Mijn baby likt aan mijn huid, mag dat?

Mijn baby is 3 mnd oud en met dit soort warme dagen likt ze aan mijn huid. (arm,hals) ik vermoed dat ze dat doet omdat het zoutig is. Maar is dat erg slecht voor haar? Ik weet dan zeker dat ze geen dorst heeft want dat doet ze ook na de voeding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ontzettend lief!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja echt superschattig maar wist niet of ik haar dat mocht laten doen. De antwoorden zeggen genoeg....... :D

Het beste antwoord

Als je zweet blijft er na verdamping wat zout op je huid achter. Ik denk dat inderdaad die wat zoutige smaak de oorzaak is van het likken van je baby. Veel dieren doen dat ook. Omdat zout van nature niet tot nauwelijks in voedsel voorkomt is het een soort oerdrift om wat zout binnen te krijgen als het beschikbaar is. Overigens zit er in borstvoeding ook zout, onder normale omstandigheden in de hoeveelheid die je baby nodig heeft. Bij warm weer drink je meer waardoor je via urine en zweet meer zout uitscheidt en de behoefte aan zout voedsel toeneemt. Dat is voor je baby niet anders. En, zoals gezegd, voor het contact tussen moeder en kind is het alleen maar prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijzonder dat ze dat zelf aangeeft! Bij dieren wist ik dat wel maar van Zon klein babietje niet. Dank je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (3)

Da's wel heel schattig. Als je haar dat af en toe laat doen, kan het geen kwaad. Ook een baby heeft zouten nodig, maar niet zoveel. Je moet wel uitkijken met zonnebrandcreme, dat lijkt met dan weer niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je hebt gelijk, zonnebrand had ik niet op maar een geurtje wel. Dank je!
Met die warmte zal ze ook wel wat zout verliezen, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.Het wordt koeler dus als het dat is zal ze er wel mee stoppen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad vandaag heeft ze dat nog maar 1x gedaan en gisteren bijna elke keer op schoot. Dank je!
Ja zeker mag dat!
Het is zelfs een heel goede, lieve, intieme manier van contact me je baby.

Deels doet ze dat omdat het zoutig is.
Maar deels ook omdat het een vorm van het extra bevredigen van zuigbehoeften en likken/slurpen reflexen.

En wel een prima reden om op te passen wat je op je huid smeert, dus even geen bodylotion en parfums e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je! Het is inderdaad een fijn contact. Zeker omdat ik niet vaak echt borstvoeding heb kunnen geven maar alles afkolf en met de fles geef.