Ik zit in de puberteit. Voel me vandaag echt slecht (verdrietig maar weet niet waarom). Weet iemand hoe dat komt?

Ik heb het gevoel dat ik snel boos wordt of verdrietig. Ik weet niet waarom. Ik doe niks anders, ik heb ook niks om over te klagen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je goed naar je vraag kijkt zie je het antwoord al... het komt door de puberteit. Ik heb ook wel is hetzelfde, gewoon een beetje verdrietig karakter en zin in niets, ga eens ergens naartoe, douch, luister leuke muziek enzovoort. er zijn genoeg manieren om dat gevoel te laten verdwijnen

Tijdens de puberteit verandert er vanalles in je hersenen, daardoor kunnen je emoties (en ook door alle hormoonwisselingen) in de war raken. Niets om je druk om te maken, beleef het gewoon, zoek een voor jou (en liefst ook voor anderen ;) ) goede uitlaatklep en laat het zoveel mogelijk los.

ik zie een veel terugkomend antwoord over dat je je eigen antwoord geeft, maar ik denk dat dit soort dingen je hele leven terug komen, bij iedereen. of dat nou is in je puberteit, je dertigercrisis, je veertigercrisis... :o) er is altijd wel iets wat je binnenste overhoop haalt en soms gebeurt er zoveel dat je het niet meer helemaal kunt verkroppen. het is een ophoping van dingen. probeer naar je lichaam te luisteren, wat heb je nodig, vaak is het logisch, maar je moet eerst leren luisteren naar je lichaam. en misschien moet je je niet afvragen waarom je je zo voelt maar hoe ga ik er nu mee om. accepteer dat je je zo voelt, accepteer je verdriet, dat mag er ook wezen!!! huilen is helemaal oke en een heerlijke uitlaatklep en er hoeft helemaal geen reden voor te zijn, af en toe moet er gewoon even wat uit, alle dagelijkse druk, alle emoties... wees lief voor jezelf en geef toe aan rust, het is winter; de tijd van rust en bezinking. straks in de lente krijg je weer gevoel om te dartelen en springen en yangen... mijn tip: blijf positief, vertrouw in jezelf en heb vertrouwen in dat het allemaal goed komt, op welke manier dan ook. THIS WILL PASS TOO....

Het zal inderdaad de pubertijd zijn. Verklaring van de pubertijd kort samengevat = je hersenen kunnen niet alles snel genoeg verwerken, wat jij in deze periode allemaal meemaakt, ervaart, ziet etc. etc.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100