Welke maat luiers te gebruiken?

Kind van 11 kilo past de maten 4, 4+ en 5. Alle 3 de maten zitten goed en lekken niet door, voor welke maat moet ik nou kiezen? Of maakt het niet uit?
4: 7-18 kilo
4+: 9-20 kilo
5: 11-25 kilo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Als ze allemaal vergelijkbaar zitten, dan kijk ik naar de inhoud van het pak. Soms heb je veel meer luiers voor dezelfde prijs.

Mijn dochter is ong 10 kilo en lekt snachts in 4 door. Daarom ben ik overgestapt op 4+ en dat gaat. Prima. Overdag zou ze zich nog wel redden met 4 maar voor het gemak hb ik gewoon dezelfde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat deed ik ook tegen de tijd dat ik dat probleem had. kocht uiteindelijk de luiers waar de meeste inzaten, zodat ik voordeliger uit was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! We houden het nu nog even bij maatje 4, en wanneer die gaat doorlekken stappen we over op maatje 4+ en daarna naar 5. Ik heb gehoord dat maat 4+ een tussenmaat is omdat de stap van maat 4 naar maat 5 erg groot is. Nu houden we het dus nog even bij maatje 4 en wanneer deze maat is uitverkocht of bij aanbiedingen kopen we ook maatje 4+ en 5. Want zindelijk worden zit er nog niet aan te komen ben ik bang...

Andere antwoorden (5)

Als alle genoemde maten passen maakt het niet echt uit.
Ik zou zelf op dit moment voor de kleinste maat gaan als die goed past en niet doorlekt.
Die zitten namelijk wat comfortabeler dan een te grote luier voor het kind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou kiezen voor de 5, omdat dat de grootste is en dus de meeste vochtopnemende cellen bevat, als deze niet op voorraad is kies dan voor 4+. Let ook op eventueel prijsverschil, dat kan ook doorslaggevend zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik zou op zich voor 4 kiezen
want mijn zoontje woog ook ongeveer
11 kilo en ik heb hem nog nooit horen
klagen ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
en ik zou niet voor 5 kiezen want dan gaat hij schuiven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke je moet gebruiken hangt af van de algemene bouw en beweeglijkheid van je kind en de pasvorm van de luier.
Ook speelt mee of je kind veel plast/poept of weinig.

Als je kind bijvoorbeeld 's nachts heel erg veel beweegt in zijn slaap naar verhouding weinig plast zou je eventueel met maatje 4 beter uit zijn.
Daarentegen, als hij overdag veel plast/poept en weinig beweegt ligt het weer anders.

Maatje 5 zou ik, gezien de gewichten nog even mee wachten. Gezien het gewicht past je kind er pas net in en je hebt nog twee andere maten waar je echt nog wel een tijdje mee door kan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hallo,

Ik zou (en heb zelf ook gekozen) kiezen voor maat 4. Mijn kind is 2,5jaar en weegt 12 kilo omennabij hij zit al een jaar op die maat, dit gaat tot nu toe goed. Mocht de maat uitverkocht zijn van ons merk dan neem ik 4+.
Reden? Is gewoonweg goedkoper, tja en waarom duurder gaan als het resultaat (droge, niet geirriteerde billetjes/ niet doorlekken) het zelfde is.