wordt een kind niet zeeziek als er de hele dag aan haar wieg wordt geduwd?

als jij een baby bent en je wordt de hele tijd in de kinderwagen,in de wieg en op schoot geschommeld worden, zou je dan niet misselijk worden of zeeziek?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Cryofiel
10 jaar geleden
Natuurlijk! Daarom worden ze daar zo heerlijk rustig van!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een ongeboren kind wordt de hele dag gewiegd. als de baby geboren is, krijg je hem/haar rustig door die beweging na te bootsen. Maar de hele dag door de baby laten schommelen is natuurlijk het andere uiterste.

Antwoorden (4)

Naar mijn mening niet, als een baby op zee wordt geboren en daar 5 jaar bijv. verblijft en dan weggaat en volwassen wordt zou die niet zeeziek worden. In de jonge jaren niet, dan is het nog geen gewoonte dat hij/zij alleen maar op de grond stilstaat. In de jonge jaren is dat lastig te beslissen, maar zo denk ik erover
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pas in het derde tot zesde jaar stabiliseert het evenwicht zich, pas dan krijgt het kind last van dingen die het evenwichtsorgaan beïnvloeden. Daarom kan een baby schommelen en bewegen zonder daar ziek van te worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daar zijn baby's namelijk aan gewend. Of eigenlijk: het evenwichtsorgaan is nog niet uitontwikkeld. Gelukkig maar, anders zouden alle ongeboren kinderen voortdurend zeeziek zijn! Want hoe denk je dat het voelt in de baarmoeder, als je moeder loopt, ligt, zit, iets opraapt, opzij buigt, in de bus of in de auto zit, sport...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeeziekte treedt op als we het voor elkaar krijgen om de hersenen in de war te brengen.
Als we in een schip zitten, en niet naar buiten (kunnen) kijken, dan geven de verschillende zintuigen ongelijke informatie door aan de hersenen.
De ogen geven door dat alles stil staat maar het gevoel (evenwichtsorgaan) registreert duidelijk de deining van het schip (vliegtuig, auto).
Bij een baby gaan de hersenen waarschijnlijk nog blind af op dat gevoel en is de visuele informatie nog ondergeschikt. Als de hersenen na verloop van tijd (jaren?) de visuele prikkels ook goed gaan interpreteren en vertrouwen, dan kan de ongelijke informatie voor verwarring gaan zorgen.
Kennelijk is er door oefening en gewenning, voor de één gemakkelijker dan de ander, toch wel weer een mouw aan te passen.