Wat zit in Now Food Adam waar ik gelukkig van word wat niet in Now Food EcoGreen Multi zit?

Omschrijving van geluk: Energieker, weinig piekeren, minder snel overbelast, niet janken in bed, actief bezig met school etc.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het wel bekende placebo effect.
naamlooss
11 jaar geleden
Hmm, nooit van gehoord.
Ritsuka
11 jaar geleden
En het is puur dat ene wat je veranderd hebt? Verder alles hetzelfde van eten, slapen en dagelijkse activiteit?
naamlooss
11 jaar geleden
Sterker nog, ik train weer en bewuster, eet gezonder.. Geen placebo effect. Ik gebruikte eerst EcoGreen, voelde niets, toen Adam, en gebruik nu weer EcoGreen.
Ritsuka
11 jaar geleden
Wat voor product is het eigenlijk precies?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.nowfoods.com/Supplements/Products-by-Category/Vitamins/Multiple-Vitamins---Mens/M013564.htm
http://www.nowfoods.com/Supplements/Products-by-Category/Vitamins/Multiple-Vitamins---w-Greens/M003163.htm Hier, kun je het zelf mooi vergelijken.
naamlooss
11 jaar geleden
Multivitamine
naamlooss
11 jaar geleden
Ik heb de potten voor me liggen. Welke vitamine of mineraal het nou is, weet ik dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al meerdere keren weer een periode teruggewisseld, zodat je zeker weet dat het niet toeval is dat het veranderd in de tijd dat je van supplement veranderde?
Als je slechts 1 keer overgestapt bent, van de Adam naar de EcoGreen Multi, en dat was ergens in de afgelopen tijd, kan het ook dat het daar niets mee te maken heeft, maar met de tijd van het jaar.
Als je de voorbeelden die je noemt nu minder hebt, zou het ook goed een milde winterdepressie kunnen zijn.
naamlooss
11 jaar geleden
In het voorjaar had ik EcoGreen gebruikt, ben toen overgestapt naar Optimen omdat ik er niets van voelde. Van Optimen werd ik zien, ben toen in de zomer van Optimen overgestapt naar Adam. En nu gebruik ik een maand EcoGreen omdat het goedkoper is dan Adam. Misschien inderdaad een wintetdepressie. Maar dan heb je toch vitamine D tekort? Trouwens bedankt voor uw antwoord
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een winterdepressie en vitamine D-tekort zijn twee verschillende dingen, die wel vaak tegelijkertijd kunnen voorkomen, maar verder los van elkaar staan. Een winterdepressie komt doordat je lichaam 's ochtends hoort te stoppen met de aanmaak van melatonine (de stof die zorgt dat je lichaam wil slapen), maar dat in de winter bij sommige mensen niet doet, omdat er zoveel minder licht is dat het lichaam niet 'doorheeft' dat het ochtend is.

Het beste antwoord

Er zitten allerlei stoffen in de Adam die niet of in kleinere hoeveelheden in de EcoGreen Multi zitten, maar wat mij vooral opvalt is dat in de Adam 10 keer zoveel vitamine D zit als in de EcoGreen Multi.

Minder energie hebben is een bekend effect van een vitamine D-tekort, en vitamine D lijkt ook invloed te hebben op je stemming (maar zowel energie als stemming worden door een heleboel tekorten, ziekten en aandoeningen beïnvloed, dus het kan goed iets anders zijn).
En veel Nederlanders hebben een vitamine D-tekort (met name in winter en vroege lente), dus het kan best dat die redelijk hoge dosering vitamine D uit de Adam zorgde dat jij genoeg vitamine D binnenkreeg, en de lage dosering uit de EcoGreen Multi voor jou niet genoeg is om een vitamine D-tekort tegen te gaan.

Je zou voor de zekerheid aan je huisarts kunnen vragen of ze je vitamine D kunnen testen.

Maar goed, er zijn natuurlijk een heleboel verschillen tussen deze supplementen, dus het kan ook goed door iets anders komen.