Kan ik mijn kind erkennen zonder toestemming van de moeder?

Wij wonen samen met ons kindje. het draagt mijn achternaam. Ik wil haar erkennen maar de moeder wigert. Heb ik ook rechten als vader?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Nee, dat kan pas als jullie kind 16 jaar is, dan moet hij of zij zelf toestemming hiervoor geven, voor zijn/haar 16 jaar, moet ook de moeder toestemming geven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foutje. De man die het kind erkent moet 16 jaar of ouder zijn.
Als het kind jou achternaam draagt ,dan moet je toch geregistreerd staan als vader en daarmee heb je haar erkent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het officieel jouw achternaam draagt dan heb je het kind al erkent. Dat doe je op het stadhuis. Misschien ben je in de war met voogdij? Door erkenning krijg je plichten betreffende je kind. Door voogdij de rechten.