Hoe maak ik mijn borstkolf het beste schoon?

Ik heb een medela borstkolf en kwam er net achter dat er in het voorstuk. (dus niet met het motortje) melkresten blijven zitten.
Heb het geprobeerd uit te koken maar dat gaat niet. En heb er ontvetter ingedaan. Nu ruikt de afgekolfde melk naar zeep. Verschrikkelijk zonde van de melk.
Hoe krijg ik die zeepsop en melkresten uit de kolf.
Een borsteltje past niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat is echt zonde zeg!
Laten weken in heet soda water. Goed naspoelen met warm water. Maar de soda is geurloos en een hele goeie ontvetter die ook nog eens ontsmettend werkt.
Dat ontwetter is trouwens ook nog eens zo chemisch als de pest, nu is soda ook niet gezond natuurlijk, maar wel stukken milder dan die ontvetters, zoals dasty bv.

suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, je kolf eerst nu in heet (kokend heet) water leggen met een flinke scheut azijn. Dit neutraliseert restjes zeep enorm goed, en ook geurtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! het is gelukt. Kan nu weer fijn kolven :((

Andere antwoorden (2)

Ik had ooit een flessenborstel met een tweede, heel klein, buigbaar borstelpuntje aan de andere kant van het handvat, waarmee ik wel in dat tuutje kon komen. Misschien kun je kijken of je die kunt vinden bij een drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien aanzetten en ondertussen kokend water op laten zuigen. Dan spoelt de kolf zichzelf schoon?