Ik irriteer me heel snel aan mijn moeder, terwijl ik onwijs veel van haar hou. Hoe kom ik hier vanaf?

Als mijn moeder heel vaak hoest en heel hard moet ik mezelf altijd inhouden maar uiteindelijk breek ik wel los, en dat is wel bij meer dingen. Ik wil er echt vanaf komen want ik wil niet dat mijn moeder me later herinner als een verwend kind

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.8K

Het beste antwoord

het is lastig om vanaf te komen. Het heeft met je leeftijd in combinatie met hormonen te maken dat je je op het moment aan van alles ergert. Nu is het hoesten, maar het kan morgen het snurken van je vader zijn, of het neuspeuteren van je broertje.

Ga de confrontatie gewoon uit de weg. Vertrek naar je kamer of zet je ipod of iets dergelijks aan. Over een tijdje kan je er weer beter tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

door iedereen in zijn waarde te laten .ieder mens is uniek met of zonder zijn/haar eigenaardigheden.als je dat heel goed beseft zul je zien dat het wel meevalt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent waarschijnlijk een puber?? Je zult er vanaf komen omdat het je dat ook wilt. Probeer je gedachten om te zetten in: 'ze kan er niks aan doen dat ze moet hoesten" of hoesten is heel normaal dat doen meer mensen.
Deze gedachten zullen je minder kwaad maken maar mee meelevend. Lastig voor haar dat ze de hele tijd moet hoesten bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door te waarderen wat ze allemaal voor je doet. Je houd niet voor niks van haar. Je zou je wat rustiger moeten gedragen. Als je wat verteld word dan moet je er eerst over nadenken voordat je reageert. Zodat je zelf rustig kunt reageren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt of je heel erg met haar meeleeft door je adem in te houden als ze benauwd is. Dat is iets wat je zelf op kunt heffen als je je ervan bewust bent. Ik herken het verschijnsel bij bevallingen. Als ik assisteerde, stond ik mee te persen. Ben je er dus van bewust en adem dan gewoon door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een zak dropjes en als ze hoest geef je haar een dropje.
Zal je zien wordt je ergenis daarover ook minder.
Moeder zal haar eigen kind nooit als een verwend kind omschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die zak dropjes gooit ze zo de prullenbak in..
Tel tot tien als je voelt dat je gaat losbarsten. Als dat niet helpt ga dan even de kamer uit, en kom terug als je gekalmeerd bent.
Bedenk dat je moeder er niet aan kan doen dat ze zo hard moet hoesten.
Je kan haar misschien aanraden om eens naar de huisarts te gaan. Dan komt ze van die nare hoest af, en jij hoeft je niet meer te ergeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het het beste is dat je hier met je moeder over moet gaan praten. Dan weet zei ook waarom je het doet en als je erover praat helpt het ook. Als je uit je slof gaat kan je moeder je rustig praten, omdat ze het weet. Het is niet persoonlijk aan je moeder gericht, omdat je heel veel van haar houd. Zeg dit dan ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud ben je? als je in de pubertijd zit is dit volkomen normaal!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je ziet toch dat zei haar vader niet kan uitstaan
let er eens op hoeveel andere mensen hoesten die bij je in de buurt zijn,Nu valt het je op bij je moeder,zit maar eens in de bioscoop,en je let erop dan irriteert je dat ook,let er eens op hoevaak ze bv lacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer te achterhalen waarom haar hoest jou ergert.
Stel jezelf vragen, bijv:

Is het misschien zo dat jouw moeders hoest haar erg aanwezig maakt?
En dat je dan een soort van schrikt?
Zo van, oh ja, zij is er natuurlijk ook! Zodat jij het gevoel krijgt dat je haar aandacht moet geven,... wat tegen je borst stuit omdat,...
Tja, omdat jij juist aandacht van haar wil?

Het is maar een voorbeeld.
Doe een klein onderzoek op deze manier.
Soms werpt zoiets een ander licht op de zaak.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer je moeder te accepteren zoals ze is.
Ook jij zult ook in de situatie verkeren dat jou kind zo over jou gaat denken heel normaal hoor.
Ik heb er helaas geen meer en ik zou er alles voor over hebben om haar vervelende momenten nog eens te mogen beleven.