Zijn er oefeningen om opvoeden te oefenen?

Vrienden van ons zijn in verwachting, nou heeft mijn vrouw ooit een soort oefening gezien waarin (hilarische) opdrachten stonden om te oefenen met kinderen opvoeden. Deze opdrachten willen we hun ook alvast geven, als grap.

Oefenen hoe het is om een baby te hebben:
Er was iets met wekkers zetten op onlogische tijdstippen en dan iets doen (de afwas of iets anders geks).

Oefenen voor peuters opvoeden:
Er was iets met een uitgeholde meloen met een gat er in aan een draadje hangen, daar een zwaai aan geven en proberen vla in de meloen te stoppen.

En zo waren er meer, weet iemand waar je deze 'oefeningen' vinden kan?
Ze zijn dus niet serieus bedoeld volgens mij, al zit er wel wat in....

Of het alleen voor baby's tot peuters gaat weet ik niet, misschien t/m pubers...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
whahah wat een geweldige oefeningen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je heeeel zeker dat ze niet serieus bedoeld zijn hihi :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuk! Ik heb er nooit van gehoord, erg jammer, ik had het graag an mijn zus gegeven toen ze zwanger was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
leuk!
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik heb mijn best gedaan, ben 2 uur aan googelen geweest maar kan het niet vinden :-( Ik weet dat het bestaat, heb er meer van gehoord...
Kan dat niet uitstaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! Ik ben zelf ook niet bepaald nieuw met Google maar kon het ook al niet vinden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geweldig. Kun je zelf niet wat moois fröbelen met opdrachtkaartjes, een hema-wekkertje en andere attributen in een mooie doos?

Antwoorden (1)

Grote reguliere thuiszorgorganisaties bieden meestal opvoedcursussen aan, waar deze oefeningen mogelijk worden toegepast.
Erg aan te bevelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is absoluut de vraag niet!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pffff ineke.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
die cursussen ga je pas doen als je in de problemen zit.
en die zijn wel serieus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die cursussen zijn bedoeld voor jonge ouders die nog geen opvoedervaring hebben. Tegenwoordig is daar behoefte aan. Het voorbeeld van omgang van ouders of andere familieleden met kleine kindjes heeft niet iedereen gehad. Als ik zie dat sommige mensen nog geen hond kunnen opvoeden, dan vrees ik voor hun kinderen.
In de opvoedcursussen wordt gebruik gemaakt van verschillende oefeningen om tot een bewustwording te komen van eigen handelen.
Afgezien van opvoedingstips, gaat het uiteraard ook over verzorging.
De mensen die mij een min hiervoor geven, moeten eens leren wat verder te kijken dan hun neus lang is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik geef zelden tot nooit minnen. Wel commentaar.
en zoals je het hier schrijft, kan het inderdaad erg nuttig zijn. Ik had toen ik zwanger was ook nog nooit een baby in mijn handen gehad, laat staan verschoond/ opgevoed. Gelukkig wel steun en praktische hulp/tips van mijn moeder gekregen. En het zou helemaal geen slecht idee zijn als iedereen een opvoedcursus zou doen, maar helaas is het klimaat in Nederland daarvoor nog niet rijp. Voor zover ik weet dan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Ineke, jij geeft totaal geen antwoord op de vraag en daarom kreeg je van mij een min. Als iemand vraagt om een toneelspeler die goed een arts kan spelen verwijs je toch ook niet naar het ziekenhuis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ineke jij zegt dat de mingevers eens moeten leren wat verder te kijken dan hun neus lang is maar is het niet zo dat jij eens beter moet leren lezen zodat je het verschil ziet tussen grappig en serieus?