Hoe kom ik van een accent af?

Ik heb een beetje een accent vanwege ik uit Twente kom, niet echt heel erg want Twents kan ik totaal niet maar soms hoor je het wel. Maar hoe kom ik er vanaf aangezien ik later presentator wil worden.

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ga naar een logopedist. Die zal je hier vanaf kunnen helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Klopt mariejose.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet daarvoor betaald worden?
Computoon
11 jaar geleden
In dit geval wel. "U heeft alleen recht op een vergoeding voor logopedie als u een verwijsbrief heeft van de arts die u behandelt. Dit kan uw huisarts zijn, maar ook een arts voor verstandelijk gehandicapten, een medisch specialist, een specialist ouderengeneeskunde, een jeugdarts, een bedrijfsarts of een tandarts." Maar dan gaat het bijv. om spraakgebreken (stotteren, slissen e.d.) Een accent is echter geen spraakgebrek. Logopedie met als doel 'maatschappelijk vooruit te komen' wordt niet vergoed. En terecht niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zowel voor kinderen als voor volwassenen zit logopedie in de basisverzekering. Dan vergoedt uw zorgverzekeraar de reguliere, individuele behandeling. Wel betalen volwassenen een deel van de behandeling zelf via het eigen risico. Hoe de vergoeding gaat, kunt u nakijken in uw polisvoorwaarden.
Computoon
11 jaar geleden
De vergoeding vanuit de basisverzekering geldt wanneer er een doorverwijzing is van een huisarts of specialist. Datzelfde geldt voor volwassenen, al is er dan sprake van een eigen risico. In de situatie van vraagsteller is er echter geen medische noodzaak. De kans is derhalve praktisch nihil dat huisarts of specialist hiervoor een doorverwijzing zullen geven.
Algemene Nederlandse Spraakkunst is een boek. Onderstaande komt van de bron wikipedia.
De Algemene Nederlandse Spraakkunst (ANS) is een uitvoerige beschrijving van de Nederlandse grammatica. De ANS is beschikbaar als boek (meer dan 1700 bladzijden) en als een online versie.
De hoofdredacteur van de ANS is Walter Haeseryn, universitair docent Nederlandse Taalkunde aan de Radboud Universiteit Nijmegen.
De redactie, het beheer en de instandhouding van het project is in handen van de stichting Algemene Nederlandse Spraakkunst, die bestaat uit de auteurs en financiers van de ANS: de Nederlandse Taalunie en de Radboud Universiteit Nijmegen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
De ANS heeft niets te maken met de uitspraak van onze taal.