Mijn baby had rode billetjes, heb sudocreme gesmeerd. Nu is het weg. Moet ik preventief een dun laagje sudocreme blijven smeren of werktdat averechts?

Het lijkt me als bescherming tegen urine en ontlasting wel goed. Maar is het niet slecht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (10)

Kan helemaal geen kwaad om te blijven smeren, je brengt idd een beschermend laagje aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat werkt niet averechts.
Je kunt het dus prima doen en als ik jou was zou ik af en toe eens overslaan, kijken of het terugkomt.
Baby's ontlasting is vaak scherper bij het doorkomen van tandjes en kiezen, dus de samenstelling is niet altijd hetzelfde.
Voor de rest werkt die creme geweldig, aldus deze ervaren oma.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kijk maar even op hun site.

http://www.winkelvoorkinderen.nl/sudocreme-125gram.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sudocreme kan je het best gebruiken op het moment dat ze rode billetjes hebben.

Preventief kan je bijvoorbeeld talkpoeder (zwitsal bijvoorbeeld) gebruiken, om te zorgen dat het (redelijk) droog blijft, maar alleen als er geen pijnlijke plekjes zijn.

Rode billetjes onstaan doordat de billetjes en de genitalien de hele dag zich in een warme en vochtige omgeving bevinden. Uiteraard is in eerste instantie de luier droog, maar naarmate de tijd vordert ontstaat zweet en warmte, wat mede zorgt voor open en of rode plekken. Als er dan op die pijnlijke plekjes ontlasting of urine komt, kan dat zeker de plek verergeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn zoontje heb ik alleen sudo gesmeerd als hij last van rode billetjes had. Verder smeerde ik niks. Hij had eigenlijk nooit last.
Ik ken vriendinnen die juist altijd smeerde (dikke plakaten) en van wie de kindjes vaak rode schrale billetjes hadden. Er mee stoppen durfde ze niet, bang dat t nog erger werd.
Dus als ik jou was: niet smeren en kijk wat er gebeurt.
Mocht je kindje naar de opvang gaan, geef dit even aan. Want bij mij waren er leidster die uit voorzorg veel smeerde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn kinderen waren baby in de lente en zomer.
En als ik gewoon thuis was en geen visite deed ik gewoon geen luier om. In de kinderwagen oude handdoek eronder en geregeld kijken en als t nodig was weer verwisselen. Toen ze de zomer erop konden lopen liet ik ze in hun blote bibsje lopen, maar alleen thuis.

Ik merkte dat ze dat heel fijn vonden. Geen rode billetjes als resultaat.

Overigens ze zijn daardoor geen nudist geworden;-)
Dofa
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aangezien ik veel hoor dat het continu gebruiken van sudocreme niet goed is , zou je ook in plaats daarvan gewoon een beetje olijf olie of zonnebloem olie kunnen gebruiken werkt ook verschrikkelijk goed en is meteen ook voordeliger in gebruik. ik heb het ook altijd gebruikt en heb nooit geen last gehad van rode billetjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Net zoals sommige anderen hier zou ik ook niet smeren als het niet nodig is.

Nog een heel goede tip tegen rode billen : eosine

Werkt echt heel goed hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een dochter van 4 Jaar en een van 4 maanden bij me jongste smeer ik altijd een klein beetje dat voor komt dat ze rode billetjes krijgen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochtertje had vroeger vreselijke luieruitslag, de billetjes waren gewoon open. Als ik er Sudocreme op smeerde gleed dat er gewoon weer vanaf. Ik kreeg toen van iemand de volgende tip. Splits een ei en zet het eiwit in de koelkast. Als de billetjes weer open gaan insmeren met eiwit. Dit verkoelt tijden het smeren (en dat is erg fijn tegen de pijn) en het vormt een beschermlaagje zodat de urine geen schade meer kan toebrengen. Bij mij werkte het prima, de moeite van het proberen waard. En om op je vraag terug te komen. Nee, ik zou niet preventief smeren. Iets tegengaan wat er niet is lijkt me niet erg logisch.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..mijn beide kinderen hebben heel veel baat gehad bij het verschonen elke keer een klein beetje maizena (wij gebruikten daar een speciaal cacaopoeder busje voor). Mijn dochter had ook last van eczeem over haar lijf, het hielp ontzettend goed om haar huid onder de luier gaaf te houden en zonder wondjes. Het is een oud gebruik, het zorgt ervoor dat de huid goed droog blijft en niet kleverig is in de huidplooien. Betere ervaring dan met sudocreme. Ik raad het je zeker aan, het klinkt gek, maar het is absoluut de moeite waard.