Kind van 11 maanden speelt met zijn plassertje, is dit normaal?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
is juist goed dat een kind dit regelmatig doet (niet in het openbaar natuurlijk)
als een jongetje dit nooit doet, kan hij later problemen krijgen dat de voorhuid niet goed naar achteren wil.
ItisILeClerc
10 jaar geleden
ja, dit is normaal - hij zal dit de rest van zijn leven blijven doen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Had je deze vraag ook gesteld als hij met zijn tenen zat te spelen? Het is gewoon ontdekken van het lichaam maar wij volwassenen (of onze cultuur) maakt er iets bijzonders van.

Antwoorden (2)

Dit is normaal , een kind komt op een leeftijd dat hij zijn lichaam gaat ontdekken
ik zou er geen drama van maken , maar ik zou hem wel leren om dit niet in bijzijn van andere te doen .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is net als een kat die met zijn staart speelt. Het is iets wat hangt buiten het lichaam en kinderen gaan dat toch inspecteren, net zoals zij ook aan hun tenen zitten en oren... Maar net zoals het antwoord hierboven, op bepaalde leeftijd wel aangeven dat het niet de bedoeling is dat in het openbaar te doen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch is er wel een verschil met die kat en z'n staart, hoewel dat misschien op de leeftijd van elf maanden nog wel een beetje zo is. Maar op den duur leert een kind toch echt dat het een lekkerder gevoel geeft dan aan je oren friemelen, en dat is ook precies de reden dat ze het blijven doen. Maar inderdaad, vanaf een bepaalde leeftijd gaan ze begrijpen/kun je ze leren dat ze dit specifieke spelletje beter kunnen doen als ze in bed liggen, als ze alleen in bad zitten, etc.