Is het ok als een vijftienjarige naakt slaapt ?

Ik heb verleden week ontdekt dat onze vijftienjarige zoon naakt slaapt. Ik ging zijn kamer binnen toen hij net tussen de lakens kroop. Ik had eigenlijk moeten kloppen.
In ons gezin slaapt niemand naakt en ik voel me er eigenlijk wat ongemakkelijk bij. Zijn kamer is niet verwarmd ik vermoed dat hij het gewoon doet om stoer te doen.
Mijn man maakt er echter geen probleem van.
Ik ben vooral bang dat zijn jongere broer van 12 zijn voorbeeld zal volgen.
Wat denken jullie ? Slapen tegenwoordig nog meer puberjongens naakt ?
Moet dit kunnen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Is ok, niets mis mee. Er zijn genoeg 15-jarigen die naakt slapen, het is maar wat je lekker vindt. Sommigen vinden het helemaal niet lekker/prettig om met kleding te slapen. Ik zou zeggen, laat hem lekker, niets mis mee.

Daar is niks mis mee lijkt me. Kennelijk vind hij dat prettig om niks om zijn lichaam te hebben behalve zijn dekbed. Vraag het hem gewoon, dat weet je waarom.

Als hij het alleen doet om stoer te doen komt hij er wel van terug. Als hij het doet omdat het prettig is, is het prima. Zelf slaap ik al zolang ik me kan herinneren naakt, behalve als ik flink ziek ben. Als je bang bent dat hij op die manier zijn lichaam gaat 'ontdekken': ook daar is niets mis mee. Het is goed om je eigen lichaam goed te kennen.

Ik weet niet wat er verkeerd aan naakt slapen is, ik vind dat ook het prettigst maar op dit moment te koud. Als de twaalfjarige ook naakt gaat slapen... Geen idee wat het probleem is.

Deze keuze moet je aan je zoon overlaten. Persoonlijk zou ik nu in het vervolg wel even op de deur kloppen, dit voorkomt toch een ongemakkelijk moment denk ik bij beide. Zie er ook voor u de leuke kant van in: Het scheelt je weer wasgoed :-))

Het enige probleem van naaktslapen is dat men het beddengoed eerder moet verschonen. (Natte droom al eerder vermeld, en te denken valt aan het winden laten. Zo,n knetterende natte scheet laat echt wel sporen na).

Ik vermoed dat er nog meer dingen in bed en omgeving gebeuren die u misschien aanstootgevend vind... Allemaal volkomen normale zaken voor kinderen van die leeftijd. Het zijn ook maar mensen, en je zult moeten loslaten wat ze in hun privé ruimte doen. Met uitzondering van gevaarlijke en schadelijke acties.... (roken, drank, drugs ed)

Ik begrijp niet wat er mis is met naaktslapen als je 15 bent, of je nu een jongen of meisje bent. Als je zoon nu een meisje meenam in zijn bed die ook naakt is begrijp ik je zorgen maar hij is alleen en slaapt er ook alleen. Hij valt er geen gezinslid mee lastig en tegen wie moet hij stoer doen als hij de enige is in zijn kamer? Doe gewoon net als je man, maak er geen probleem van, ook niet als je 12 jarige zoon het ook doet, zodra ze maar geen meisje zwanger maken nu of naaktfoto's van zichzelf maken en opsturen, nu is er helemaal niets aan de hand.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100