Waarom is voor veel ouders de seksuele ontwikkeling van hun kinderen zo'n gevoelig punt?

En dan bedoel ik niet dat de ouders willen dat hun kinderen een gezonde seksuele ontwikkeling doormaken en dat het om die reden gevoelig ligt.
Ik bedoel meer dat veel ouders er wat moeite mee hebben wanneer hun kinderen aan seks gaan denken en doen.
Hoe komt het dat dit zo is?
We prijzen onze kinderen om iedere stap vóóruit en iedere mijlpaal is bijzonder, maar zodra het over seks gaat, zouden we ze het liefst klein willen houden.
Seksualiteit is toch een heel mooi onderdeel van het leven? Waarom ligt het dan diep in ons hart toch zo gevoelig wanneer onze kinderen dit mooie onderdeel gaan ontdekken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee,maar ik wilde ook niet alles weten want dit zijn mijn zaken niet. Aan de andere kant kan ik het me wel voorstellen dat er ouders zijn die er moeite mee hebben omdat ze de kinderen klein bijven zien in het begin. Voor vaders is het meen ik wat moeilijker als het om een dochter gaat want zij zal altijd papa's kleine meid blijven en dan is het voor de vader moeilijk om erachter te komen dat de kleine meid volwassen aan het worden is en ook behoefte heeft aan sex.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100