Moet je nadat je de billen van een baby/kont schoon hebt geveegd met een doekje deze ook nog laten drogen?

Wanneer je een baby/kind verschoont, veeg je de billen schoon met een doekje (billendoekje). Deze doekjes zijn vochtig dus de billen van je baby/kind worden dan ook een beetje vochtig. Moet je de billen dan eerst nog laten drogen of droog deppen met een doek, of kan je gewoon direct de schone luier om doen? Ik zie namelijk nooit dat mensen nadat ze de billen hebben schoongemaakt met zo'n doekje dat ze de billen nog droog deppen.
Meestal laat ik de baby/het kind dan nog heel even met blote billen liggen zodat het vocht goed in de billen trekt en doe daarna de schone luier om. Is dit wel goed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vraag is beantwoord maar wil toch even een tip geven! Bij rode billetjes kun je ook het eiwit van een ei gebruiken dit werkt heel goed! Voor de rest luister naar je eigen gevoel. Succes en geniet van je baby!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel!

Het beste antwoord

Nee, dat hoeft niet, er zit vaak ook een beetje olieachtig spul op ter verzachting dus droog maken hoeft niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met blote billen laten liggen is prima overigens, kan het geheel een beetje luchten daar na al die uren ingepakt te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel erg bedankt! :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik doe het ook altijd zo en moet je maar eens voelen na het vegen en wegleggen van het doekje; de billetjes zijn al zo goed als droog, het werkt anders dan wanneer je het met een natte washand zou doen, dat is veel natter. je merkt het ook wanneer je creme smeert, dis lukt niet als "de boel" te nat is

Andere antwoorden (2)

Het ligt eraan of je oliedoekjes of lotiondoekjes gebruikt. Er zijn wel vrij veel kinderen die luieruitslag krijgen bij het gebruik van lotiondoekjes. Met oliedoekjes heb je daar veel minder last van, maar die zijn wel veel duurder.
Het is heel goed om de billen even goed te laten drogen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij doe je het prima. Er is volgens mij geen heilige regel voor wel of niet drogen. Ik droog mijn kinderen altijd helemaal af, met zo'n witte doek van de hema. Dat voortkomt bij hen rooie billen en plooien. Als jouw baby het goed doet met even bloot laten liggen is dat de beste methode voor jullie.