Onze baby (2 weken oud) heeft al meer dan 36u niet meer gepoept. Is dat wel normaal? Plassen doet ze wel. Verder ziet ze er ook helemaal gezond uit.

We bellen straks wel de huisdokter op maar ik wou het toch al even vragen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Ze krijgt voornamelijk borstvoeding (75%).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
33.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij baby's is er nog een mechanisne aanwezig dat regelt dat ze bijna direct na het voeden poepen. Bij volwassenen is dit niet meer aanwezig en zij hebben vaak een regelmatoge stielgang, bv elke ochtend.
Bij babys is het de bedieling vrijwel meteen na voeden te ontkasten. Ik zou dus zeker naar de arts gaan en je al helemaal niet druk maken of je zeurt.
Mijn antw heb ik bij reacties omdat ik niet meer weet hoe dit mechanisme heet, maar ik heb er deze week over gelezen. @persoon boven mij; bruut dat je zegt dat uemand niet voor elk huiltje, geen poep, etc naar de dok hoeft. Klaarblijkelijk heb je er niet veel verstand van.
Das prima, maar bij eventuele afwijkingen bij kwetsbare zuigelingen doktersbezoef ontraden vind ik persoonlijk nogal bruut.
Je kent deze mensen niet meens en weet dus ook niet of t mieperds zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een minnaar actief op deze vraag, heb maar even ge-compensatieplust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
conqie heeft gelijk
zeker bij borstvoeding mag je de moeder wel geruststellen alleen in de gaten houden of de baby kramp krijgt maar een daagje aankijken tot maandagochtend kan meestal geen kwaad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gefeliciteerd met de baby, al heb ik geen idee wat het kan zijn

Antwoorden (8)

ja, het voelt heel gek, maar dat is zeker normaal.
En ook niet schrikken als ze straks ( gebeurt vaak met borstvoeding ) 5 poepluiers op een dag heeft...ook dat is normaal.

Zolang ze goed plast gaat alles goed, dat is het belangrijkste om op te letten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik geef zelf ook borstvoeding en het kan zeer wisselend zijn het aantal poepluiers, (kan zelfs soms een week niet is mij verteld)
met borstvoeding schijnt dit geen kwaad te kunnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pasgeborenen die bv krijgen, ontlasten in de eerste week (2 weken) wel 5 tot 7 keer per dag.
na een week of twee wordt dit vaak minder. dit hoeft niet te betekenen dat je baby verstopt zit. op zich kan een baby alles gebruiken wat er in bv zit en omzetten in energie. er blijven dan weinig afvalstoffen over om uit te poepen. sommige kindjes poepen hierdoor maar één keer per week. dit is volkomen normaal.
zolang jullie kindje niet aangeeft hier last van te hebben (buikpijn) is er niks aan de hand.
als ze maar voldoende plast en groeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt baby’s die na elke voeding poepen en baby’s die één keer per 4 dagen poepen.

Als een baby borstvoeding krijgt kunnen er zelfs 10 dagen tussen twee poepluiers in zitten!

Bij flesvoeding poept een baby meestal om de 1 tot 3 dagen. Er is dus blijkbaar sprake van een persoonlijke frequentie. Ook bij volwassenen is dat nog het geval. Daarom is frequentie op zich geen criterium waarop je kan bepalen of de ontlasting normaal is.

Zolang een baby geen klachten heeft, goed groeit en de ontlasting zonder pijn komt is er niets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is echt heel erg normaal soms poepen baby' wel een week niet. Dit gebeurt wel bij de baby's die voornamelijk borstvoeding krijgen dus echt niks om je druk te maken. Ik ben een moeder van 4 kinderen dus geloof me verstand heb ik er wel van. En mijn jongste is 5 maanden en die krijgt ook nog borstvoeding en hij heeft hel ook wel is. Geniet heel erg van jullie baby voor je hè weet is het al een volwassen mens geworden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan mijn zusje heeft dat ook gehad en is nog steeds tip top gezond. maar toch wel ff in de gaten hou
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Raar maar waar. De baby en de borstvoeding kunnen soms zo goed op elkaar af zijn gestemd, dat de baby ondanks dat ie genoeg binnen krijgt toch NIET hoeft te poepen. Het is dus heel normaal. Moeder Natuur heeft haar zaakjes heel goed geregeld. (Ik denk dat je ipv je huisarts beter de verloskundige of het consultatie bureau kunt bellen.Die hebben meer ervaring met borstvoeding en babys dan de dokter)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de baby heel lang niet blijft poepen,zal ik eerst na de dokter gaan of ik zal vaseline met een oorsmeerwatje in de bil doen. (klinkt goor maar mijn moeder DEED het ook bij mij en nu poep ik bijna elke dag)