Hoe vertel ik dit aan mijn moeder?

Ik wil graag aan de pil zodat er wat regelmaat in mijn menstruatie komt, maar hoe vertel ik dit tegen mijn moeder zonder dat ze gelijk denkt dat ik het wil gaan doen? Want dat is echt niet het geval? Help me alstjeblieft! Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe lang ben je ongesteld? In het begin is het normaal om onregelmatig te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al bijna 2 jaar en er zit soms maar 2 weken en soms wel 3 maanden tussen??
Amadea
12 jaar geleden
Je profielnaam doet anders vermoeden dat je wél iets met een jongen hebt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik moet toch een naam verzinnen? Ik heb het daarvoor veel te druk met school, sport en musical dus daar hou ik me niet zo mee bezig

Antwoorden (9)

Gewoon vertellen dat je veel last hebt van je menstruatie en het voor de regelmaat ook veel zal schelen als je aan de pil gaat. Ik kan me niet echt voorstellen dat je moeder er een heel punt van zal maken maar dat komt misschien omdat mijn moeder zelf met het idee kwam om de menstruatie te regelen. En al begint ze over seks ofzo dan kan je altijd vragen wat ze liever heeft een gelukkige tiener die goed beschermd is of een tienermoeder. Als je het gwn heel rustig met je moeder bespreekt komt het wel goed denk ik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan aangeven dat je menstruatie onregelmatig is of je zegt dat je er veel last van hebt (krampen enz) misschien raadt ze het je dan wel aan. Dan kan je doen alsof het haar idee was :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga naar de huisarts deze zal je waarschijnlijk adviseren om de pil te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van je moeder precies hetzelfde vertellen als wat je hier zegt?
Als zij denkt dat je de pil wilt ivm seks, dan zeg je gewoon: "Nee ma, want dan zou ik hoe dan ook nog een condoom gebruiken omdat die ook tegen SOA's beschermt'.
Ook als zij tegensputtert, kun je toch zelf naar de huisarts en uitleggen dat je aan de pil wilt en waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind alle bovenstaande antwoorden heel goed.

Ik zou er een combinatie van maken.

Zoals jij het uitlegt, zou jij het ook aan je moeder kunnen vertellen.

Mama, mijn menstruatie is heel erg onregelmatig. Ik heb pijn in mijn rug, buik etc etc. Wat kan ik daaraan doen? Misschien komt zij met het idee om aan de pil te beginnen.
Zo niet, dan kan je zeggen: zal ik het anders eens aan de huisarts vragen??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wel folders over onregelmatige menstruatie en menstruatie klachten, en daarin word vaak verwezen naar een anticonceptie (de pil).
Met zo'n folder kun je het je moeder uitleggen.

Je kunt ook naar de huisarts gaan en het probleem bespreken, die kan je dan advies geven of een afspraak met jou en je moeder maken.

Uiteraard kun je ook stiekem aan de pil gaan.
De huisarts heeft zwijgplicht ook tegenover je moeder!
Persoonlijk vind ik dit geen goede oplossing maar goed ik wil je er wel op wijzen...

Ik hoop dat je een goede relatie met je moeder hebt en dat het je achteraf reuze meevalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar het is heel normaal dat in het begin je menstruatie onregelmatig komt. Ik zou er ook niet zo mee zitten als het een paar maanden uitblijft, want zo leuk is die periode niet. Geniet er nog van!
Maar jij wil graag zekerheid. Als je het heel lastig vindt om dit met je moeder te bespreken, dan kun je ook zelf naar de dokter. Die heeft geheimhoudingsplicht.
Maar ik vind het beter om er wel met je moeder over te praten. Zeg het haar gewoon dat je graag regelmatigheid wil.. Niet er om heen draaien of ander dingen erbij verzinnen.
Je schrijft ergens dat je te druk bent met andere dingen en geen tijd hebt voor jongens. Dat ziet je moeder vast ook wel. Je moeder kent je beter dan je denkt.
En als er onverhoopt wat gebeurt, je weet maar nooit, ben je maar mooi beschermd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de naam onder je avatar #KAN# natuurlijk andere vermoedens wekken :)

er zijn heel veel meiden en vrouwen die beginnen met de pil omdat hun menstruatie te pijnlijk en/of te onregelmatig is.

geef je moeder aan dat je er last van hebt mocht dit gewoon het geval zijn. maar een afspraak met je huisarts om dit te bespreken en kijk welke oplossing deze aandraagt. overleg dit met moeder.
en STEL nu dat je wel andere plannen hebt met de pil, dan is het alleen maar verstandig om een voorbehoedsmiddel te gebruiken (ik promoot het hierbij niet, dus STEL dat het wel zo zou zijn vergeet dan geen condooms tegen SOA)

bespreek het gewoon met je moeder, misschien herkent ze het probleem en snapt ze je. dan hoef je nergens vanuit te gaan wat misschien helemaal het geval niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In principe hoef je niets te vertellen, ook je huisarts heeft geheimhoudingsplicht. Toch zou ik je aanraden wel het aan je moeder te vertellen. Als ze erachter komt omdat ze een strip ziet tussen je spullen, dan zal ze eerder denken dat je het wel al doet.

Je zou aan je moeder kunnen vertellen dat je zo'n last hebt en weinig regelmaat en dat je wil weten wat je hieraan kan doen. Misschien geeft je moeder dan zelf al de tip dat je dan aan de pil kan.

Mocht ze dit niet doen, dan weet ze in ieder geval al dat je er last van hebt. Bespreek dan op een later moment dat je van een vriendin met hetzelfde probleem hoorde dat je er de pil voor kan slikken.