Vanaf wanneer (op zijn vroegst) met een baby op vakantie gaan? En waarheen?

Ik heb een beetje op het internet gesurfd en zie dat er meerdere mensen al op vakantie gaan met een 6 weken oude baby. Nu ben ik bijna uitgeteld en ik wil nog graag op vakantie gaan dit jaar samen met de vader van mijn baby en onze baby. Als de baby ongeveer 2 maanden oud is, dus eind augustus of begin september.

Ik wil natuurlijk wel een zonvakantie en dus niet naar belgie of duitsland bijvoorbeeld.

Kan iemand mij een leuke bestemming aanraden? Of heeft iemand misschien tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
42.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je kunt natuurlijk proberen of je kindje mee wil draaien in JOU ritme....
meestal is het omgekeerd....
vooral de eerste jaren draaid je wereld om je kindje en niet andersom
ik heb het ook geprobeert maar kwam er al snel achter dat IK me beter kon aanpassen en niet mijn dochter ;-))
maar wens je alle sucses met proberen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik woon in zuid europa en mijn kinderen altijd meegenomen naar zee maar wel de tijd aangepast.Om 7 uur s morgens al op het strand,dan is het niet warm en de zeelucht is juist gezond en om tien uur weer naar huis.Ook in de namiddag is goed
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat moet je helemaal niet willen. Veel baby's van 2 maanden hebben nog geen ritme. Mijn kleinzoon van 6 maanden kwam de eerste 4 maanden steeds om de 3 a 4 uur. Als ouder raak je daar uitgeput van en heb je je rust hard nodig. Ga zeker niet naar de zon met zo'n kleintje. Sla de vakantie een jaartje over of boek desnoods een huisje in Nederland. Dan ben je er ook al lekker even uit.

Antwoorden (5)

Tips heb ik wel:
Een baby van twee maanden heeft geen behoefte aan "vakantie".
Een baby van twee maanden wil vooral rust, regelmaat, alles op zijn tijd, weinig indrukken, geen grote temperatuurverschillen, zijn (haar) eigen dingetjes.

Dus jouw baby doe je er geen plezier mee.
En verder weet je ook nog niet hoe je kindje zal zijn. Het kan een makkelijk kind zijn, maar het kan ook op een drama uitlopen. Persoonlijk zou ik dan ook nog absoluut niks boeken en als jij en je kindje er toe in staat staat zijn een last minute boeken. Mijn ervaring is dat als je rond die leeftijd een lang weekend weggaat in Nederland, dat al een belevenis op zich is.
Als het niet gaat ben je snel thuis.
En als het wel gaat, dan weet je waar je op moet letten en heb je wat ervaring.

Voor een vliegvakantie: Je baby moet minstens drie maanden oud zijn om zoiets te ondernemen.
Hier veel adviezen over vakantie met een baby:
http://www.dievanmij.nl/baby/zorg-welzijn/Alles-over-reizen-met-baby-s.html

ALs je in een hotel gaat, zul je heel veel gebonden zijn aan de slaaptijden van je baby, aan het ritme van je baby.
En niet op stap kunnen! Je zit de hele avond op een kamer.

Als je naar een strand gaat, een warm land, zal je baby het snel veel te warm krijgen.

Een eigen huisje is dan fijner.
Misschien vind je hier wat mogelijkheden en tips:

http://www.kidsworldclub.nl/babyworld.aspx?utm_nooverride=1&gclid=CPiou-_5v7ACFdKBfAodAX9nXg

