Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik mijn borstkolf het beste schoon?

Ik heb een medela borstkolf en kwam er net achter dat er in het voorstuk. (dus niet met het motortje) melkresten blijven zitten.
Heb het geprobeerd uit te koken maar dat gaat niet. En heb er ontvetter ingedaan. Nu ruikt de afgekolfde melk naar zeep. Verschrikkelijk zonde van de melk.
Hoe krijg ik die zeepsop en melkresten uit de kolf.
Een borsteltje past niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
862

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, dat is echt zonde zeg!
Laten weken in heet soda water. Goed naspoelen met warm water. Maar de soda is geurloos en een hele goeie ontvetter die ook nog eens ontsmettend werkt.
Dat ontwetter is trouwens ook nog eens zo chemisch als de pest, nu is soda ook niet gezond natuurlijk, maar wel stukken milder dan die ontvetters, zoals dasty bv.

suc6

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, je kolf eerst nu in heet (kokend heet) water leggen met een flinke scheut azijn. Dit neutraliseert restjes zeep enorm goed, en ook geurtjes.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! het is gelukt. Kan nu weer fijn kolven :((

Andere antwoorden (2)

Ik had ooit een flessenborstel met een tweede, heel klein, buigbaar borstelpuntje aan de andere kant van het handvat, waarmee ik wel in dat tuutje kon komen. Misschien kun je kijken of je die kunt vinden bij een drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien aanzetten en ondertussen kokend water op laten zuigen. Dan spoelt de kolf zichzelf schoon?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding