinname kan leiden tot comazuipen, 1 of 2 niveaus lager op school en zelfs tot de dood! Niet bij 2 biertjes maar je één na laatste regel klopt dus niet.