Tot slot:
Als je het toch doet, zorg dat voor de allerhoogste zonbeschermingsfactor voor je kindje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Rieneke1
11 jaar geleden
uitstekend antwoord weer momo!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Prima antwoord! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goedzo! Plus!
jodyenboyke
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies. Met zo'n klein kindje leef je toch van dag tot dag. Kijk het eerst eens even aan, wacht eens even af hoe je er zelf onder bent en hoe jullie kleintje is. Aanrader: het boekje 'op vakantie met baby's, peuters en kleuters'. http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresultaten/Ntt/Op+vakantie+met+baby's+peuters+en+kleute/search/true/searchType/qck/N/8299/sI/true/sA/300/sc/books_all/index.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap sowieso niet dat iemand het zou willen om met een 2 maanden oude baby op vakantie te gaan. Lijkt me al moeilijk zat om het thuis te regelen laat staan in een vreemde omgeving.
Ik zou in jouw geval als je op vakantie ga met je baby een babyfoon mee nemen. Ik heb gehoord dat mensen hun baby op een hotelkamer/appartement lieten slapen en zelf bij het zwembad zaten en op deze manier hun kind in de gaten konden hielden. Je ben op deze manier dus ook zelf even ontspannen. Leeftijd maakt denk ik niet uit wanneer je ga in het vliegtuig is het voor baby's ook geregeld. En gratis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een beetje onzinnig om niet België of Duitsland te willen want teveel zon/warmte is ook niet goed voor de baby.

Ik zou wachten tot na de bevalling en in een huisje gaan waar alles bij de hand is. Kijk eens bij happyhome of belvilla in september heb je de mooiste huisjes voor een prima prijs en dan kun je misschien ook nog een last minute boeken.

Of ga gewoon simpel in een bungalowpark ofzo voor de eerste keer. Je bent zelf ook heel erg moe en je partner ook en misschien heeft je baby nog helemaal geen ritme of het gooit het ritme precies helemaal om als je gaat. Volgend jaar ben je meer aan elkaar gewend, wordt het ritme niet zo snel omgegooid en kun je altijd nog doen wat je wilt (al vind ik een eind rijden met een jong kind helemaal niet fijn).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat leuk, ik ben ook deze maand uitgerekend, zal ongeveer hetzelfde zijn.
Voor mij is het mijn tweede kindje, ik heb al een zoon van 2.5 jaar oud en met hem ben ik al 5 keer op vakantie geweest. 3 keer gevlogen en 2 keer een bungalowpark.
De eerste keer was hij 11 maanden en ik kan je vertellen dat dat ook nog behoorlijk intensief is.

Wacht beter even tot je kindje er is en je wat gevoel krijgt over de verzorging die zo'n kleintje nodig heeft. -Ik vrees dat het je nog tegen gaat vallen- En beeld je dan in dat je op vakantie ook deze zorg aan je baby moet blijven geven... er blijft weinig van je vakantie over!!!

Heel veel geluk met je kindje!!! en sterkte met de bevalling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben bij beide kinderen in de laatste week van mijn verlof een weekje naar een huisje ergens in nederland geweest.

Alles bij de hand, lekker wandelen naar het restaurant op het park en terwijl het kindje in de bak slaapt samen wat eten. Even een andere omgeving.

Ik zou je adviseren ergens naar toe te gaan waar je naar kan rijden. Vliegen is nog niet zo leuk met een babietje mocht het last krijgen van zijn/haar oortjes. Daarnaast neem je bij je eerste kind ook veel te veel troep en bagage mee. Prettig als je het in een auto kan proppen.

Verder is niet te ver rijden natuurlijk prettig. Plan het zo dat het max. 3 uur rijden is. Net lekker tussen 2 flesjes/voedingen in.

En ja een zonvakantie; lekker weer kan je ook in nederland hebben hoor. Echt in de zon liggen is weer wel best lastig met een baby. Ook in de schaduw is er nog uv straling en zo'n babyhuidje al insmeren met heel veel zonnebrand dagelijks is niet zo prettig. Ook kan een baby zijn warmte nog wel moeilijk kwijt. Dus dan zal je toch de meeste tijd in appartementje met airco zijn. Zou een huisje in nederland/belgie/duitsland dan niet prettiger zijn?

Maar goed, dat laatste moet je zelf weten natuurlijk.