Waarom zijn sommige internaten zo streng?

Een vriend van me die 18 jaar is moet voor straf 10 dagen tegelijk met de kleintjesgroep naar bed. Dat is 8 uur, hij ligt dus nu al.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K

Antwoorden (5)

Het is niet voor niets een internaat,hij heeft zich aan de regels te houden en doet hij dit niet dan volgt er een sanctie dat hij misschien thuis niet gehad heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een volwassen persoon is het wel een kinderachtige straf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wel,maar misschien leert hij hier van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou daar als 18jarige alleen maar dwarser van geworden zijn. Het perfecte moment om op kamers te gaan en zelf je bedtijd te bepalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb m'n mening herzien[zie reactie bij stippel]
Waarom zit je vriend op internaat? Is dat vanwege opvoedproblemen of is dat gewoon omdat het een goede school is (ja beste GV'ers, dat bestaat in Vlaanderen nog!).

In het eerste geval zal het idee zijn dat hij er iets van leert als hem privileges worden afgenomen.

In het laatste geval vind ik het inderdaad een rare straf, een man van 18 jaar moet zelf onderhand genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben om zelf te bepalen hoe laat hij naar bed gaat. Vroeg naar bed is echt een hele kinderachtige straf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is toch het tweede geval. Zelf bepalen doen ze daar niet, er wordt sowieso al vroeg naar de kamers gegaan, tussen half 10 en 10 uur is het wel gedaan daar. Hij staat daar nu gewoon op de straflijst zodat iedereen die daar de avond en/of nacht werkt ervoor moet zorgen dat hij de avond vroeg besluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dan moet hij nog maar eens goed bedenken of hij daar wil zijn. Als je 18 bent, ben je volwassen en kan niemand je dwingen in een internaat te blijven, als je daar vrijwillig zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zijn ouders zijn nu nog voor een jaar of 2 in het buitenland. Op zich heeft hij het er wel naar zijn zin, maar ja, enige discipline is er, moet er ook wel zijn. Dit tijdstip naar bed zag hij tegenop, zeker niet als het ook nog warmer weer gaat worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oooo zit het zo in elkaar,ik dacht dat hij op een internaat zat vanwege opvoedkundige problemen want dan kan ik mij wel indenken dat er strengere regels zijn,maar in dit geval vind ik het een beetje ver gaan.
Ik weet niet waarom hij straf heeft gekregen en of dit de eerste keer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iets met drank op zijn kamer wat verboden is. Ik denk dat hij in een eerder stadium wel eens gewaarschuwd zal zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, dan wordt hij natuurlijk ook streng gestraft bij wijze van voorbeeld. Maar ja, een vent van 18... Lastig hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als hij weet dat dit de regels zijn is het logisch dat hij dan gestraft wordt,maar ik vind wel dat je voor een jongen[want dat is het eigenlijk nog]wel een andere maatregel op kunt leggen want op kleutertijd naar bed vind ik een beetje rare straf voor een knul van 18.
Ik denk dat je vriend dan een aardige kamerplaatsing te pakken heeft!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt mij nogal veel. Ik denk dat hij dan wel iets zal hebben gedaan wat men heel erg vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het wel nodig is om in internaten streng te zijn. Tenslotte zitten daar een hoop pubers bij mekaar die wel eens uit de band springen of ongewenst gedrag vertonen. Men is dan streng omdat het ongewenste gedrag de andere leerlingen niet zou storen of meeslepen.

'Ordemaatregelen' strekken er toe om de intern ertoe te brengen zijn gedrag te verbeteren en aan te passen aan de vereisten van een vlot samenleven van personeel en internen.
Jouw vriend zit net op de grens, met zijn 18 jaar. Moet hij eigenlijk nog op dat internaat blijven? Ik lees in de link hieronder, dat een internaat is opengesteld voor schoolgaande kinderen van 5 tot 18 jaar.
De 'straffen' die gehanteerd worden zijn eigenlijk bedoeld voor een jongere leeftijdsklasse, denk ik.
Lees hier meer:

http://www.tehuisetterbeek.be/index.php?option=com_content&view=article&id=54&Itemid=62
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gelinkt naar Etterbeek. Volgens mij lijkt het er wel wat op, deze is alleen in Nederland en dan zijn er wel verschillen. Zijn internaat loopt in enkele gevallen wel eens door tot een jaar of 20. Hijzelf nog één jaar, dan zijn zijn ouders weer terug uit buitenland. De jonge garde gaat om 20.00 naar bed, de ouderen om 21.30 uur. Het zal toch wel een gebruik zijn dat ouderen soms een soort van degradatie naar de kleintjes maken. Het zal daar ongetwijfeld een disciplinaire reden hebben.